از تعداد 1069 دانشجو راه یافته سال 98 به دانشگاه فرهنگیان (662 پسر و 407 دختر) ، 877 نفر متعلق به سهمیه بومی مازندران هستند.
کد خبر: ۷۷۴۷۵۵
تاریخ انتشار: ۰۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۱:۴۶ 25 August 2019

 این دانشجویان در دو پردیس برادران و خواهران مازندران تحصیل خواهند کرد.

معاون پژوهش و برنامه ریزی آموزش و پرورش مازندران گفت: مصاحبه داوطلبان ورود به دانشگاه فرهنگیان از پنجم شهریور آغاز می شود.

جوادی بورا در جلسه ستاد استانی مصاحبه داوطلبان ورود به دانشگاه فرهنگیان مازندران در سال 1398 گفت : مصاحبه از روز سه شنبه پنجم شهریور آغاز می شود و تا روز پنجشنبه 14 شهریور ادامه خواهد داشت. زمان و مکان مراجعه داوطلبان از طریق سایت اطلاع رسانی آموزش و پرورش مازندران اطلاع رسانی خواهد شد.

وی به تبیین جایگاه فرآیند مصاحبه پرداخت و این امر را بسیار مهم و قابل توجه دانست و افزود: مصاحبه از دو منظر مهم است، از سویی سرنوشت داوطلبان به رای و نظر مصاحبه گران بستگی دارد و از سوی دیگر، نظام تعلیم و تربیت باید با دقت بیشتر نسبت به انتخاب معلمان آینده مبادرت ورزد. به هر حال، دغدغه اصلی ما، انتخاب نیروهایی مناسب و با کیفیت است.

معاون پژوهش و برنامه ریزی آموزش و پرورش مازندران گفت : دو دانشگاه فرهنگیان پردیس دکتر شریعتی و پردیس صدیقه طاهره (س) استان، مجری طرح مصاحبه هستند. با عنایت به این که در سال 98 ، با رشد 60 درصدی در جذب تعداد دانشجو معلمان مواجه هستیم، این دو مرکز با برنامه ریزی مناسبی ، پیش بینی های لازم را انجام داده اند.

سرپرست دانشگاه فرهنگیان مازندران نیز گفت: به علت افزایش تعداد جذب دانشجو، حجم کارها نیز بیشتر از سال قبل هست ، لذا از چند هفته قبل ، اقدامات را آغاز کرده ایم. 110 نفر در تیم های مصاحبه گر حضور دارند که کاملا آماده فعالیت می باشند و از لحاظ فضای انجام مصاحبه نیز تدابیر لازم در نظر گرفته شده است.

اسلامی راد افزود: از سهمیه جذب ۲۵ هزار دانشجوی کارشناسی پیوسته دانشگاه فرهنگیان کشور در سال جاری، یک هزار و 69 دانشجو سهم مازندران است که در مراکز و پردیس های فرهنگیان این استان جذب خواهند شد.

وی خاطر نشان کرد: افراد پس از قبولی در کنکور و انتخاب دانشگاه فرهنگیان، سه برابر ظرفیت برای مصاحبه فراخوانده می شوند که تعداد مورد نظر پس از قبولی افراد در مصاحبه ها جذب دانشگاه فرهنگیان می شوند.

اسلامی راد افزود: از تعداد 1069 دانشجو راه یافته سال 98 به دانشگاه فرهنگیان (662 پسر و 407 دختر) ، 877 نفر متعلق به سهمیه بومی مازندران هستند.

کمالی مدیر هسته گزینش استان هم ضمن بیان انتظارات خود از مجریان مصاحبه، اعلام کرد: 20 تیم گزینشگر برای گروه برادران و 15 تیم برای مصاحبه خواهران فرآیند گزینش داوطلبان را انجام خواهند داد.
منبع: خبرگزاری صداوسیما

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار