بازدید سرزده معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس از روند پیشرفت ساخت کارخانه نوآوری و پارک اقتصاد دیجیتال استان در محل کارخانجات مخابراتی ایران (ITMC) در شیراز با سخنان نویدبخش وی مبنی بر ایجاد سه هزار فرصت شغلی در زمان افتتاح این واحد فناورانه همراه بود.
کد خبر: ۷۷۴۶۹۴
تاریخ انتشار: ۰۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۷:۱۵ 25 August 2019

تابناک فارس به نقل از ایرنا:یداله رحمانی در این بازدید با اشاره به پیشرفت فیزیکی ۶۵ درصدی فاز یک و ۱۰ درصدی فاز یک ساخت کارخانه نوآوری استان فارس، شتاب‌بخشی به اجرای این طرح را خواستار شد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس یادآور شد:‌ کارخانه نوآوری فارس با هدف ایجاد یک چرخه اشتغال بر پایه نوآوری شامل کسب و کارهای نوپا مانند استارت‌آپ‌ها، شتاب‌دهنده‌ها، سرمایه گذاران، فروشندگان و مؤسسات آکادمیک و دانشگاهی است و این فازها شامل بخش اداری اتاق جلسات، کارگاه‌ها، باشگاه، فضای کار اشتراک گروهی، فضای اشتراک تخصصی و توسعه خدمات و سرویس‌ها است.

وی در ادامه افزود: هدف از تاسیس این مرکز، شناسایی نخبگان، پژوهشگران و محققان توانمند و تشکیل گروه های پژوهشی و حمایت از آنها، ایجاد لینک بین هسته پژوهشی و شرکت همکار ، تشویق افراد به تاسیس شرکت های دانش بنیان و حمایت ازآنها، تجاری‌سازی محصول نهایی و معرفی به بازار با استفاده از کمک شرکت همکار است.

رحمانی گفت: پیش بینی می شود با راه اندازی این کارخانه، تحول شگرفی در تعداد اشتغال ناشی از فعالیت های مبتنی بر نوآوری انجام و بیش از ۳۰۰۰ شغل مستقیم ایجاد شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس اظهار داشت: با توجه به اهمیت پروژه ساخت کارخانه نوآوری فارس کمیته راهبری ایجاد وراه اندازی کارخانه نوآوری به ریاست اینجانب و دبیری مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات فارس تشکیل شده است که این کمیته همزمان مشکلات موجود را رصد و راهکارهای لازم جهت پیشرفت را ارائه می دهند.

رحمانی ادامه داد: حوزه های ICT، الکترونیک، کشاورزی، سلامت و دریا از اولویت‌های فعالیت کارخانه نوآوری فارس است.

وی اظهار داشت:‌ این کارخانه در فضایی به مساحت ۱۴ هزار مترمربع با مشارکت بخش خصوصی در محل کارخانجات مخابراتی ایران (ITMC) دایر و هولدینگ سرمایه گذاری عطار به عنوان مجری ساخت پروژه در حال پیشبرد امور است.

معاون استاندار فارس گفت:‌پشتیبانی از اجرای آن نیز بر اساس تفاهم نامه پنج‌جانبه فی مابین معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و استانداری فارس و کارخانجات مخابراتی ایران ITMC و هولدینگ سرمایه گذاری عطار صورت می گیرد.

در این بازدید، ‌راهکارهای رفع موانع و شتاب‌بخشی به ساخت کارخانه نوآوری استان فارس بررسی شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار