برگزیدگان بخش جلوه‌گاه امید سی و دومین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان معرفی شدند.
کد خبر: ۷۷۴۷۶۷
تاریخ انتشار: ۰۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۲:۳۳ 25 August 2019

به گزارش تابناک اصفهان به نقل از ستاد اطلاع‌رسانی سی و دومین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان، مراسم اختتامیه بخش جلوه‌گاه امید جشنواره سی و دوم عصر امروز یکشنبه سوم شهریور در کتابخانه مرکزی اصفهان برگزار شد.
حسین انتظامی رییس سازمان سینمایی، علیرضا تابش دبیر سی و دومین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان، قدرت‌الله نوروزی شهردار اصفهان، محمدمهدی طباطبایی‌نژاد معاون نظارت و ارزشیابی، علیرضا رضاداد مشاور عالی سازمان سینمایی، حبیب ایل بیگی مشاور دبیر جشنواره، علیرضا نصر رییس شورای شهر اصفهان و جمعی از مدیران و هنرمندان از چهره های حاضر در مراسم اختتامیه بودند.
در ابتدای این مراسم علیرضا تابش صحنه با اشاره به برگزاری سی و دومین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان گفت: سی و دومین جشنواره فیلم‌های کودکان و نوجوانان در شب عید سعید غدیر با حضور شاد و پرنشاط بچه‌های عزیز اصفهانی و مردم خوب این شهر افتتاح شد و ما تا فردا که روز اختتامیه است، شاهد اکران بیش از 180 فیلم هستیم.
وی ادامه داد: امسال شور و نشاط کودکانه جشنواره با حمایت‌های سازمان سینمایی، انجمن سینمای جوان و بنیاد سینمایی فارابی در همه کشور احساس شد و در 146 نقطه ایران نمایش فیلم برای کودکان مناطق محروم و سیل‌زده داشتیم. سینما، هنری متکثر است و به خصوص برای حمایت از سینمای کودک و نوجوان نیازمند یک عزم ملی هستیم، امروز نهادها و ارگان‌های مختلف جوایز خود را به فیلم‌های منتخب خود در بخش جلوه‌گاه امید اهدا خواهند کرد. ما در بنیاد سینمایی فارابی و سایر موسسات آمادگی داریم تا تمام تلاش خود را در مسیر تولید فیلم‌های ارزشمند برای سینمای کودک و نوجوان به کار بگیریم، امیدوارم که روز به روز شاهد رشد و پیشرفت این حوزه باشیم.
سپس نماینده اداره کل بهزیستی روی صحنه حضور پیدا کرد و جایزه ویژه این سازمان را به حمیدرضا قطبی، کارگردان فیلم «قطار آن شب» اهدا کرد.
حمیدرضا قطبی پس از دریافت جایزه گفت: ما تلاش کردیم در این فیلم محیط زیست را هم در نظر بگیریم و خوشبختانه بچه‌های حاضر در فیلم فکر می‌کردند که می‌توانند در حوزه محیط زیست هم موثر باشند.
سپس نوبت به حسین انتظامی رسید که برای حضار سخنرانی کند، وی با اشاره به برگزاری اختتامیه بخش جلوه‌گاه امید، جشنواره سی و دوم گفت: جلسه که امروز تشکیل شد، همانطور که آقای تابش اشاره کردند در جهت قدردانی از نهادهایی است که به گسترش تفکر جشنواره فیلم کودک کمک می‌کنند. خوشبختانه امسال می‌بینیم که این رویکرد و مشارکت گسترش بیشتری پیدا کرده است و من وظیفه دارم از آن‌ها بابت نگاه درستی که به این موضوعات مهم دارند قدردانی کنم.
در ادامه مراسم معاونت شهرسازی و معماری شهرداری اصفهان جایزه نقدی و لوح سپاس خود را در این بخش به بابک نبی‌زاده، کارگردان فیلم «اقیانوس پشت پنجره» اهدا کرد.
در بخش دیگری از مراسم اهدای جوایز بخش جلوه‌گاه امید، صحنه‌هایی از فیلم‌ها و سریال خاطره‌انگیز سینمای کودک از جمله «قصه‌های مجید»، «کیسه برنج» و «باشو غریبه کوچک» با بازی بازیگران نوجوان اجرا شد.
سپس نماینده شهرداری تهران، برگزیدگان جایزه پویش مردمی ترافیک شهر اصفهان را به شرح زیر اعلام کرد: مصطفی نظری‌زاده، کارگردان فیلم «هشتگ دوچرخه باز»، حامد بامروت‌نژاد، تهیه‌کننده فیلم «منطقه پرواز ممنوع»، حسن اکلیلی، بازیگر «هشتگ دوچرخه‌باز»، محمد آزادی، بازیگر فیلم «اقیانوس پشت پنجره» و مرتضی حسینی، بازیگر سریال «قصه‌های مجید» و فیلم «سوم شخص غایب».
حسن اکلیلی پس از دریافت جایزه گفت: ممنونم که از ما تقدیر کردید، اما دوچرخه دیگر از سن ما گذشته است و باید ویلچری برای ما در نظر بگیرند، اما باز هم از تمامی مسئولان تشکر می‌کنم.
جوایز این بخش شامل لوح تقدیر، جایزه نقدی و یک دستگاه دوچرخه بود.
در ادامه مراسم موسیقی متن و آهنگ‌های برخی از فیلم‌ها و کارتون‌های خاطره‌ساز کودکان از جمله «بابا لنگ دراز»، «بیست و یک روز بعد»، «خواهران غریب»، «خونه مادربزرگه» و… توسط هنرمندان به صورت زنده اجرا شد.
سپس افشین هاشمی روی صحنه حاضر شد و جایزه انجمن علمی عرفان اسلامی ایران را به مهدی جعفری، کارگردان فیلم سینمایی «بیست و سه نفر» اهدا کرد.
همچنین جهانبخش سلطانی، بازیگر پیشکسوت اصفهانی نیز برگزیدگان دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم را به این شرح اعلام کرد:
در بخش سینمایی مهدی جعفری، کارگردان فیلم «بیست و سه نفر» و امیر داسارگر، کارگردان فیلم «منطقه پرواز ممنوع» برگزیده شدند و در بخش فیلم کوتاه نیز جواد حکمی، کارگردان فیلم «امیر» جایزه را به خود اختصاص داد. در ادامه نوبت به انجمن تخصصی کودک و رسانه رسید و برای اهدای این جایزه، محمدعلی سلطان‌زاده تهیه‌کننده فیلم «ناخدا خورشید» روی صحنه حضور پیدا کرد و برگزیدگان این نهاد را به شرح زیر اعلام کرد: مرتضی آسمانی، کارگردان فیلم «سرخابی»، شیوا ممتحن، کارگردان انیمیشن «فرفره».
در بخش دیگر این مراسم، جایزه موسسه هنری آرت پورت برگزیدگان خود را به این شرح معرفی کرد:
اهدای جایزه ویژه بخش بین‌الملل و لوح سپاس در بخش فیلم کوتاه به لیدا فضلی، تهیه‌کننده «این سو و آن سو».
اهدای جایزه ویژه در بخش فیلم بلند به مهدی جعفری، نویسنده و کارگردان فیلم سینمایی «بیست و سه نفر.»
سپس نوبت به انجمن فیلم کوتاه ایران رسید و این انجمن جایزه‌اش را به عباس جلیلی یکتا، کارگردان فیلم کوتاه «پسر دریا» اهدا کرد.
در بخش دیگر مراسم، نوبت به اهدای جایزه مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک وزارت دادگستری رسید و حبیب ایل بیگی برگزیدگان را به این شرح معرفی کرد: حمیدرضا قطبی، کارگردان فیلم سینمایی «قطار آن شب» و بابک نبی‌زاده، کارگردان فیلم سینمایی «اقیانوس پشت پنجره».
در بخش پایانی مراسم قدرت‌الله نوروزی، شهردار اصفهان ضمن خیر مقدم به حاضران، دست اندر کاران و مهمانان جشنواره امسال گفت: من در این چند روز فرصت نکردم در تمامی برنامه‌ها شرکت کنم اما یک فیلم را دیدم و به دوستان فعال در ستاد جشنواره هم سری زدم، اما در این لحظاتی که در مراسم حضور داشتم با تماشای برنامه‌ها یاد خاطرات خوش دوران کودکی خود افتادم و دیدم که چقدر جشنواره می‎تواند اثربخش باشد. امیدوارم با استفاده از تجربیاتی که هر سال بهتر از سال قبل می‌شود بتوانیم خاطرات خوبی برای کودکان ایران بسازیم و برای آینده بهترشان تلاش کنیم.
در پایان مراسم اختتامیه بخش جلوه‌گاه امید سی و دومین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان، چهره‌های حاضر در مراسم عکسی به رسم یادبود گرفتند

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار