کد خبر: ۷۷۲۹۰۹
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۱:۳۵ 18 August 2019
لاریجانی پس از قرائت گزارش کمیسیون عمران در مورد تامین و توزیع قیر رایگان گفت: سازمان برنامه و بودجه ظرف هفته آینده دو هزار میلیارد تومان برای قیر رایگان اختصاص دهد.
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد به نقل از شبستان ، «غلامرضا تاجگردون» در ادامه جلسه علنی امروز یکشنبه 27 مرداد و پس از قرائت گزارش کمیسیون در مورد تامین و توزیع قیر رایگان و موضوع بند ه تبصره یک قانون بودجه سال 98 کل کشور ضمن ارایه توضیحاتی گفت: در خصوص تخصیص قیر ما با سه مشکل روبرو هستیم. یکی از این مشکلات مربوط به سال 97 است و دو مورد دیگر به سال 98 باز می گردد.
رییس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: در سال 97 بحث مانده قیر مصرف نشده مطرح است که با توافقی که بین وزارت نفت و اقتصاد و همچنین مجلس شکل گرفت، با همکاری سازمان برنامه و بودجه این مشکل حل شد و اعتبارات عمرانی مربوط به سال 97 تا پایان شهریور 98 تمدید شد.
وی ادامه داد: در سال 98 نیز یک مشکل مربوط به عدم تعادل بین سهم اعتبار شش هزار میلیاردی تخصیص داده شده با میزان قیر مصرفی است که این مشکل مربوط به مجلس بوده و ما باید در مجلس این مشکل را حل کنیم.
تاجگردون گفت: اما اکنون بحث تخصیص شش هزار میلیارد تومان برای تامین قیر از سوی دولت مطرح است که دولت تاکنون این مبلغ را پرداخت نکرده است. بنا بر درخواست نمایندگان، کمیسیون جلسه ای را در این زمینه برگزار کرد و نآنچه که روشن است، این است که دولت در این زمینه کوتاهی کرده است. 
وی اضافه کرد: پس از مصوبه سران قوا، دولت اعتبارات عمرانی بودجه را کاهش داد اما بنا بر نظر مجلس این شش هزار میلیارد تومان اصلا ارتباطی به این بخش ندارد.
نماینده مردم گچساران در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: تاکنون وزارت نفت دو هزار میلیارد تومان به حساب خزانه واریز کرده است اما سازمان برنامه و بودجه این دو هزار میلیارد تومان را تاکنون تخصیص نداده است. ما این موضوع را خدمت رییس جمهور مطرح کردیم و ایشان دستور دادند تا سازمان برنامه و بودجه سریع تر این مبلغ را تخصیص دهد.
تاجگردون تصریح کرد: در مورد این دو هزار میلیارد تومان دیگر حرفی باقی نمانده است و سازمان برنامه و بودجه باید هرچه سریع تر این مبلغ را به دستگاه های اجرایی تخصیص دهد. 
وی تاکید کرد: مابقی مبلغ باقی مانده تا سقف شش هزار میلیارد تومان نیز باید در ماه های آینده به حساب خزانه واریز شود و سپس به دست دستگاه های اجرایی برسد.
علی لاریجانی، رییس مجلس شورای اسلامی نیز در ادامه گفت: بر اساس گزارشات، سازمان برنامه و بودجه تاکنون 400 میلیارد به وزارت راه و شهرسازی برای آسفالت راه های روستایی اختصاص داده، 140 میلیارد برای آسفالت معابر شهری و 91 میلیارد برای انجام عملیات مالچ پاشی اختصاص داده است اما در کل مبلغ تخصیص داده شده کمتر از مصوبه مجلس است.
وی بیان کرد: باید ظرف هفته آینده سازمان برنامه و بودجه دو هزار میلیارد تومانی که دولت قول اش را داده است به دستگاه های اجرایی تخصیص داده شود چرا که با فرا رسیدن فصل سرما عملا تخصیص آن نیز فایده ای ندارد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار