روستای حسن رباط با ۲۰۰ هکتار زمین زیر کشت انگور و برداشت سالانه حدود ۱۰ تن انگور از هر هکتار برای پنجمین سال متوالی میزبان گردشگران و میهمانان جشنواره انگور بود.
کد خبر: ۷۷۶۲۷۴
تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۲:۱۱ 30 August 2019
مدیر کل امور روستایی و شوراهای استانداری در حاشیه جشنواره انگور حسن رباط دهیاران و شوراهای روستایی بخش مرکزی و میمه، اظهار کرد: سیاست دفتر امور روستایی استانداری بر پایه سرمایه‌گذاری در روستاها، اشتغال‌زایی و مهاجرت معکوس استوار است.
 
علی رحمانی به برند سازی زعفران وزوان و صادرات آن توسط یکی از روستاییان اشاره کرد و گفت: شهرستان شاهین‌شهر و میمه جوانان خلاق و خوش‌فکری دارد، خلاقیت در بین مردم روستاهای این شهرستان زبانزد کل استان است.
 
وی تعداد کل روستاهای استان را ۸۵۲ روستا اعلام کرد و ادامه داد: روستاهای شهرستان شاهین‌شهر و میمه از نظر طرح‌های عمرانی نسبت به سایر روستاهای استان برتری دارند.
 
رحمانی، بزرگترین چالش در امور روستایی را تشکیل هیئت‌های اندیشه‌ورز دانست و گفت: تشکیل هیئت‌های اندیشه‌ورز در پنج محور با همراهی دهیار، بخشدار، فرماندار و استانداری می‌توانند بهترین‌ها را برای روستای خود رقم بزنند.
 
سرپرست فرمانداری شهرستان شاهین‌شهر و میمه نیز به خبرنگار ایسنا گفت: روستای حسن رباط مهمترین روستای بخش میمه است. این روستا در گذشته مرکز دهستان زرکان بوده ‌است.
 
 اسفندیار تاجمیری تصریح کرد: برگزاری جشنواره‌های انگور در سال‌های گذشته موجب شده زیر ساخت‌های قابل توجهی در این روستا برای توسعه گردشگری و مهاجرت معکوس فراهم شود که در کل روستاهای استان بی‌سابقه است.
 
وی به بازتوانی و بازیابی کارخانه دستمال کاغذی اشاره کرد و افزود: ایجاد ناحیه صنعتی در نزدیکی این روستا و انجام اقداماتی در حوزه توسعه مسکن ویلایی و اقامتی موجب رونق این روستا می‌شود.
 
تاجمیری به ظرفیت‌های قابل توجه روستای حسن رباط اشاره کرد و افزود: تسهیل راه ارتباطی با مرکز بخش و شهرستان و دسترسی به آب شرب از یک منبع پایدار از مهمترین و بزرگترین تنگناها و کمبود‌های این روستا است.
 
وی تصریح کرد: در کمیته برنامه‌ریزی اعتبارات شهرستان، اعتبار میلیاردی برای تامین آب شرب این روستا درنظر گرفته شده‌است.
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار