رییس کل سابق دادگستری خوزستان با اشاره به اینکه حفظ استقلال دادگستری خوزستان را برگ زرین دوره مدیریت خود می دانم گفت: مشاوره های افراد خارج از دادگستری را گوش دادم اما اجازه دخالت هیچ مسئولی در امور دادگستری داده نشد که البته این مساله هزینه هایی را به دنبال داشت.
کد خبر: ۷۷۳۷۳۱
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۱ 21 August 2019
 آیت‌الله محمدعلی موسوی جزایری در آیین تکریم و معارفه رئیس کل دادگستری خوزستان که امروز (30 مردادماه) در اهواز برگزار شد، با اشاره به انتخاب آیت‌الله رئیسی به عنوان رئیس قوه قضاییه از سوی مقام معظم رهبری اظهار کرد: این انتخاب، انتخابی بجا و حکیمانه و تصمیمی پسندیده بود که به صلاح و مصلحت کشور است. در حال حاضر وضعیت کشور ما متلاطم است. خیلی از حرف‌ها را نمی‌شود با تبسم و به نرمی گفت و شرایط بحران را نمی‌توان چنین اداره کرد. عدل علی(ع) نیز همین است.
 
به گزارش"تابناک" وی افزود: در این شرایط، مفسدین اقتصادی وجود دارند و دشمنان نیز تلاش می‌کنند از این راه ما را از پا در بیاورند، البته دستگاه قضایی قاطعانه و با عزم راسخ در میدان حضور دارد. شرایط امروز، شرایط جنگ است. به صراحت اعلام کرده‌ایم که جنگ، جنگ اقتصادی است. اینکه کسی در چنین شرایطی بخواهد ستون پنجم دشمن شود، دیگر ترحم به چنین شخصی درست نیست.
 
رئیس حوزه علمیه اهواز گفت: نام علی(ع) با خاطره و یاد عدالت عجین است. حکومت عدل علی(ع) در همه جای دنیا مطرح است. شخصیت علی(ع) همه جا به زهد، عبادت، علم و ... گره خورده است اما شاخصه عمده آن، همان عدل علی(ع) است و این مساله با شما قضات و دستگاه قضایی ارتباط تنگاتنگی دارد. در نامه امام علی(ع) به مالک گفته شده که خائن و تنبل نباید در نظر مسئولان با بقیه مساوی باشند. اگر چنین باشد، خدمتگزاران دلسرد می‌شوند و این افراد بدکاره یا بی‌کاره نیز فکر می‌کنند که تاکنون کسی به خاطر کار نکردن با مشکلی مواجه نشده است در حالی که این کم‌کاری، خود یک خیانت است.
 
آیت‌الله موسوی جزایری افزود: در این دوره ده ساله که آقای افشارنیا رئیس کل دادگستری خوزستان بود، با تدبیر و پیگیری‌های مجدانه و برخوردهای قاطعانه توانست کلاس امنیت استان را بالا بیاورد. در گذشته وضعیت امنیت استان نمره پایینی داشت. در شرایطی که بعد از پایان جنگ بود، وضعیت امنیت مرحله به مرحله بهبود پیدا کرد، تا 10 سال پیش که دستگاه قضایی فعال‌تر شد و کیفیت و کمیت کار قاضی‌ها و پیگیری‌ها بهتر شد.
 
وی گفت: افراد زیادی به ما مراجعه می‌کردند و مظلوم‌نمایی می‌کردند. ما هم آنها را به قوه قضاییه ارجاع می‌دادیم. من با هیچ یک از قاضی‌ها به طور مستقیم تماس نگرفتم. من با خود آقای افشارنیا به عنوان ریاست دستگاه در ارتباط بودم. وقتی به ما گزارشی می‌شد و ما هم درخواست بررسی می‌دادیم، آقای افشارنیا مشتاقانه می‌پذیرفتند. درخواست ما تنها برای بررسی بود که در بسیاری از موارد نیز موجب رضایت خاطر شده است.

فرهاد افشارنیا، رئیس سابق دادگستری خوزستان ضمن اشاره به کلام امام راحل مبنی بر اینکه نهضت کربلای حسینی مبدا فاعلی انقلاب اسلامی است، عنوان کرد: در اندیشه امام خمینی(ره)،  جمهوری اسلامی و تمام مسوولیت‌هایش امانت الهی است و حفاظت از این امانت، واجبی عینی بر دوش تمام مسوولین است.

وی افزود: بر همین مبنا خادمیت دادگستری را امانتی نزد خود میدانستم ؛ حتی کم‌ترین کارها در جمهوری اسلامی برای ما نعمت بزرگی است و باید سرباز نظام مقدس جمهوری اسلامی و دین مبین اسلام باشیم.

افشارنیا، در اشاره به فعالیت خود در دادگستری خوزستان، اظهار کرد: ما این مسوولیت را وسیله‌ای برای انتفاع شخصی قرار ندادیم و حتی ذره‌ای منافع شخصی برای خود قائل نبودیم تا جایی که در طی 10 سال گذشته نتوانستم حتی یک بار با خانواده‌ام بر سر یک سفره هم غذا شوم.

وی افزود: در حفظ اموال عمومی و بیت‌المال  حفظ اسرار مردم کوشا بودم؛ به خبرها و گزارش‌های نادرست اعتماد نکردم و سعی ما بر این بود که همیشه با تذکر، توصیه و پیشگیری از بروز عوامل جلوگیری کنیم.

رئیس سابق دادگستری خوزستان، بیان کرد: تلاش ما بر این مبنا بود که قبل از محکومیت قضایی، اگر اموالی برده شده برگردانده شود و در خدمتگذاری به مردم از هیچ کمکی دریغ نکردم چرا که مقام و منصب را تنها وسیله‌ای برای خدمت به مردم قرار داده بودم.

افشارنیا، در توضیح انتصابات دادگستری، گفت: فرصت برابر و غیر تبعیض‌آمیز را در انتصابات مدنظر داشتیم و از همه اقوام خوزستانی در جمع مدیران، دادستان‌ها و اعضای شورای معاونین خود استفاده کردیم؛ کسانی که به صورت شبانه‌روز وقت خود را صرف رسیدگی به امورات مردم کردند.

وی افزود: علاوه بر افزایش تعداد قضات از 400 به 600 نفر در راستای تسریع پاسخگویی به مردم از ورود به جناح‌بندی‌های سیاسی پرهیز کرده و ملاک ما تنها فرمایشات مقام معظم رهبری بود؛ همچنین ضمن حفظ بی‌طرفی سعی کردیم عدالت را در میان مردم دچار شک و تردید نکنیم و به این مهم‌ترین اقدام خود نیز می‌بالیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار