تابناک: طالبی در پاسخ به همه انتقادات می گوید که مامور به وظیفه است و تا زمانیکه وزیر علوم به وی حکم برای ادامه کار در دانشگاه را داده در این دانشگاه می ماند.
کد خبر: ۷۷۵۴۸
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۴ 16 August 2015
به گزارش تابناک اصفهان، در جلسه کمیته انتخاب روسای دانشگاه ها، ریاست 14 دانشگاه کشور تعیین تکلیف شد اما باز هم بعد از گذشت حدود 19 ماه از سرپرستی دانشگاه اصفهان، تکلیف ریاست این دانشگاه مشخص نشد.

طی مدتی که طالبی سرپرستی این دانشگاه را بر عهده داشته است بسیاری از انجمن های دانشجویی و حتی نمایندگان مجلس نیز در مورد وضعیت نامشخص ریاست در این دانشگاه انتقاد داشتند.

اما طالبی در پاسخ به همه انتقادات می گوید که مامور به وظیفه است و تا زمانیکه وزیر علوم به وی حکم برای ادامه کار در دانشگاه را داده در این دانشگاه می ماند.

حکم سرپرستی طالبی مانند هر سرپرست دیگری تا شش ماه بیشتر فرصت نداشت واز آن پس باید تکلیف ریاست این دانشگاه مشخص می شد اما این کار هنوز عملیاتی نشده است.

وزارت علوم می گوید، که روسای پیشنهادی خود را به کمیته انتخاب روسای دانشگاه های شورای عالی انقلاب فرهنگی معرفی کرده است اما هنوز نوبت به بررسی پرونده طالبی در این کمیته نرسیده است.

این گفته ها در حالی است که در سال گذشته زمزمه هایی شنیده شد مبنی بر اینکه پرونده طالبی و دو سرپرست دانشگاه دیگر در شورای عالی مطرح شده اما تایید نشده و رای نیاورده اند و برخلاف قانون همچنان به ادامه سرپرستی در دانشگاه ادامه می دهند.

اما برخلاف این گفته ها طالبی همچنان به ادامه حضور خود رد دانشگاه اصفهان ادامه می دهد و شورای عالی انقلاب فرهنگی نیز بنای خود را بر تفاهم با وزارت علوم در این خصوص گذاشته است لذا تاکنون واکنش قانونی خاصی به این روند اتخاذ نشده است.

اما در مقابل، جریانات دانشجویی طی این مدت گزینه‌های متعددی را در محافل غیررسمی خود به عنوان جایگزین طالبی، مطرح کردند اما تاکنون نه خواسته دانشجویان مبنی بر تعیین تکلیف سرپرستی محقق شده و نه سخن از جایگزینی برای طالبی از سوی وزارت خانه مطرح است.


منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار