پنجشنبه گذشته در حالی جشن روز پزشک توسط سازمان نظام پزشکی برگزار شد که با یک حاشیه کلیشه ای و نخ نما شده روبرو شد.
کد خبر: ۷۷۵۶۶۲
تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۲ 28 August 2019

به گزارش تابناک اصفهان، داستان از این قرار بود که یکی از آیتم های برگزاری جشن روز پزشک اجرای موسیقی توسط یکی از گروه های موسیقی کشور بود . ممانعت از اجرای این گروه موسیقی با وجود دارا بودن مجوزهای لازم سؤالی بود که به شدت مسئولان برگزاری این جشن را با چالش روبرو کرد.
چند نکته در این موضوع بسیار جای سؤال و بحث دارد. اینکه تمام شرکت کنندگان در جشن از جامعه پزشکان بوده اند و به همراه خانواده در این مراسم شرکت کرده اند، از سوی دیگر روابط عمومی نظام پزشکی با ارائه مستنداتی عنوان می کند که تمام مجوزهای لازم را برای برگزاری این برنامه دریافت کرده است. مجوزهایی که گفته می شود از اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گرفته شده و حتی در آن قید شده که اماکن و سازمان های مرتبط دیگر نیز اجرای گروه موسیقی در این محل را بلامانع می دانند. اینکه برگزاری کنسرت در مهد فرهنگ و تمدن ایران اسلامی کم کم به یکی از مطالبات تبدیل شود نشان از ضعف سازمان های نظارتی است.
اما نکته جالب دیگر اینکه این اتفاق در حضور چند نفر از مقامات بلند پایه استان و شهر اصفهان که میهمان این جشن بودند؛ به وقوع پیوست.
از طرف دیگر چنین رخدادی در حضور میهمانان کشوری این مراسم همچون رئیس کل نظام پزشکی جمهوری اسلامی ایران و نائب رئیس شورای عالی نظام پزشکی وجهه خوبی از شهر اصفهان به نمایش نگذاشت.
اما لغو اجرای گروه موسیقی توسط افراد غیر مرتبط نیز روی دیگر سکه بود که بسیار جای سوال دارد. به هر حال باید منتظر ماند و دید نتیجه پیگیری های نظام پزشکی و سایر مقامات مسئول برای نه تنها لغو یک برنامه هنری بلکه برخورد با چنین رفتارهای قانون شکنانه و به سخره گرفتن ارگان های ذیربط و مجوزهای صادره از سوی آنان به کجا ختم می شود.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار