همزمان با عید غدیر؛
تقاطع غیر همسطح میدان ورزش (پل آزادگان) اراک همزمان با عید سعید غدیر با حضور مسئولین استان مرکزی و شهرستان اراک به بهره برداری رسید
کد خبر: ۷۷۳۴۳۸
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۴ 20 August 2019
 
 

تقاطع غیر همسطح میدان ورزش (پل آزادگان) اراک به عنوان بزرگترین تقاطع غیر همسطح غرب کشور همزمان با عید سعید غدیر با حضور مسئولین استان مرکزی و شهرستان اراک به بهره برداری رسید.
شفیعی شهردار اراک در خصوص این تقاطع گفت: عملیات اجرایی طرح تقاطع غیر همسطح اراک به مساحت ۱۸ هکتار و ۱۰ هکتار و نیم فضای کارگاهی از اسفندماه سال ۹۴ آغاز شد که از ابتدای امسال تکمیل این طرح جزو اولویت‌های شهرداری قرار گرفت.

شفیعی ادامه داد: این تقاطع ... مسطح دارای ۶ پل که پل شماره یک با طول ۵۸ متر و عرض ۴۸ متر دسترسی بلوار شهیدان رجایی به سمت مرکز شهر از خیابان جهاد و تغییر مسیر به بلوار آنجفی جنوبی را میسر می‌کند.

وی اظهار کرد: پل شماره ۲ نیز با طول عرشه ۷۲ متر و عرض ۱۷ متر خیابان جهاد را به بلوار شهید آنجفی شمال متصل می‌کند و پل شماره سه نیز به طول ۹۴ متر و عرض ۱۰ متر دسترسی جهاد را به بلوار شهیدان رجایی میسر می‌کند و پل شماره چهار نیز به طول ۱۵ متر و عرض ۱۰ متر ادامه پل شماره سه محسوب می‌شود.

شهردار اراک افزود: پل شماره پنج نیز با طول ۷۵ متر و عرض ۱۱ متر و ۶۰ سانتیمتر مسیر بلوار شهید آنجفی جنوب را به خیابان شهید رجایی به سمت کمربندی و پل شمار ۶ متصل می‌کند.

شفیعی اضافه کرد: این تقاطع داری ۹ رمپ و ۱۸ مسیر است و در این پروژه ۲۳ هزار و ۵۰۰ متر مکعب بتن ریزی، بیش از ۲ هزار و ۲۰۰ تن آرموتوربندی، ۸۸ هزار و ۳۵۰ متر مکعب خاکبرداری، ۱۰۷ هزار و ۳۷۰ کیلوگرم خاکریزی و ۳۷ هزار و ۷۳۰ متر مربع قالب بندی انجام شده است.

وی توضیح داد: در این طرح بیش از ۴۵ هزار تن آسفالت ریزی، ۶۰ کیلومتر خط کشی، ۱۸ عدد تابلوی (ترافیکی، دروازه ای، تی شکل، پرچمی و جانبی)، ۱۲ کیلومتر کابل کشی، ۲۲۰ پایه روشنایی با ۳۰۰ چراغ، پنج هزار و ۸۰۰ متر طول هندریل نصب شده و ۶ هکتار فضای سبز به همراه کاشت ۸۰۰ اصله نهال چنار ایجاد شده است.

شهردار اراک یاد آوری کرد: عملیات تکمیل ۲ تقاطع غیر همسطح شهید نبیری و شهید صیدی نیز آغاز شده و تا آخر امسال به بهره برداری می‌رسند.

استاندار مرکزی:

هفته دولت پر باری در انتظار مردم استان مرکزی است

سید علی آقازاده استاندار مرکزی گفت: خدمات نظام و عملکرد دولت باید از سوی دستگاه‌های اجرایی به نحو شایسته و با ایده و روش‌های کارشناسی در هفته دولت به اقشار مختلف مردم ارایه شود.

وی ادامه داد: یکی از مهمترین ویژگی‌های دولت اسلامی و وجه تمایز آن با سایر دولت‌ها این است که از پشتوانه عظیم مردمی بهره‌مند است و در هفته دولت این مهم یکبار دیگر متجلی می‌شود.

استاندار مرکزی بیان کرد: اگر چه تا کنون طرح عمرانی و اقتصادی استان که باید در هفته دولت به بهره برداری برسد جمع بندی و نهایی نشده، اما بدون شک هفته دولت پر باری در انتظار مردم استان است.

آقازاده افزود: شهرداری و شورای اسلامی کلانشهر اراک در شرایطی که به شدت با مشکلات مالی دست و پنجه نرم می‌کردند، توانستند تقاطع غیر همسطح ورزش اراک را که یکی از بزرگترین پل‌های غرب کشور محسوب می‌شود را تکمیل و به مردم هدیه کنند که جای تقدیر دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار