در هفته دولت پروژه آبخیزداری سه سازه سنگی ملاتی در حوزه آبخیز قارلق افتتاح شد.
کد خبر: ۷۷۵۸۲۸
تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۰:۰۳ 28 August 2019

افتتاح پروژه‌های آبخیزداری شهرستان‌های کنگاور و ثلاث باباجانی

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه، به مناسبت هفته دولت مراسم افتتاح پروژه آبخیزداری سه سازه سنگی ملاتی در حوزه آبخیز قارلق با حضور فرماندار شهرستان کنگاور و مسئولین سایر ادارات و عده‌ای از مردم محلی انجام شد.

 سوری سرپرست منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان کنگاور اظهار داشت: عملیات اجرایی در قالب سه سازه سنگی ملاتی اجرا شد و این پروژه ۱۷۰۰ متر مربع و حجم مخازن حدودا ۲۵۰۰۰ متر مکعب و با اعتباری بالغ بر ۳۲۰ میلیون تومان از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی در سال ۹۷ به بهره برداری رسید.

همچنین مراسم کلنگ زنی طرح آبخیزداری حوزه شهری شهرستان ثلاث باباجانی با حضور دکتر الهی تبار معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری و دیگر مسئولین شهرستان برگزار گردید.

  فیضی نیا رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان ثلاث بابا جانی عنوان داشت: کنترل سیلاب، جلوگیری از فرسایش خاک و تغذیه سفره زیرزمینی از اهداف مهم این طرح است که با انجام ۲۵۰۰۰ متر مکعب عملیات خاکی، ۱۸۰۰ متر مربع عملیات سنگی ملاتی و ۳۳۱ متر مربع عملیات بتنی با اعتبار بالغ بر ۱۴ میلیارد ریال از محل صندوق توسعه ملی و در قالب طرح بوم سازگان زاگرس اجرا خواهد شد.

  الهی تبار  بر لزوم اجرای طرح‌های آبخیزداری و آبخوان داری تاکید کرد و گفت:منابع طبیعی بستر حیات و توسعه پایدار کشور است و همه ما باید در حفظ این اراضی ملی کوشا باشیم.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار