مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان تهران گفت: اجرای طرح‌های تامین آب تهران به شش هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.
کد خبر: ۷۷۴۹۱۷
تاریخ انتشار: ۰۴ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۴ 26 August 2019

به گزارش تابناک تهران، سید حسن رضوی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: به دنبال جذب این مقدار اعتبار از راهکارهای قانونی و جلب مشارکت های خصوصی هستیم.

وی افزود: ۲۱ طرح برای تامین آب تهران، پساب، جلوگیری از آلودگی آب، منابع زیرزمینی، تصفیه خانه ها، رودخانه ها و سایر موارد در حال اجراست که نیاز به هشت هزار میلیارد تومان اعتبار است که از این مبلغ بیش از یک میلیارد تومان از طریق منابع دولتی و بخش خصوصی تامین شده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان تهران بیان داشت: تصفیه خانه ششم نیز با پیشرفت سازه ای ۹۵ درصدی و تجهیزات ۴۵ درصدی نیاز به ۱۵۰ میلیارد تومان اعتبار دارد تا ۹ ماه آینده به بهره برداری برسد.

وی از بهره برداری دو طرح به ارزش ۷۷ میلیارد تومان تا پایان شهریور ماه خبر داد و گفت: این طرح ها شامل احداث جاده دسترسی به نیروگاه سد طالقان و چهار ایستگاه پمپاژخانه های تامین آب کشاورزی جنوب تهران است.

رضوی ادامه داد: با بهره برداری از این ایستگاه ها نیاز آبی کشاورزی شهرستان های شهریار، رباط کریم و بهارستان تامین می شود ضمن اینکه در گذشته برای این شهرستان ها حق آبه اختصاص می یافت ولی امروز منابع زیرزمینی و آب پساب مورد استفاده قرار می گرفت.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان تهران بیان داشت: برای تامین آب جنوب تهران باید ۱۲ ایستگاه پمپاژ ایجاد شود که از این تعداد چهار ایستگاه آن آماده شده است و بقیه آن تا پایان سال آینده به بهره برداری می رسد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار