حسن عزیزی در گفتگو باتابناک:
مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کرمانشاه گفت: با توجه به نرخ بالای بیکاری جوانان تحصیل کرده دانشگاهی در استان طرح یارانه دستمزد اجرا می‌شود.
کد خبر: ۷۷۵۸۸۹
تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۰ 29 August 2019

 حسن عزیزی مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی در گفتگو باخبرنگار  تابناک کرمانشاه، گفت: بر اساس برنامه ریزی که در ستاد بزرگداشت هفته‌ دولت در استانداری اتخاذ شده، قرار بر این شد که تمامی مسئولین استان اعم از استاندار ، معاونین و مدیران کل در مساجد شهر حضور پیدا کنند که چهره به چهره با مردم دیدار و گفتگو کنند و با مشکلات مردم، مسائلی که در مسجد هست و روند فعالیت‌های مذهبی آشنا و مشکلاتی که احتمالا در جریان است را مرتفع کنند. 

مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی عمده‌ درخواست‌های مردم را موضوع بیمه دانست و افزود: بیمه‌های حمایتی که بعضی از اشخاص مدتی از آن بهره‌مند بودند و الان قطع شده، باید علت را پیگیری و مشکل را برطرف کنیم همچنین جوانانی که دانش آموخته‌ دانشگاه هستند برای دسترسی سریعتر به فرصت‌های شغلی  به ما مراجعه می‌کنند.

وی در خصوص سفر وزیر کار به استان کرمانشاه که قرار بود پنج شنبه رخ دهد، گفت: برنامه ریزی‌ها انجام شده بود، اما یک برنامه‌ فوری برای وزیر پیش آمد و این سفر به آینده موکول شد.

عزیزی در خصوص وضعیت بیکاری در استان و اشتغال زایی افزود: روند رشد بیکاری در سال گذشته متوقف شده و روبه کاهش است، در بهار امسال بر اساس اطلاعاتی که مرکز آمار داده نرخ بیکاری استان ۱۴/۷ هست که در مقایسه با سال قبل و اواخر سال ۹۶ و اوایل کاهش چشمگیری داشته، امسال هم سند اشتغال با هدف کاهش ۳ درصدی نرخ بیکاری تدوین شده است،دستگاه‌های اجرایی، بخش خصوصی، اتاق بازرگانی، تعاونی برنامه‌ عملیاتی خود را برای رسیدن به این هدف در کارگروه اشتغال مطرح و منابع جدیدی هم دولت برای استان کرمانشاه و هفده استان دیگر که نرخ بیکاری آن‌ها بالا بوده ابلاغ کرده است.

 مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه طرح یارانه دستمزد ابلاغ شده افزود: در این طرح دانش آموختگان دانشگاهی جذب بنگاه‌های اقتصادی و ۳۰ درصد دستمزدشان را دولت به مدت ۱۲ ماه پرداخت و اگر در بنگاه‌ها ماندگار شدند از طریق طرح کارورزی تا ۲ سهم بیمه را دولت پرداخت می‌کند.

وی با تاکید بر اینکه در استان کرمانشاه نرخ بیکاری جوانان تحصیل کرده دانشگاهی بالا است، تصریح کرد: استان ما بیشترین نرخ بیکاری جوانان دانش آموخته را با نرخ ۲۸ درصد که در مقایسه با میانگین کشوری که ۱۸ درصد است و نرخ بالایی محسوب می‌شود تلاش ما بر این است که منابع و نیرو‌های آماده کار به سمتی برود که جوانان خودشان روی پای خودشان بایستند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار