نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد به بیان روایتی جالب و خواندنی از تشکیل تیپ الغدیر استان یزد پرداخت.
کد خبر: ۷۷۳۲۹۶
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۶ 20 August 2019

به گزارش تابناک یزد، آیت‌الله محمدرضا ناصری یزدی پیش از ظهر امروز در آیین سالگرد تشکیل تیپ الغدیر یزد با تبریک عید سعید غدیرخم اظهار داشت: در ارتباط با تشکیل این تیپ تلاش‌های بسیار زیادی صورت گرفت و ما با آقایان محسن رضایی، شمخانی، شهید کاظمی و عزیز جعفری جلسات و صحبت‌های زیادی داشتیم.

وی با تاکید بر اینکه سپاه یزد در هشت سال دفاع مقدس ابتکارات بسیار خوبی داشت گفت: در والفجر مقدماتی 700 نفر از نیروهای ما اسیر، جانباز و یا شهید شدند و وقتی من می‌خواستم به یزد بیایم و این مطلب را به مردم بگوییم واقعا سخت بود.

نماینده ولی فقیه در استان یزد گفت: از بس ما موضوع تشکیل این تیپ را مطرح کرده بودیم، یک وقتی آقا محسن به من زنگ زد گفت کجایی گفتم من یزد هستم، به آقای فقیه هم همینطور، به من گفت امروز بعد از نماز می‌خواهیم راجع به تیپ شما صحبت کنیم.

ناصری یزدی خاطرنشان کرد: در آن زمان استاندار یزد آقای گرانمایه بود، به او زنگ زدم گفتم می‌توانی یک هواپیما برای ما ترتیب بدهی؟ آقای گرانمایه هم با وزارت کشور تماس گرفت و آنها گفتند 70 هزار تومان هزینه آن می‌شود و چون چاره‌ای نبود گفتیم بفرستند.

امام جمعه یزد با بیان اینکه یک ساعت بعد فالکون در یزد بود و ما به دزفول رفتیم گفت: هنوز اذان ظهر را نگفته بودند، آقا محسن و اینا در صف وضو بودند که ما ‌وارد شدیم که جا خورد و گفت کجا بودید شما که الان یزد بودید؟ همین موضوع هم سبب شد آنها مطمئن شوند که ما در کارمان جدی هستیم.

وی ادامه داد: بعد از نماز جلسه برگزار شد و آقای عزیز جعفری هم آمد و در این جلسه اسم و عنوان تیپ را مشخص کردیم و تیپ الغدیر یزد افتتاح شد و برای محل تیپ هم با استاندار خوزستان صحبت کردیم و زمینی گرفتیم و به این ترتیب تشکیل تیپ انجام شد.

وی راه‌اندازی هیئت و مرکز رزمندگان را یکی از ابتکارات یزد دانست و گفت: در زمان جنگ ما می‌دیدیم که جوانان به جبهه می‌روند و بعد از مدتی که می‌آمدند از درسشان عقب می‌افتادند و برخی معلمان آنها را به دلیل عقب افتادن از درسشان سرزنش می‌کردند.

نماینده ولی فقیه در استان یزد خاطرنشان کرد: برای جلوگیری از سرزنش شدن آنها، به آموزش و پرورش گفتم که من دو تا ساختمان در اختیار شما قرار می‌دهم که یکی برای کلاس‌هایشان و یکی هم برای خوابگاهشان در نظر گرفتم.

ناصری‌یزدی گفت: از آموزش و پرورش خواستم که رزمندگانی که مدرسه می‌رفتند را در این محل آموزش دهند و به درس برسانند تا بتوانند نمره بگیرند و دیگر عقب نیفتند.

امام جمعه یزد تصریح کرد: یک بار هم به آموزش و پرورش رفتم و به معلم‌ها گفتم من از شما نمی‌خواهم به جبهه بیایید، بلکه می‌خواهم که بیایید پشت جبهه و در این مرکز به آموزش دانش‌آموزان بپردازید.

وی افزود: این اقدام را که انجام دادیم وزیر آموزش و پرورش دید کار خوبی است و مقرر شد که در همه تیپ‌ها چنین مرکزی ایجاد شود و بعد از مدتی هم در تمام کشور مراکز رزمندگان ایجاد شد.

نماینده ولی فقیه در استان یزد ادامه داد: حضرت آقا هم در آن زمان علاقه زیادی به این تیپ داشت و چند مرتبه هم به پادگان ما آمدند که دو سه مرتبه آن را خود من همان زمان در تیپ بودم.

ناصری یزدی ادامه داد: بچه‌های ما در جبهه و جنگ بعضی مواقع اعتراض‌هایی می‌کردند ولی وقتی حرف حق را می‌شنیدند متقاعد می‌شدند و اصلا به خلاف اعتراض نمی‌کردند.

امام جمعه یزد تصریح کرد: پس از هر عملیاتی من به رزمندگان می‌گفتم که بدانید که همیشه تفنگ دستتان نیست و باید روزی آن را به زمین بگذارید، قلم بدست بگیرید و با قلم و عقلتان به مبارزه بپردازید.

وی افزود: الحمدالله پس از جنگ بسیاری از رزمندگان تیپ الغدیر به درس روی آوردند و به عنوان نخبگان جامعه مشغول به تلاش در راستای پیشرفت کشور در زمینه‌های مختلف شدند.

نماینده ولی فقیه در استان یزد گفت: الان هم سپاه باید با حفظ نجابت، اخلاص، توجه به خدا، بی ریایی در کارها و موارد مختلف دیگر، به تلاش در راستای پیشرفت همه جانبه کشور بپردازد.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار