رئیس انجمن صنفی کشتارگاه‌های صنعتی مرغ استان اصفهان:
رئیس انجمن صنفی کشتارگاه‌های صنعتی مرغ استان اصفهان، گفت: در حال حاضر مشکلی برای کشتار مرغ وجود ندارد، اما قیمت مرغ زنده بسیار بالا است و کشتارگاه‌ها دچار ضرر می‌شوند.
کد خبر: ۷۷۴۷۳۶
تاریخ انتشار: ۰۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۰:۱۲ 25 August 2019
حمیدرضا شیخان در خصوص وضعیت کشتار مرغ در اصفهان، اظهار کرد: بعد از اینکه طی هفته گذشته سه شب در اصفهان کشتار مرغ انجام نشد، اکنون طی چهار شب گذشته کشتار مرغ در اصفهان انجام می‌شود.
 
وی با بیان اینکه هر شب بین 400 تا 600 تن مرغ در اصفهان کشتار می‌شود، افزود: در حال حاضر مشکلی برای کشتار مرغ وجود ندارد، اما قیمت مرغ زنده بسیار بالا است و کشتارگاه‌ها دچار ضرر می‌شوند.
 
رئیس انجمن صنفی کشتارگاه‌های صنعتی مرغ استان اصفهان گفت: با توجه به مصوبات ستاد تنظیم بازار استان، قیمت هر کیلو مرغ برای مصرف‌کننده 13 هزار و 545 تومان، مرغ در کشتارگاه 12 هزار و 650 تومان و نرخ مرغ زنده 9 هزار تومان است.
 
وی با بیان اینکه در حال حاضر کشتارگاه‌ها مرغ زنده را با قیمت 10 هزار تومان از مرغداران خریداری می‌کنند، تاکید کرد: در این شرایط کشتارگاه‌ها بر روی هر کیلو مرغ 1200 تومان ضرر می‌دهند، اما به خاطر رفاه مردم و فراوانی محصول در بازار کشتار می‌کنند. 
 
شیخان با اشاره به اینکه علیرغم نرخ‌های مصوب، مرغ در سطح عرضه با قیمت متفاوت عرضه می‌شود، گفت: در حال حاضر فروشگاه‌های رفاه، کوثر، تعاونی‌های کارگری و کارمندان و ... مرغ را با نرخ مصوب ستاد تنظیم بازار می‌فروشند، اما مرغ درب مغازه‌ها با نرخ 14 هزار و 500 تومان فروخته می‌شود.
 
وی در خصوص اینکه چرا دولت برای تعدیل قیمت و ذخیره‌سازی مرغ در بازار، خرید تضمینی انجام نمی‌دهد، توضیح داد: خرید تضمینی مرغ در شرایطی که قیمت مرغ رو به کاهش است، از سوی شرکت پشتیبانی امور دام انجام می‌شود، اما طی چند هفته گذشته قیمت مرغ رو به افزایش بوده است.
 
رئیس انجمن صنفی کشتارگاه‌های صنعتی مرغ استان اصفهان با بیان اینکه در این شرایط عرضه مرغ منجمد برای تنظیم بازار استان رو به کاهش است، گفت: در حال حاضر قیمت مرغ منجمد 12 هزار و 900 تومان است.
 
وی یادآور شد: طی چند روزی که مرغ در اصفهان کشتار نمی‌شد، مرغداران، مرغ زنده را در سایر استان‌ها همچون تهران و قم عرضه کردند.
منبع: ایسنا
برچسب ها: اصفهان ، کشتارگاه ها ، مرغ
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار