صبح امروز صورت گرفت
صبح امروز از سه محصول دانش‌بنیان ساخته شده توسط شرکت‌های فناور مستقر در شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان رونمایی و نیز چهار طرح عمرانی در این شهرک به بهره‌برداری رسید.
کد خبر: ۷۷۵۷۰۸
تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۹ 28 August 2019

به گزارش تابناک اصفهان، دستگاه بازرسی ایکس‌ری چمدانی شرکت بهیار صنعت سپاهان با نام تجاری پرتوسازان و با ارزش 300 میلیارد ریال که با بومی‌سازی 100 درصدی در سخت افزار و نرم‌افزار از حیث داشتن لامپ ایکس‌ری ساخت داخل، می‌تواند به عنوان دستگاه صد در صد ایرانی در نوع خود نام برد. این دستگاه قابل استفاده در کلیه مبادی ورود و خروج بار در کشور، ورودی ساختمان‌ها، ادارات و مراکز نظامی، تجاری و دولتی و به منظور استفاده در کلیه فرودگاه‌ها و ایستگاه‌های راه آهن محلی در داخل کشور است.
سيستم پردازش گندله‌هاي فولاد که توسط شرکت دیده رایان صنعتی اصفهان طراحی شده است قابلیت‌هایی نظیر به‌روزرسانی اطلاعات در بازه‌های زمانی ۵ دقیقه‌ای، ذخیره اطلاعات، نمایش نمودارهای مختلف از توزیع گندله‌ها، تفکیک گندله‌ها به چهار سایز از قبل تعیین‌شده و تهیه بانک اطلاعاتی از تصاویر گندله‌ها را ایجاد می‌کند.اندازه گندله‌های تشکیل شده در بخش گندله‌سازی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، زیرا گندله‌های دارای قطر نامناسب می‌توانند در عملکرد کوره اختلال ایجاد کنند. به همین دلیل این گندله‌ها قبل از ورود به کوره بایستی از سرند عبور کنند و آن‌هایی که دارای قطر نامناسب هستند به واحد مواد اولیه برگشته و دوباره این فراید را از سر بگیرند.ارزش این فناوری 30 میلیارد ریال برآورد شده است.
لیزرهای حکاکی و پزشکی محصول دیگری است که رونمایی شد، توسط این ليزرهاي حکاکي و برش مي‌توان نقش‌هاي پيچيده و برش‌هاي بسيار ظريف را با عمق دلخواه و با دقت و سرعت بالا بر انواع فلزات ايجاد کرد. محصول اين نوع برشکاري و حکاکي بسیار دقیق بوده و از دوام بالایی برخوردار است. با اين دستگاه مي‌توان بر فلزاتي همچون برنج، آهن، آلومنيوم، استيل، طلا و نقره و انواع ورق هاي نازک را برش داد. این سامانه دارای سیستم کنترل کننده چند محوری بوده که باعث می شود حکاکی با سرعت بالا در راستاهای دلخواه امکان پذیر باشد. ارزش این فناوری نیز 50میلیارد ریال برآورد شده است.
همچنین فاز اول كارگاه‌‌هاي تجاري‌سازي پارك ابوريحان با زیربنای 1500 مترمربع و ساختمان شركت‌های فناور فراكوش سپاهان با زیربنای 1650 مترمربع، كنترل توان نوين پويا 630 مترمربع و فناور پويا سپاهان 1080 مترمربع به عنوان سرمایه‌گذاری بخش خصوصی به بهره‌برداری رسید.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار