سالهای سال است که ازدحام پرنده فروشی ها در خیابان عطارنیشابوری اصفهان باعث آزار و اذیت های  ساکنان این محله شده است و پس از هر بار پیگیری و تماس های مکرر مردم به 137 و  ارسال شکایت نامه به شهرداری به جهت مخل آسایش و سد معبر کردن کاسبه کاران اما هیچ اقدام عاجلی در این خصوص صورت نگرفته است.
کد خبر: ۷۷۳۹۰۰
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۶ 22 August 2019

به گزارش تابناک اصفهان: ساکنان خیابان عطار نیشابوری از بی اعتنایی شهردار منطقه 10 اصفهان به وضعیت موجود وعدم اقدام جدی برای رفع سد معابر که توسط پرنده فروشی ها ایجاد شده گلایه دارند و معترض هستند.
یکی از ساکنان این منطقه می گوید تاکنون سه موش را در منزل خود پیدا کرده است با وجود اینکه  بچه یک ونیم ساله دارم اما اصلا امنیتی در منزل شخصی ندارم و از بوی تعفن فضولات پرنده ها و گاها نگه داری سگ و خرگوش و میمون و موش  که هیچ یک از اینها جزو پرندگان نیست اما به راحتی در مغاره های به ظاهر پرنده فروشی اقدام به این کار می کنند ونه پنهانی بلکه به صورت کاملا آشکارا هست و اینکه شهرداری با آنها برخورد نمی کنند زیرا که تنها محلی برای درآمدزایی و باج گیری متولیان شهرداری شده است.
مریم محمدی می گوید من یک مادرم و از خطری که این حیوانات برای فرزندم دارد بسیار می ترسم و به همین دلیل تماس به مرکز بهداشت و شهرداری و دامپزشکی گرفتم اما هر باری مسئول اصلی را شهرداری معرفی کردند و گفتند ما هیچ اقدامی نمی توانیم بکنیم و تنها مسئول جمع آوری پرنده فروشی ها در خیابان عطار شهرداری است.
یکی دیگر از ساکنان خیابان عطار نیشابوری با اعلام اینکه تاکنون بارها و بارها به 137 تماس گرفته و هر باری تنها صحبت های من را می شنوند و می گویند  رسیدگی می شود اما با وجوی که ماه ها می گذرد اما اقدامی جدی صورت نداده اند.
مرتضی جهان دوست با اشاره به اینکه شهرداری منطقه 10 رسیدگی خوبی به این منطقه ندارد و از خشک شدی مادی عطار و تبدیل به زباله دانی و حتی تجمع فاضلاب های شهر بگیر تا کم کاری شهردار  برای زیباسازی این منطقه که وضعیت پل سرهنگی نمادی از آن است و این هم از وضعیت پرنده فروشی ها و بیماری های که برای ساکنان این منطقه دارد و پس از هر بار پیگری وعده ساخت محلی برای پرنده فروشی ها داده شده است که سالهاست ساکنان این خیابان را با این وعده به دنبال خود می کشانند.
ساکنان خیابان عطار نیشابوری که نزدیک به یک هزار نفر را در دل خود جای داده است امروز به خاطر تجمع پرنده ها و خزندگان و حیوانات در معرض جدی بیماریهای قابل انتقال از طیور هستند که بعضا برخی از این بیماریها پس از انتقال منجر به عفونت و حساسیت و مبدل به بیماری جدی میشود، حتی بوی برخاسته از فضولات پرندگان سبب بروز بیمارهای ریوی و تنفسی برای ساکنان شده است.
 رخنه کردن موش ها به درون منازل که به سبب وجود پرنده فروشی ها  و خرید و فروش موش و حتی بی توجهی شهرداری منطقه ده اصفهان به نظافت شهری است و وجود موش های بزرگ در بین شمشادها و جوی های آب باعث انتقال 35 نوع بیماری می شود که در راس آن بیماری سالک که امروز معضل بزرگ در شرق اصفهان هست با روند وضعیت موجود احتمال ابتلای مردم این محله به سالک وجود دارد.
بنا بر گفته رییس مقابله با بیماری های قابل انتقال بین انسان و حیوان وزارت بهداشت موش ها با انتقال نوعی باكتری موسوم به سالمونلا سبب بروز اسهال های باكتریایی و مشكلات گوارشی در انسان ها می شوند.
وی افزود: این جوندگان با رفت و آمد به خانه ها و انبارهای غذایی از طریق ادرار نوعی باكتری دیگر موسوم به 'لپتوسپیرا' به انسان ها منتقل می كنند و باعث بروز بیماری های عفونی در فرد می شود.
رییس مقابله با بیماری های قابل انتقال بین انسان و حیوان وزارت بهداشت ادامه داد: از سوی دیگر اگر موش، فردی را گاز بگیرد یا روی پوست او، خراش ایجاد كند سبب بروز نوعی بیماری موسوم به بیماری 'خراش گربه' یا عفونت موضعی در وی می شود.
همچنین بر اثر نگهداری سگ و گربه و میمون در مغازه های پرنده فروشی ها نیز  خطر بیماری های مشترک بین انسان و حیوان برای ساکنان وجود دارد  .
شهرداری که همواره به جد با عوامل سلب آرامش و سد معابر برخورد می کرد چگونه است که با پرنده فروشی ها که تمامی پیاده روها خیابان عطار را در چنبره گرفته اند و به خاطر ازدحام افراد مختلف مخل آسایش برای ساکنان شده بی توجه است و منتظر گلایه و شکایت مردم می ماند مگر نه اینکه یکی از وظایف اصلی شهرداری ایجاد حفظ آرامش و آسایش و نظافت شهری برای شهروندان است این بی توجهی و کم کاری شهرداری از چیست و به جای اینکه شاهد حذف پرنده فروشی ها باشیم هر روز شاهد بزرگ شدن آنها و افزایش تعداد پرنده فروشی ها هستیم آیا شهرداری از عهده آنها بر نمیاد یا اینکه شورای شهر اصفهان تنها شکل سمبلیک دارد یا اینکه محلی برای درآمدزایی شهرداری ها است.

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
سلام
|
Belgium
|
۱۹:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۱
شهردارهای عزیز به مردم بیشتر توجه کنید
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار