مصطفی کواکبیان عضو کمیسیون سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: اروپاییان مطمئن باشند اگر به تعهدات خود عمل نکنند، گام سوم را مقتدرانه‌تر و محکم‌تر بر خواهیم داشت.
کد خبر: ۷۷۵۷۶۰
تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۲ 28 August 2019
نماینده مجلس:‌ اروپا مطمئن باشد گام سوم را محکم‌تر بر می‌داریم

به گزارش تابناک تهران، وی روز چهارشنبه در آیین تجلیل از دانش‌آموزان و برگزیدگان کنکور سراسری ۹۸ شهر تهران اظهارداشت: «وقتی ترامپ در مذاکرات گروه ۷ می‌نشیند از لحاظ علمی حرفی برای گرفتن ندارد و از اینجا به اروپاییان می‌گوییم که ۱۵ شهریور نزدیک است».

وی افزود: هرچند اروپاییان اصرار دارند گام سوم کاهش تعهدات برجامی را برنداریم، ما هم به آنها می‌گوییم به تعهداتی که دادید عمل کنید.

بررسی مشکلات معلمان در مجلس

نماینده مردم تهران در مجلس در ادامه سخنان خود همچنین با انتقاد از معرفی گزینه پیشنهادی تصدی وزارت آموزش و پرورش گفت که وزیر پیشنهادی وزارت آموزش و پرورش باید از بدنه این نهاد باشد.

وی تصریح کرد:‌ روزی نیست که در مجلس شورای اسلامی طرحی از مشکلات معلمان را نداشته باشیم و سعی می‌کنیم این مشکلات را بررسی و در خدمت آنان باشیم.

به گزارش ایرنا رییس‌جمهوری چهارم شهریور در اجرای اصل ۱۳۳ قانون اساسی، محسن حاجی میرزایی را به عنوان وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش به مجلس شورای اسلامی معرفی کرد و جلسه رای اعتماد وی قرار است ۱۲ شهریور برگزار شود.

رجایی و باهنر الگوهای ساده زیستی

کواکبیان همچنین با بیان اینکه شهیدان رجایی و باهنر معلم و آموزش و پرورشی بودند، افزود: این شهیدان افتخار آموزش و پرورش و فرهنگیان و الگوهای برتر زمامداری و ساده زیستی هستند و امیدواریم دولتمردان ما این الگوهای معلمی، صداقت با مردم و ساده زیستی را در کار خودشان داشته باشند و سرمشق بگیرند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی خطاب به برگزیدگان کنکور نیز اظهارداشت: کار شما، شعار عملی مرگ بر آمریکاست؛ ما در دنیا از لحاظ رتبه‌های علمی می‌توانیم‌ سرآمد همه عالم باشیم همان طور که تاریخ کهن و تمدن ایران اسلامی نشان داده است که ما همه جا دست برتر داشتیم.

وی گفت: پایه اساسی اقدامات در دولت و مجلس شورای اسلامی در آموزش و پرورش است که در این نهاد بنیان‌گذاری می‌شود و معلمان پرورش دهنده نسلی هستند که اداره کشور را می‌خواهند به دست خود رقم بزنند و تحولات بسیار زیادی را ایجاد کنند.

آیین تجلیل از دانش‌آموزان و برگزیدگان کنکور سراسری ۹۸ شهر تهران با حضور مدیران آموزش و پرورش شهر تهران و برخی دیگر از نمایندگان مجلس در دبیرستان دخترانه شهدای هفتم تیر منطقه ۶ پایتخت برگزار شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار