نماینده مردم شاهین‌شهر و میمه و برخوار در مجلس شورای اسلامی گفت: بخش خصوصی با دریافت مجوزهای لازم کارخانه بزرگ تولید روغن‌های موتور خودرو گروه های پایه 2 و 3 در شهرستان شاهین‌شهر و میمه می‌سازد.
کد خبر: ۷۷۲۱۰۶
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۳ 15 August 2019

حسینعلی حاجی دلیگانی اظهار کرد: بخش خصوصی با دریافت مجوزهای لازم کارخانه بزرگ تولید روغن‌های موتور خودرو گروه‌های پایه 2 و 3 در شهرستان شاهین‌شهر و میمه می‌سازد.

نماینده مردم شاهین‌شهر و میمه و برخوار در مجلس شورای اسلامی افزود: این واحد صنعتی درزمینی به مساحت 5 هکتار در 10 کیلومتری مورچه‌خورت به سمت میمه در حال احداث است و پس از بهره‌برداری تا 3 سال آینده برای 350 نفر شغل ایجاد خواهد کرد.

مدیرعامل این واحد صنعتی نیز خاطرنشان کرد: کارخانه تولید روغن‌های پایه دو و سه ویژه خودرو، هرسال 150 هزار تن روغن‌پایه گروه یک را از پالایشگاه اصفهان خریداری و پس از فرآوری به روغن‌های پایه گروه‌های 2 و 3 مخصوص خودروهای با فن‌آوری‌های جدید تبدیل می‌کند.

امیر منصور منصوریان سرمایه‌گذاری بخش خصوصی را 320 میلیارد تومان اعلام کرد که برای احداث کارخانه و نصب تجهیزات تصفیه روغن با نسبت 80 درصد ساخت داخل و 20 درصد واردات هزینه خواهد شد.

وی این نوید راداد که تولیدات این کارخانه از خروج  112 میلیون دلار ارز در سال جلوگیری خواهد کرد.

این مدیر بخش خصوصی اظهار داشت: چون اغلب پالایشگاه‌های کشور از تجهیزات قدیمی فرآوری و تصفیه  روغن استفاده می‌کنند فقط روغن‌های پایه گروه یک خودروهای قدیمی که درصد گوگرد بالایی دارند تولید می‌کنند، این کارخانه با فناوری جدید روغن‌های پایه گروه یک را دوباره تصفیه می‌کند و روغن‌های جدید گروه‌های دو و سه تولید و به بازار عرضه خواهد کرد.

وی اضافه کرد: بر اساس طرحی دیگر این واحد صنعتی خواهد توانست پس از بهره‌برداری، نفت خام را پالایش و به روغن‌های پایه گروه  دو و سه تبدیل کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار