مدیر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان اصفهان خبر داد:
به گزارش تابناک اصفهان به نقل از روابط عمومی اداره کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان اصفهان، با بیان اینکه شهرستان اصفهان دارای 187 روستا است، ادامه داد: در سال 1398 بازنگری 14روستا، تهیه طرح هادی 3 روستا و تهیه طرح و تعیین محدوده 10روستای فاقد دهیاری در دست اقدام است.
کد خبر: ۷۷۵۰۸۱
تاریخ انتشار: ۰۴ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۵ 26 August 2019

محمود فقیهی نیا از پرداخت یک‌هزار و ۱۰۰ تسهیلات مسکن روستایی بین۱٨ و ۲۰ تا ۲۵ میلیون تومان به روستائیان خبر داد و افزود: از امسال مبلغ وام برای مقاوم سازی خانه های روستایی به ۴۰ میلیون تومان افزایش یافته است.

مدیر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان اصفهان از توزیع 2هزارو 376 تن قیر یارانه ای در روستاها و بر همین اساس بالغ بر 356 هزار متر مربع آسفالت با همکاری دهیاریها خبر داد و افزود: 39 هزار متر مربع آسفالت نیز از اعتبارات که کلا 395 هزار متر مربع آسفالت در سطح معابر 94 روستا صورت گرفت.

وی به یک میلیارد و 225 میلیون تومان اعتبارات استانی برای 16روستا، حدود 555 میلیون اعتبار ملی برای 9 روستا و 2 میلیارد و 340 میلیون تومان اعتبارات ارزش افزوده اشاره کرد و افزود: از سال گذشته برای 16 روستایی که فاقد دهیاری هستند با اعتبارات ارزش افزوده، زیر سازی و اجرای جدول و کانیو و پیاده رو سازی صورت گرفته است.

وی با اشاره به عملکرد شهرستان اصفهان در روستاها گفت: جدول گذاری و کانیو 10 هزار و 700 متر طول، بلوک فرش 3 هزار متر مربع، سنگ فرش 8هزار و 500 متر مربع و سنگ مالون و لاشه چینی هزار مترمکعب و زیرسازی 15 هزار و 400 مترمربع از این جمله هست.

فقیهی نیا با بیان اینکه در سال گذشته بالغ بر یک هزار و 150 جلد سند تک برگ برای اماکن روستایی صادر شد ، اضافه کرد: از ابتدای اجرای طرح ماده الحاق و تا به امروز 38هزار و 800 جلد سند با همکاری ادارات ثبت اسناد و املاک شهرستان صادر و به روستاییان تحویل داده شده است.

وی گفت: برای روستاها با رویکرد گردشگری مثل بلان و قورتان از بخش بن‌رود ،تینجان از بخش کوهپایه ،قارنه در بخش جرقویه سفلی اجرای طرح هادی با رویکرد گردشگری صورت گرفته است.

در ضمن در روستاهای کوهستانی برای حفط چهره سنتی روستا اجرای جدول سنگی و سنگ فرش در روستاهای بخش کوهپایه نظیر میرلطف الله، جزه و کیچی و در بخش جرقویه روستای سیان صورت گرفته است.

وی عمده ترین چالش پیش روی را عدم تخصیص کامل اعتبارات استانی خواند.

وی با بیان اینکه به منظور تخصیص وام های روستایی برای مقاوم سازی خانه ها بدنبال اجرای ضمانت سفته های زنجیره ای از طریق بانک‌های عامل هستیم که این مهم توسط استاندار محترم در حال پیگیری است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار