با آغاز فصل پاییز، خنک شدن هوا و بازگشایی مدارس؛ حجم سفرهای داخلی با کاهش قابل توجهی روبرو می‌شود. اما طرفداران سفر و گردشگران واقعی از هر فرصتی برای لذت بردن از سفر بهره می‌جویند.
کد خبر: ۷۷۵۷۳۹
تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۶ 28 August 2019

 کیش، قشم و چابهار بهترین مقاصد سفر در فصل سرما

به گزارش تابناک کیش، با آغاز فصل پاییز، خنک شدن هوا و بازگشایی مدارس؛ حجم سفرهای داخلی با کاهش قابل توجهی روبرو می‌شود. اما طرفداران سفر و گردشگران واقعی از هر فرصتی برای لذت بردن از سفر بهره می‌جویند.

خنک بودن هوا، خلوت شدن ‌جاذبه‌های تفریحی و کاهش هزینه‌های سفر مانند اجاره ویلا و رزرو بلیط قطار یا هواپیما فرصت خوبی برای مسافرت در داخل ایران است. جنوب ایران بهترین مقصد گردشگری در فصل سرما محسوب می‌شود. و هر سال توریست‌های خارجی و داخلی زیادی در پاییز و زمستان به جنوب ایران سفر می‌کنند. جزایر کیش و قشم در استان هرمزگان و بند چابهار در استان سیستان و بلوچستان از محبوب‌ترین مقاصد گردشگری در جنوب ایران هستند. برای آشنایی با این دو جزیره‌ی زیبا و بندر چابهار با ما همراه باشید.

 

سفر به قشم

ایران کشوری است سراسر رنگ و زیبایی. از هر طرف که سر میچرخانی جاذبه‌های طبیعی می‌بینی که نمونه‌های کمی  از آن در دنیا وجود دارد. هر کسی با هر سلیقه‌ای می‌تواند جایی جذاب برای سفر و تفریح پیدا کند. از دریا و جنگل و کویر گرفته تا آثار باستانی و تمدن کهن ایرانی. در این میان قشم به عنوان بزرگترین جزیره‌ی ایران و تنگه‌ی هرمز با قدمتی که به دوران ساسانی بر می‌گردد مقصد محبوب گردشگران داخلی و خارجی محسوب می‌شود و هر ساله پذیرای تعداد زیادی توریست است. آب و هوای قشم گرم و مرطوب است، ولی در فصل پاییز و زمستان می‌توان هوایی خنک و مطبوع را در این جزیره استشمام کرد.

 

اقامت و جاذبه‌های گردشگری قشم 

جاذبه‌های دیدنی قشم پایانی ندارد. طوری که برای دیدن تمام آن‌ها لازم است چند روزی را در این جزیره بمانید تا بتوانید همه‌ی این جاها را به خوبی ببینید. سواحل نقره فام، دره‌ی ستارگان با کوه‌های تو در تو که وزش باد در میان آن‌ها منظره‌ای وهم‌آلود ایجاد می‌کند. تنگه‌ی چاهکوه که با روزنه‎هایی در دیواره‌هایش در میان کوهی سنگی قرار گرفته و جایی فوق العاده زیبا برای عکاسی است. سد گوران که در آن قایق‌ها، لنج‌های ماهیگیری و باری را می‌سازند. جنگل حرا، جزایر هرمز و هنگام تنها تعدادی از این جاذبه‌های طبیعی و گردشگری هستند.

اما تفریحات قشم فقط به این‌ها محدود نمی‌شود. مراکز خرید متعدد و تفریحات آبی از انگیزه‌های اصلی مسافران برای سفر به جزیره‌ی قشم هستند. هم چنین مسافران برای اقامت در این جزیره گزینه‌های زیادی خواهند داشت. علاوه بر رزرو هتل، اجاره ویلا و سوئیت در قشم از بهترین گزینه‌هایی است که مسافران برای اقامت خواهند داشت.

تفریح و خوش‌گذرانی در کیش

کیش از زیباترین جزایر جنوب ایران است. این جزیره به مروارید خلیج فارس شهره است. سالانه بیش از یک میلیون گردشگر این جزیره را برای مسافرت و تفریح انتخاب می‌کنند. آب و هوای این جزیره نیز مانند دیگر مناطق استان هرمزگان در تابستان‌ گرم و مرطوب و در پاییز و زمستان خنک است.  کیش که به عنوان اولین منطقه‌ی آزاد کشور انتخاب شده است از مهم‌ترین مراکز گردشگری و تجاری ایران محسوب می‌شود. کشتی یونانی، باغ پرندگان و پارک دلفین‌ها، شهر زیر زمینی کاریز با حدود ۲۰۰۰ سال قدمت، مراکز غواصی کیش، پارک آبی اوشن، سافاری و کشتی‌های تفریحی فقط نمونه‌ای از این تفریحات هستند. هم‌چنین مراکز خرید مروارید، پردیس، مرجان، بازار زیتون و مرکز خرید سارینا نیز از معروف‌ترین مراکز تجاری کیش هستند.

اقامت در کیش

 

معمولا در مناطق توریستی و پر گردشگر امکانات رفاهی مناسبی برای پذیرایی از مسافران وجود دارد. کیش نیز با دارا بودن تعداد زیادی هتل لوکس و ویلاهای مدرن امکانات زیادی در اختیار مسافران قرار می‌دهد. گردشگران با اجاره ویلا در کیش می‌توانند در هزینه‌های سفر صرفه‌جویی نمایند و از آزادی بیشتری در رفت و آمد خود برخوردار باشند.

 

چابهار تنها بندر اقیانوسی ایران

این شهر بندری در جنوب شرقی ایران در کرانه‌ی دریای عمان واقع شده است. تنها بندر اقیانوسی ایران نامی است که این بندر به آن شهره است. این شهر به دلیل آب و هوای بهاری‌اش چابهار نامیده می‌شود. به دلیل این که چابهار در منطقه آزاد واقع شده است، در گذشته بیشتر برای خرید مورد استقبال گردشگران قرار می‌گرفت. اما این روزها با معرفی جاذبه‌های طبیعی و بکر این منطقه گردشگران و طبیعت‌گردان زیادی به این بندر ۴ فصل سفر می‌نمایند. از جاذبه‌های چابهار می‌توان به تپه‌های گِل افشان اشاره کرد. این سه تپه کوچک که در ۱۰ کیلومتری چابهار قرار دارند از دیدنی‌های متفاوت این بندر محسوب می‌شوند. در فاصله حدود ۴۰ کیلومتری بعد از چابهار یکی دیگر از شگفت انگیزترین آثار طبیعت به نام کوه‌های مینیاتوری یا مریخی قرار دارد. وجود دریا در یک سمت و وجود این کوه‌ها در سمت دیگر تصویری هیجان انگیز از زیبایی‌های این منطقه به نمایش می‌گذارد. تالاب شگفت انگیز لیپار که به تالاب صورتی معروف است هم یکی دیگر از جاهایی است که در سفر به چابهار تماشای آن را نباید از دست داد.

اقامت در چابهار

از آن‌جا که جاذبه‌های گردشگری چابهار هنوز به اندازه‌ کیش و قشم معروف نیستند، این بندر مناسب‌ترین مقصد برای کسانی که به دنبال جاهای بکر می‌گردند و همین مساله باعث شده مراکز خرید و هتل‌های کمتری در چابهار وجود داشته باشند. بنابراین بهترین گزینه‌ی اقامت اجاره سوئیت و اقامتگاه‌های بومگردی در چابهار است. گردشگران می‌توانند در زمان برنامه‌ریزی برای سفر به وبسایت shab.ir  مراجعه نمایند و از میان اقامتگاه‌های این سایت بهترین گزینه را با توجه به شرایط خود رزرو و اجاره نمایند. مسافران می‌توانند با رزرو اقامتگاه‌های بومگردی در عین تجربه‌ی سفری کم هزینه با آداب و رسوم مردم محلی آشنا شوند و از هم‌نشینی با آنان بهره‌مند شوند.

 

کلام آخر

در نهایت فرقی نمی‌کند به کجا سفر کنیم. ایران عزیزمان پر از مقاصد گردشگری است و می‌توانیم در هر فصلی از سال مقصد جذابی برای خود و همسفرانمان بیابیم. فقط کافی است برای یک خوش‌گذرانی فوق العاده برنامه‌ریزی کنیم.

برچسب ها: کیش ، قشم ، چابهار ، بندر ، مسافرت ، جزیره
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار