مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی:
مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی گفت :حجت الاسلام واحدی از اجرای طرح «شمیم حسینی» برای اولین بار در استان مرکزی خبر داد
کد خبر: ۷۷۵۸۸۵
تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۷:۴۴ 28 August 2019

 

 حجت‌الاسلام «عبدالله واحدی» ضمن تسلیت به مناسبت فرا رسیدن ایام شهادت سید و سالار شهیدان و شهدای دشت کربلا از اجرایی طرح «شمیم حسینی» در استان مرکزی خبر داد و به خبرنگار خبرگزاری شبستان در اراک، گفت: این طرح در راستای اجرای امینانه نیئت واقفین برای اولین بار در ایام محرم در استان مرکزی اجرا می‌شود.

 

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی با اشاره به اینکه این طرح در بخش‌های اطعام و تعزیه‌داری در دستور کار است، بیان کرد: در این راستا با هماهنگی تبلیغات اسلامی به هیئت‌های مورد تأیید و رسمی استان حواله‌های ویژه برای پذیرایی از عزاداران ارائه می‌شود.

 

وی با اشاره به برپایی نمایشگاه در ۱۱ بقعه متبرکه در استان مرکزی همزمان با سوگواری اباعبدالله احسین (ع) با عنوان افق گفت: سرپرست هیئت‌ها مذهبی مورد تایید می‌توانند با مراجعه به مراکز افق در ۱۱ بقعه سطح یک استان اقلام مورد نیاز خود را دریافت و نسبت به اطعام عزاداران حسینی اقدام کنند.

 

این مقام مسئول اضافه کرد: ۱۰ میلیارد ریال در راستای اجرای امینانه نیات واقفان‌در راستای تعزیه داری و اطعام عزاداران حسینی در استان تخصیص داده شده که با نظارت اداره کل اوقاف در ایام عزاداری امام حسین (ع) هزینه می‌شود.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی همچنین به اعزام ۶۰ مبلغ دینی در دهه نخست ماه محرم به بقاع متبرکه استان اشاره کرد و گفت: از این تعداد ۲۹ مبلغ از قم و مابقی از حوزه حوزه‌های علمیه استان هستندکه به این اماکن مذهبی اعزام می‌شوند.

 

حجت الاسلام واحدی با بیان اینکهو برنامه ریزی‌ها برای اعزام مبلغان دینی خواهر نیز انجام شده است، افزود: این امر نیز برای اولین بار در استان در حال انجام است که در حال رایزنی با مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران هستیم.

 

وی در بخش دیگری از سخنانش همچنین به برپایی موکب اداره کل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی در ایام اربعین حسینی در مسجد براثای شهر کاظمین نیز اشاره کرد و گفت: اطعام و مسکن روزانه سه هزار نفر در این موکب برنامه ریزی شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار