معاون عمرانی استاندار خوزستان با بیان اینکه شادگان از پتانسیل بالایی در زمینه گردشگری برخوردار است گفت: لازمه توسعه گردشگری در شادگان ایجاد زیرساخت‌هاست.
کد خبر: ۷۷۴۱۰۵
تاریخ انتشار: ۰۲ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۹ 24 August 2019

فاضل عبیات روز جمعه در بازدید از مناطق گردشگری شادگان اظهار داشت: شهرستان شادگان با توجه به موقعیت جغرافیایی و اقلیمی خود دارای شرایط متفاوتی نسبت به سایر نقاط استان خوزستان است و این شرایط به نوبه خود می‌تواند وضعیت متفاوتی را در زمینه جذب توزیسم در این استان فراهم کند.

وی افزود: مطالعات احداث زیر ساخت های گردشگری در روستای صلیحاویه و بندر شادگان از سوی سازمان میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری انجام شده و بزودی طرح ایجاد اسکله گردشگری در این روستا وارد فاز اجرایی می شود.

معاون عمرانی استاندار خوزستان گفت: دریاچه ای با ظرفیت مناسب گردشگری در روستای صلیحاویه وجود دارد که با ایجاد زیرساخت های حداقلی به طور یقین مورد استفاده گردشگران قرار خواهد گرفت و این اقدام رونق منطقه را در پی خواهد داشت.

عبیات تصریح کرد: با مشارکت مردم و رستاهای اطراف این اتفاق خواهد افتاد و این امر میزان اشتغالزایی و همچنین رونق منطقه را با رشد چشمگیری مواجه می کند.

وی در خصوص روستای صراخیه گفت: این روستا و روستاهای مجاور با قرار گرفتن مقابل تالاب ظرفیت مناسبی برای گردشگری دارند و مطالعات لازم در این خصوص انجام شده است.

معاون عمرانی استاندار خوزستان افزود: در این روستا نمایشگاه محیط زیست همراه با تاسیسات مناسبی قرار دارد که می تواند از این ظرفیت برای جذب گردشگر بهره گرفت.

عبیات گفت: با هماهنگی بین سازمان های محیط زیست و میراث فرهنگی اقدام به ایجاد شبکه آبرسانی و برق رسانی در جزایر مجاور تالاب بین المللی شادگان خواهد شد تا از برکات این طبیعت بیشتر استفاده شود.

 وی اظهار داشت: شادگان به لحاظ اشتغال نرخ قابل توجه ای ندارد که می توان میزان اشتغال را با همت مسئولان محلی و استانی با استفاده از گردشگری افزایش داد.

عبیات گفت: تقویت زیرساخت‌ های گردشگری شادگان یک ضرورت است و باید در راستای توسعه گردشگری این شهرستان تلاشی مضاعف صورت گیرد.

معاون عمرانی استاندار خوزستان اظهار داشت: تالاب شادگان از بزرگترین تالاب های کشور با داشتن ظرفیت گردشگری می تواند به فرصتی در راستای رونق صنعت پردرآمد گردشگری و افزایش درآمد مردم این شهرستان تبدیل شود.

به گزارش ایرنا تالاب بین‌المللی شادگان در جنوب غربی ایران در جنوب شهر شادگان در استان خوزستان واقع ‌است.
در شهرستان شادگان ۳۴ روستا به صورت مستقیم و غیر مستقیم با تالاب شادگان در ارتباط هستند که از این میان ۲ روستا در وسط تالاب واقع شده اند.

تالاب بین المللی شادگان با بیش از ۵۰۰ هزار هکتار وسعت در جنوب خوزستان قرار دارد که بزرگ‌ترین تالاب ثبت شده کشور در فهرست تالاب‌های بین المللی است. این تالاب از طریق خورهای متعدد به خلیج‌فارس متصل می‌شود که با  آب‌ شیرین، لب‌شور و آب‌شور، محیطی مناسب برای زیست انواع آبزیان، پرندگان، جوندگان و حیوانات اهلی و وحشی است. 

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار