28 سال است که دور هم جمع شده و به مناطق محروم رفته و به افراد فقیر در حد توان کمک می کنیم از ویزیت رایگان گرفته تا توزیع غذا بین آنها  و حتی دلجویی و مشاوره دادن و امروز که به سمت تخصصی شدن کاروان ها رفتیم و بر اساس نیازهای هر منطقه کمک رسانی می کنیم.
کد خبر: ۷۷۲۷۵۴
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۱ 18 August 2019

تابناک اصفهان - عاطفه قلع ریز: می گویند پزشکان همواره پول پرست هستند و بدنبال درآمدزایی از راه بیماری مردم ، سالهای سال است که آنها را یار پایدار و قدر هلال احمر در کاروان های سلامت می بینم .
می پرسم چگونه هست که پزشکان که یکی از پر مشغله ترین اقشار مردمی هستند مطب خود را یک هفته رها می کنند و به فقیرترین نقاط کشور می روند چطور توانستید آنها را دنباله رو خود کنید؟
می گوید در وهله اول به خاطر اعتماد آنها به هلال احمر است و آنچه در تحقیقات آمده است افرادی که در کارهای خیر مشارکت دارند احساس لذت و شادی بیشتری دارند .
همراهان ما در کاروان سلامت که یکی از آنها پزشکان هستند و دیگر تخصص ها  را نیز در این کاروان داریم حتی  برقکار و مکانیک کار وغیره تنها به خاطر حس خوبی که از کمک کردن به دیگران و خدمت به افراد فقیر و دیدن شادی آنها  دارند به جمع ما پیوستند و چند روز از زندگی خود را در سال هم پای دیگر داوطلبان هلال احمر به مناطق محروم و حاشیه می روند.
معاون امور داوطلبان جمعیت هلال احمر اصفهان از عضویت 300 پزشک متخصص و عمومی خبر داد و افزود: این تعداد از پزشکان به غیر از پیرا پزشکان هستند.
علی محمد هاشمی با اذعان بر اینکه افراد خیرخواه کمتر از افراد دیگر در معرض بیماری قرار دارند ، ادامه داد: امروزه به سمت تخصصی کردن کاروان ها پیش رفتیم هم اکنون کاروان تخصصی دندانپزشکی با عضویت 40 نفر داریم.
فراخوان عضویت داوطلبانه متخصصان در کاروان خیر و نیکی هلال احمر
جمعیت هلال احمر اصفهان در هر سال بین یک تا دو کاروان خیرخواهانه سلامت دارد و بالغ بر 20 کاروان درون استانی رهسپار مناطق حاشیه ای میشود و در همین راستا فراخوان عضویت داوطلبانه هر گونه تخصص و افرادی که می توانند با حرفه خود به مردم فقیر و نیازمند کمک کنند، داده است.
امروزه شاید مردم به دلایل بحران اقتصادی کمتر توان پرداخت و حمایت مالی را داشته باشند اما به طور قطع تمام افراد از یک توان و استعداد و حرفه ای برخوردارند که می توانند در کاروان سلامت به مناطق محروم پس از نیاز سنجی مردم در آن منطقه از تخصص های مختلف کمک بگیریم.
معاون امور داوطلبان جمعیت هلال احمر اصفهان از اجرای طرح های غربالگری بیماریهای مثل دیابت و پرفشاری خون در افراد بالای 30 سال در مناطق محروم و غربالگری بیماریهای عضلانی و اسکلتی در بین دانش آموزان خبر داد و اضافه کرد: در کاروان سلامت از مشاورین مختلف از جمله روانشناس و روانپزشک و مشاوره تحصیلی استفاده می کنیم که چون ایام نزدیک به انتخاب رشته برای داوطلبین کنکور است بسیار از این امر استقبال کردند.
هاشمی از رفتن کاروان سلامت به شهرستان بم پور از سیستان و بلوچستان و مرکز دهستان نوک جوب که دارای 7 هزار جمعیت است خبر داد و افزود: بسیاری از مردم این منطقه کپر نشین بودند و لباسی برای پوشیدن نداشتند و حتی امکانات اولیه بهداشتی در اختیار نداشتند و برای اولین بود به این منطقه رفتیم و سال گذشته کاروان به منطقه سراوان در سیستان بلوچستان اعزام شد.
وی از استقرار 4 روزه کاروان در این مناطق خبر داد و افزود: یک هزار و 951 نفر از خدمات کاروان سلامت بهره بردند و 532  ویزیت پزشک متخصص و 515 ویزیت پیراپزشک و یک هزار و 31 ویزیت پزشک عمومی ثبت شده است.
وی از 116 عمل جراحی سرپایی و توزیع 453 بسته معیشتی که شامل گوشت و برنج و حبوبات و توزی رایگان دارو در بین مردم نیازمند خبر داد و گفت: 976 بسته بهداشتی شامل خمیر دندان و شامپو و صابون و 700 بسته لوازم التحریر شامل دفتر و قلم و پاک کن و همچنین اسباب بازی و کیف وکفش در بین مردم پخش شد.
معاون امور داوطلبان جمعیت هلال احمر اصفهان با اشاره به اینکه در این منطقه شاهد افسردگی زنان بودیم ، گفت: در بین دانش آموزان 14 مورد بیماری عضلانی واسکلتی شناسایی شد.
وی گفت:  در این سفر تکنسین تعمیرات لوازم خانگی بسیار کمک کننده بود و با تعمیرات یخچال  ها خیلی مثمر ثمر بود.
هاشمی از وجود مشاورین حقوقی و کارشناسان توان بخشی و متخصصان آسیب های اجتماعی خبر داد و گفت: همچنین از سال گذشته متخصصان کارآفرین استفاده کردیم و در حوزه اشتغالزایی برای مردم مناطق محروم بهره بردیم.
کاروان های سلامت که 28 ساله شده است امروزه دیگر رویکرد تخصصی پیدا کردند و بدنبال توانمند سازی مردم مناطق محروم و آموزش آنها و رفع آسیب های اجتماعی هستند و هرروز با توسعه خدمات بدنبال گسترده کردن کاروان و نتیجه و اثر بخشی بیشتر آن هستند همچنین به غیر استفاده از ظرفیت داوطلبان از تیم سحر هلال احمر که مختص جوانان هست نیز استفاده می کنیم .

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
قربانعلی رحیمی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۲
سلام علیکم خدمت همه شما عزیزان سپاسگزارم از اینکه زحمات زیادی کشیده شده در راه خداوند متعال و همچنین اگر قابل دانستید بنده هم حاضر به همکاری داوطلبانه هستم رانندگی کارهای تاسیساتی وغیره ارادتمند شما رحیمی بازنشسته
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار