معاون سیاسی استاندار کرمانشاه در نشست خبری صبح امروز به مناسبت هفته دولت ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر به ارائه بخشی از فعالیتها و آمارهای استان پرداخت.
کد خبر: ۷۷۴۳۳۹
تاریخ انتشار: ۰۲ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۵ 24 August 2019

به گزارش خبرنگار  تابناک کرمانشاه ، محمد الهی تبار ضمن بیان این مطلب که شاخص فعالیت دولت در سال جاری بحث انتخابات مجلس شورای اسلامیست که دوم اسفند ماه برگزار میشود، بعضی اتفاقاتی که در استان شکل گرفته و در حال پیگیریست را اینگونه عنوان کرد: ستاد انتخابات استان از اردیبهشت ماه فعالیت خود را با احکامی که استاندار صادر کرد آغاز کرده است، و با توجه به اینکه مشکلاتی را در اجرای انتخابات داریم بخصوص در بحث تبلیغات انتخابات، پیشنهاداتی جهت اصلاح آیین نامه اجرایی انتخابات به تهران داده شده است

وی با اشاره به اینکه براوردهایی از شعب اخد رای انجام شده و پیش بینی میشود پنج درصد افزایش تعداد شعب رای را داشته باشیم اذعان کرد: انتخابات در پنج حوزه انتخابی استان و در سیزده شهرستان برگزار میشود، یک حوزه کرمانشاه با سه نماینده و بقیه حوزه ها هرکدام یک نماینده خواهند داشت.

الهی تبار تاکید کرد: ملاک عمل ما قانون مداری، بی طرفی و شفافیت به منظور حفظ سلامت انتخابات و رعایت حقوق انتخاب کنندگان و انتخاب شوندگان به معنای حق الناس است.

 

معاون سیاسی استاندار مطرح کرد: از ۲۵ فرایند برگزاری انتخابات ۲۴ فرایند به صورت الکترونیک خواهد بود که لازمه آن اینست که شبکه های انتخاباتی ما بتوانند سرویس های مناسب را برای ما مهیا کنند، کمیته های مختلفی شکل گرفته که یک بخش آن کمیته فناوری اطلاعات است تا بتوانیم تا جایی که امکان دارد ده درصد از شعب به صورت آنلاین با سامانه جامعه اطلاعات همراه شود. همچنین آماده کردن زیرساختهای مناسب از لحاظ سخت افزاری مد نظر است که توسط معاونت توسعه منابع انسانی مورد پیگیریست، براوردها صورت گرفته و نیازمندی ها ارسال شده است.

 

وی ادامه داد: براورد شده حدود۳۰۳ نفر فعالیتهای خود را در خصوص انتخابات آغاز و اعلام داوطلبی کرده اند.

الهی تبار در خصوص مشارکت مردمی در انتخابات مجلس تشریح کرد: بیشترین میزان مشارکت مردم در انتخابات مجلس، در دوره پنجم با ۷۵/۲ درصد و کمترین در دوره اول با ۳۷/۷۹ بوده همچنین دوره دهم ۵۹/۶ و به طور میانگین ۵۹/۱۵ مشارکت مردم در استان کرمانشاه در انتخابات مجلس در ده دوره اخیر بوده این میزان در کل کشور ۶۱/۶ بوده است.

الهی تبار توجه به احزاب و تشکلهای سیاسی را یکی از لازمه های نشاط سیاسی عنوان کرد و افزود: هدف ما ایجاد نشاط سیاسی ست و برداشت ما اینست که تعامل خوبی با احزاب مجوز دار در استان داریم، جلسات مشترکی برگزار کرده ایم بعضا جلسات مورد نظر آنها تشکیل شده مسائل مورد بحث و بررسی قرار گرفته است؛ موضوع مورد توجه این است که در این دولت در استان کرمانشاه تعداد ۱۳ تشکل سیاسی به ۵۵ تشکل افزایش پیدا کرده، هدف ما اینست که احزاب توانمندی داشته باشیم و با حمایت از برنامه های احزاب قانونمند و دارای مجوز بتوانیم  الزامات این نشاط سیاسی را فراهم کنیم.

 

وی تصریح کرد: در حوزه انتصابات، توجه ویژه ای به بانوان شد حدود ۱۲۵ نفر از خانمها در حوزه های مختلف مدیریتی به کار گرفته شدند اعم از مدیرکل، معاون فرماندار، مدیر کل، معاون مدیر کل، روسای ادارات در سطح استان و شهرستان. 

 

الهی تبار همچنین استفاده از همه ظرفیت های قومی در استان یکی از برنامه های مورد نظر دانست و گفت: تاکنون ۲۷% از پستهای مدیریتی در استان به اهل سنت و ۷% هم به هم استانیهای اهل حق اختصاص دارد و این روند ادامه پیدا خواهد کرد.

 

معاون سیاسی استاندار بیان کرد: در حوزه اجتماعی اعتقاد و باورمان اینست که یکی از برندهای این دولت توجه به مسایل اجتماعیست و توانستند با برنامه ریزی مناسب مجموعه حاکمیت را نسبت به مسایل اجتماعی به میدان بیاورند مجلس اعتبارات ویژه ای قرار داد همه اجزا حاکمیت اعم از قوای سه گانه به اتفاق در یک هم افزایی تعریف شده وارد کار شدند و باعث شد انقلابی در حوزه مسائل اجتماعی رقم بخورد.

 

وی با بیان اینکه توسعه نیازمند نشاط است تصریح کرد: ما ضمن اینکه نشاط اجتماعی را سرلوحه کار خود قرار دادیم سعی کردیم فعالیتهای اجتماعی را در قالب پروژه به صورت هدفمند بیاوریم بخصوص حول محور کرمانشاه ۲۰۲۰ اعتقادمان این بود هرچقدر بتوانیم فعالیتهای اجتماعی و فرهنگی را در قالب پروژه انجام دهیم قطعا مجموعه جامعه هم همکاری خواهند کرد و روند خوبی را طی خواهیم کرد.

الهی تبار فعالیتهای انجام شده در حوزه آسیبهای اجتماعی را اینگونه تصریح کرد: سیزده محله را تحت پوشش قرار دادیم، دفاتر تسهیل گری در محلات مستقر شدند و زیر نظر یک مشاور از تهران هستند همچنین برنامه ها رصد میشود و در اختیار سازمان اجتماعی کشور قرار میگیرد و میتوان گفت مدیریت ملی محلی روی دفاتر تسهیل گری اتفاق می افتد.

الهی تبار فعالیتهای انجام شده در حوزه آسیبهای اجتماعی را اینگونه تصریح کرد: سیزده محله را تحت پوشش قرار دادیم، دفاتر تسهیل گری در محلات مستقر شدند و زیر نظر یک مشاور از تهران هستند همچنین برنامه ها رصد میشود و در اختیار سازمان اجتماعی کشور قرار میگیرد و میتوان گفت مدیریت ملی محلی روی دفاتر تسهیل گری اتفاق میفتد

وی افزایش کمی سمن ها(سازمان های مردم نهاد)  از ۱۶۵ به ۵۰۰ سمن را در راستای افزایش فعالیت اجتماعی و نشاط اجتماعی برشمرد و گفت: ارائه هشتاد طرح از طریق سمن ها برای کنترل و کاهش اسیبهای اجتماعی صورت گرفته است.

 

الهی تبار ابراز کرد: در برخی آسیبهای اجتماعی مانند طلاق روند افزایشی متوقف و ده درصد کاهش نسبت به چهارماهه نخست سال قبل را شاهد بودیم در ازدواج نیز روند کاهشی متوقف و شاهد روند افزایشی آن بودیم.

وی ادامه داد: در بحت توجه به مددجویان تحت پوشش نهادهای خدماتی ازحداقل ۴۸هزار و حداکتر ۹۰ هرارتومان دریافتی مدد جویان به حداقل۱۶۰ هزار و حداکثر ۵۱۶ هزار تومان یعنی افزایش  ۴ تا ۵ برابر داشته ایم.

الهی تبار اظهار داشت: توجه به جشنواره ها، تشکیل ستاد ۲۰۲۰، معرفی مشاهیر و چهره های استان با همکاری اداره کل ارشاد اسلامی کلید خورده است.

 

معاون سیاسی استاندار همچنین تاکید کرد: در حوزه مسائل امنیتی نگاه سنگینی که در سطح ملی و بین المللی نسبت به کرمانشاه وجود داشت کمرنگ شده که این امر با همکاری رسانه ها اتفاق افتاده و تلاشی که در راستای مطرح کردن اتفاقا خوب و رخدادهای مثبت و زیبایی های استان صورت گرفته است؛ همچنین علیرغم همسایگی ما با یکی از استان های پرچالش عراق، با اشراف کامل نهادهای امنیتی ارتش، سپاه، اداره اطلاعات، دستگاه قضایی در استان شاهد امنیت پایداری در سطح استان هستیم.

وی در پایان با ارائه برخی امار گفت: در حوزه قتل در سه ماهه اول امسال کاهش پانزده درصدی داشتیم، در جرایم اخلاقی کرمانشاه استان ۳۱ است که این نشان دهنده اخلاق مداری استان به روایت آمار نسبت به سایر استانهاست، همچنین در حوزه نزاع ها و درگیری های فردی ده درصد، نزاع های جمعی ده درصد و در تجمعات و راهپیمایی ها ۶۶ درصد نسبت به سه ماه اول امسال کاهش داشته ایم.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار