مدیرعامل شرکت ذوب‌آهن اصفهان با بیان اینکه امید داریم تا 2 سال آینده مصرف آب خام فقط برای شرب و بهداشتی در کارخانه باشد، گفت: تارگت تولید ما برای سال جاری 3 میلیون و 50 تن است که ذوب‌آهن تاکنون تولید بیشتر از 2 میلیون و 700 هزار را تجربه نکرده است.
کد خبر: ۷۷۵۰۹۵
تاریخ انتشار: ۰۴ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۱ 26 August 2019

منصور یزدی‌زاده در نشست خبری با اصحاب رسانه استان اصفهان اظهار کرد:ذوب‌آهن اصفهان مجموعه بزرگی با بیش از 50 سال سابقه کار است که هنوز از نفس نیفتاده و تازه نفس گرفته است و به دنبال کسب موفقیت‌های بیشتر هم است؛ اتفاقاتی که در سطح کارخانه رخ داده نشان می‌دهد که صحبت‌هایی که در مورد از کار افتاده بودن این کارخانه مطرح می‌شود، صحیح نیست و مسائل خلاف واقعی که در شبکه‌های مجازی مطرح می‌شود که به دنبال منافع دیگری هستند.

مدیرعامل شرکت ذوب‌آهن اصفهان افزود: سطح معیشت مردم و پرسنل ما در مقایسه با سال گذشته کاهش پیدا کرده است که تنها راه جبران آن افزایش تولید است و از این طریق هزینه‌های ثابت سرشکن، سود شرکت بیشتر و وضعیت معیشت بهتر می‌شود.

وی در ادامه گفت: تفاوت میزان سود ما با برخی از کارخانه مثل فولاد مبارکه به علت تفاوت فرآیند تولید است و کوره بلندی که امروز در ذوب‌آهن داریم را در کارخانه‌های دیگر کشور نمی‌بینیم؛ این فرآیندی که ما داریم آن‌چیزی است که امروز در دنیا رایج است که اتکا به گاز طبیعی تقریبا صفر و در کمترین میزان است.

یزدی‌زاده مطرح کرد: سال گذشته با همه سختی‌هایی که داشتیم و تشدید تحریم‌ها، بحران آب و اعتصاب کامیون‌داران ولی رکورد تولید را شکستیم که 2 میلیون 410 هزار تن تولید داشتیم و امسال نیز برنامه داریم به 3 میلیون و 50 هزار تن برسیم که ذوب‌آهن تاکنون تجربه بیش از 2 میلیون و 700 هزار تن نداشته است و سال گذشته این میزان را با 2 کوره تولید کردیم ولی امسال امید است که با بازگشت یکی دیگر از کوره‌ها با سه کوره تولید داشته باشیم.

مدیرعامل شرکت ذوب‌آهن اصفهان ادامه داد: طبق برنامه‌ریزی انجام شده تا سه ماهه پایانی سال کوره 1 را هم به مدار باز می‌گردانیم ولی مشکل ما بازگشت این کوره نیست و بزرگترین دغدغه ما تامین سنگ آهن است؛ تاکنون در مرز 1 میلیون تن چدن هستیم و این عدد که برای ما که می‌خواهیم 3 میلیون تن فولاد تولید کنیم ما را از برنامه عقب انداخته است ولی به دنبال این هستیم که در 6 ماهه دوم سال جبران کنیم.

وی بیان داشت: حدود 120 هزار تن از برنامه عقب هستیم ولی امسال رکوردهای خوبی را به جای گذاشتیم؛ رکورد روزانه بیش از 9 هزار تن را داشتیم که نشان ‌می‌دهد که با همین دو کوره هم می‌توانیم به تارگت برسیم.

مدیرعامل شرکت ذوب‌آهن اصفهان اظهار کرد: سال گذشته در همین موقع شرکت 141 بودیم که بانک‌ها با ما کار نمی‌کردند و حدود 160 چک برگشتی داشتیم و در بعد مواد اولیه هم سکوها خالی‌تر از امروز بود و آب ورود به کارخانه تقریبا صفر بود و امروز دیگر چک برگشتی نداریم و 141 نیستیم و حدود هزار میلیارد از بدهی‌هایمان را با بانک‌ها تسویه حساب کردیم.

وی اشاره داشت: هدف در افق 1404 شرکت ذوب‌آهن هدف ما در خود کارخانه تولید 4 میلیون تن است و همچنین برنامه داریم که 2 میلیون تن تولید در حاشیه خلیج‌فارس داشته باشیم که حالا یا به صورت ایجاد کارخانه یا به صورت خرید سهام کارخانه‌های موجود صورت بگیرد.

مدیرعامل شرکت ذوب‌آهن اصفهان به 16 هزار 500 هکتار جنگل این شرکت اشاره کرد و گفت: سالانه هزینه بالایی در حوزه محیط زیست و تعویض و نگهداری فیلترها انجام می‌دهیم.

وی مطرح کرد: تولید و اشتغالی که ذوب‌آهن ایجاد کرده خود در مسؤولیت‌های اجتماعی شرکت است ولی بخش عمده مسؤولیت‌های اجتماعی ما مسائل زیست محیطی است.

مدیرعامل شرکت ذوب‌آهن اصفهان افزود: در مجمع باشگاه حدود ۷۵ میلیارد تومان بودجه پیش‌بینی شد و انتظار بود ۵۰ میلیارد از ذوب‌آهن تامین شود درحالی که توان ما ۲۵ میلیارد بود و باید مابقی از جاهای دیگر تامین شود.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار