به گفته رئیس اتحادیه کتاب و لوازم التحریر فروشان اصفهان طبق آمار اصفهانی ها ترجیح می دهند از لوازم التحریر ایرانی استفاده کنند.
کد خبر: ۷۷۶۴۶۰
تاریخ انتشار: ۰۹ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۳ 31 August 2019

به گزارش تابناک اصفهان، مهرماه و فصل بازگشتیی مدارس نزدیک است و خانواده ها برای تهیه لوازم التحریر بچه ها در تکاپو هستند.

اما بازار لوازم التحریر رنگی تر و فریبنده تر از همیشه شده و انتخاب لوازم التحریر مناسب و با کیفیت شاید برخی مواقع فراموش شود و بیشتر رنگ و لعاب باشد که توجه خریداران را به خود جلب کند.

چند وقتی است که تولیدکنندگان داخلی لوازم التحریر برای باز پس گرفتن بازار این کالا از تولیدکنندگان خارجی وارد میدان شده اند . می توان ادعا کرد که در این حوزه نیز عملکرد قابل دفاعی داشته اند و حمایت خریداران نیز حکایت از تصدیق این ادعا دارد.

در این مورد رئیس اتحادیه کتاب و لوازم التحریر فروشان اصفهان نیز می گوید: مردم با توجه به شرایط اقتصادی موجود، به خرید کالاهای ایرانی تولید شده در حوزه لوازم التحریر روی آورده‌اند ولی باید تاکید داشت که کیفیت اجناس ایرانی لوازم التحریر بسیار خوب و بالاست.

به گفته اکبر چیت‌ساز۶۰ درصد از فروش لوازم التحریر در استان اصفهان به تولیدات داخلی اختصاص دارد و این موضوع بسیار جای امیدواری دارد.

وی با انتقاد از اینکه مدارس اصفهان در سال‌های اخیر به فروش لوازم التحریر در مدارس اقدام می کنند اظهار کرد:  این امر موجب کاهش فروش و مشکلات اقتصادی صنف لوازم التحریرفروشان اصفهان شده این در حالی است که مدارس اقلام مذکور را از فروشندگان اصفهانی تهیه نمی‌کنند بلکه آن‌ها را از عمده فروشان بازار لوازم التحریر تهران تهیه می‌کنند.

وی به فروش کتب کمک آموزشی در مدارس اشاره کرد و اینگونه اقدام‌ها را در حالی دانست که اصل ۴۴ قانون اساسی کشور بر واگذاری امور سازمان‌های دولتی به بخش خصوصی تاکید دارد.

چیت‌ساز از آموزش و پرورش خواست به موضوع فروش کتب کمک آموزشی و لوازم التحریر در مدارس رسیدگی کنند و در ادامه اظهار داشت: صنف کتاب و لوازم التحریر فروشان درصدد دریافت مجوز فروش کتب دوره دبستان از طریق صنف خود بودند ولی آموزش و پرورش در سال تحصیلی جدید توزیع و فروش کتب مقاطع تحصیلی دوره دوم متوسطه یعنی دهم، یازدهم و دوازدهم را نیز از صنف ما گرفت.

رئیس اتحادیه کتاب و لوازم التحریر فروشان اصفهان خاطرنشان کرد: در سال تحصیلی جدید کتاب و لوازم التحریرفروشان تنها اجازه توزیع کتب مقاطع هفتم، هشتم و نهم را دارند که توزیع این کتاب‌های دوره اول متوسطه سال ۹۹ از طریق آموزش و پرورش انجام خواهد شد و در عمل دیگر توزیع کتب درسی در انحصار آموزش و پرورش درخواهد آمد.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار