رییس کل دادگستری استان قزوین:
رییس دادگستری استان قزوین : شعار سال رونق تولید است و زمانی این شعار محقق می شود که واحد های صنعتی و تولیدی فعال باشند، به همین خاطر لازم است که برخی قوانین بانکی و غیر بانکی مرتبط با امر اشتغال، صنعت و تولید همسو با شعار رونق تولید اصلاح شود.
کد خبر: ۷۷۵۲۸۷
تاریخ انتشار: ۰۵ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۳ 27 August 2019

برخی قوانین بانکی در راستای رونق تولید باید اصلاح شود

به گزارش تابناک قزوین،حجت الاسلام والمسلمین قدرتی رییس دادگستری استان قزوین در نشست ستاد اقتصاد مقاومتی دادگستری استان ضمن تبریک فرارسیدن هفته دولت گفت: ستاد اقتصاد مقاومتی دادگستری کمک کار دستگاه های اجرایی و اقتصادی است و از اهتمام ویژه اعضای این ستاد برای کمک به بخش صنعت و تولید با هدف تحقق شعار سال قدردانی می کنم زیرا همه دستگاه های عضو این ستاد دلسوزانه و با نیات خیرخواهانه برای گره‌گشایی از مشکلات بخش صنعت و صنعتگران حضور می یابند و تلاشی مضاعف دارند.

وی افزود: رهبر معظم انقلاب (مدظله العالی) در دیدار اخیر خود با اعضاء هیات دولت تاکید فراوان داشتند که همه باید به دولت که وظیفه سنگینی در مدیریت بخش های مختلف کشور و جامعه دارد، کمک کنند و ستاد اقتصادی مقاومتی دادگستری با همین نگاه فعالیت می کند تا بتواند در بخش هایی که دولت دچار بن بست و یا چالش هایی شده است بخصوص بخش صنعت و تولید، با نگاهی فرا قانونی و در جهت حل مشکلات و گره گشایی ورود پیدا کند.

رییس کل دادگستری قزوین بیان داشت: باید بپذیریم که در جنگ اقتصادی دشمن قرار داریم زیرا در طی این 40 سال پیروزی انقلاب در تمامی جنگ های امنیتی، نظامی و سیاسی شکست خورده است و امروز امید به پیروزی در جنگ اقتصادی دارد و در رسیدن به اهداف شوم و خصمانه خود از هیچ کوشش و توطئه ای دریغ نمی کند.

مقام ارشد قضایی استان با بیان اینکه همه ما به منزله اعضای یک جسم هستیم و باید هماهنگ عمل کنیم، تاکید کرد: بدون شک راه مقابله با جنگ اقتصادی دشمن توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در راستای اقتصاد مقاومتی است و همه دستگاه ها و نهادها باید به این موضوع توجه ویژه ای داشته باشند تا از این جنگ دشمن نیز به سلامت عبور کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین قدرتی در ادامه خاطرنشان کرد: پایه اصلی اقتصاد در دنیا بانک ها هستند و اگر حمایت های آنان از حوزه اقتصاد، صنعت و تولید نباشد با مشکلات متعددی مواجه خواهیم بود از این رو نقش بانک ها در گردش چرخ اقتصاد بسیار اساسی است.

رییس ستاد اقتصادی مقاومتی استان قزوین اظهار داشت: هدف اصلی قوانین بانک ها کمک به مردم، صنعتگران و تولیدکنندگان بوده است و آنان حق دارند که مطالبات خود را پیگیری کنند، اما امروز کشور در شرایط اقتصادی خاصی قرار دارد و دشمنان نظام چرخه اقتصاد کشور را مورد هدف قرار داده اند و بخش صنعت با مشکلاتی همچون تامین مواد اولیه، فروش تولیدات، هزینه های سنگین تولید و... مواجه است که باید به آنان کمک شود و عمده مشکلات واحد های تعطیل و نیمه فعال بحث مطالبات بانکی و جرائم تسهیلات دریافتی است.

این مقام قضایی استان تصریح کرد: شعار سال رونق تولید است و زمانی این شعار محقق می شود که واحد های صنعتی و تولیدی فعال باشند، به همین خاطر لازم است که برخی قوانین بانکی و غیر بانکی مرتبط با امر اشتغال، صنعت و تولید همسو با شعار رونق تولید اصلاح شود و بانک ها اجازه و فرصت دهند که شرکت ها با فعالیت خود مطالباتشان را پرداخت کنند نه اینکه با فروش شرکت ها، توقیف دستگاه ها، تولیدات و مواد اولیه و تعطیلی آنها به مطالباتشان برسند.

رییس کل دادگستری قزوین افزود: بر اعطاء تسهیلات در حوزه صنعت باید نظارت دقیق شود و باید کمک ها و تسهیلات در جایی هزینه شود که به چرخه صنعت کمک کند نه اینکه پرداخت ها گاها با فشار های سیاسی و جناحی انجام شود و نتیجه ای را در جهت حمایت از تولید در پی نداشته باشد.

حجت الاسلام والمسلمین قدرتی در پایان خاطرنشان کرد: امیدواریم با تلاش هایی که این ستاد دارد و با همه تحریم ها و توطئه های دشمن، در استان قزوین که یکی از قطب های صنعتی کشور است هیچ واحد صنعتی تعطیل نشود و بتوانیم شرکت های نیمه فعال را نیز به چرخه تولید باز گردانیم که لازم است در جهت رسیدن به این هدف مهم همه دستگاه ها و نهادها به میدان بیایند.

گفتنی است در نشست ستاد اقتصاد مقاومتی دادگستری استان قزوین مسائل و مشکلات چند واحد صنعتی از جمله شرکت های کنتورسازی، آذر تاک، تک پرس، برکت شال و واحد لبنی و پروتئینی سحر با حضور مدیران عامل برخی شرکت ها و نماینده بانک ها مورد بررسی قرار گرفت.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار