مدیر کل امور مالیاتی استان اصفهان بر استفاده از فرصت ایجاد شده از سوی سازمان امور مالیاتی مبنی بر بخشودگی 100 درصدی جرایم مالیاتی در سال جاری تاکید کرد.
کد خبر: ۷۷۶۸۵۸
تاریخ انتشار: ۱۰ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۹ 01 September 2019

به گزارش تابناک اصفهان به نقل از اتاق بازرگانی اصفهان، بهروز مهدلو در همایش «آشنایی با بخشنامه های سازمان امور مالیاتی در راستای رونق تولید» با تشکر از تعامل اتاق بازرگانی اصفهان برای برگزاری همایش های آموزشی در راستای شفاف سازی بخشنامه ها و کمک به حل مشکلات فعالان اقتصادی، اظهار کرد: به دلیل لزوم آگاهی فعالان اقتصادی و مدیران مالی ازتغییرات سریع ایجاد شده در روند پرونده های مالیاتی، این سازمان جهت شفاف سازی اطلاعات آماده است. 

 
وی با بیان اینکه مالیات پاک ترین سوخت اقتصادی هر کشور است، افزود: تامین هزینه های جاری دولت از طریق مالیات، افزایش شفافیت هزینه کرد بودجه وهمچنین ارتقاء تامین هزینه ها و ثبات در تامین بودجه را به دنبال خواهد داشت. 
 
مدیرکل امور مالیاتی استان اصفهان با تاکید بر اینکه بیش از 90 درصد هزینه دولت ها و هزینه های عمومی در کشورهای توسعه یافته از طریق مالیات تامین می شود، تصریح کرد: از سوی دیگر دولت موظف است خدمات ایده آلی را به شهروندان و فعالان اقتصادی ارایه کند.  
 
مهدلو با بیان اینکه از 468 هزار میلیارد تومان کل بودجه دولت در سال جاری حدود 30 درصد آن سهم مالیات است، افزود: کشور برای تامین هزینه ها از درآمدهای مالیاتی با کشورهای توسعه یافته دارای فاصله زیادی است. 
 
وی توجه به تولید را جزو الزامات کشورهای موفق و پیشرو دانست و گفت: حفظ تولید و ارتقاء آن در کاهش نرخ بیکاری و تبعات اجتماعی آن نقش مهمی داشته و از این رو لازم است دولت حمایت های ویژه ای از تولید کنندگان داشته باشد.
 
وی تصویب بسته حمایتی اداره کل امور مالیاتی استان اصفهان از کلیه واحدهای تولیدی و غیر تولیدی دارای بیش از پنجاه نفر اشتغال را یکی از اقدامات موثر در راستای رونق تولید دانست و گفت: این اتفاق منجر به ادامه این رویه در دیگر دستگاه های اجرایی استان شد. 
 
مدیر کل امور مالیاتی استان اصفهان تقسیط طولانی مدت بیش از 4هزار پرونده مالیاتی، بخشودگی جرایم بیش از 8 هزار و 600 پرونده، کاهش 70 درصدی علی الراسی دفاتر و... را از جمله دستاوردهای تصویب این بسته حمایتی از ابتدای خرداد ماه تا ابتدای شهریورماه بیان کرد. 
 
مهدلو همچنین از اقدام این سازمان جهت معرفی مودیان خوش حساب خبر داد و تصریح کرد: مودیان از حداکثر بخشودگی جرایم قابل بخشش برای مالیات عملکرد و بخشش کامل جرایم ارزش افزوده استفاده کنند.
 
وی تاکید کرد: براساس فرصتی که سازمان امور مالیاتی ایجاد کرده مودیانی که تا پایان مهرماه نسبت به پرداخت اصل مالیات خود اقدام کنند مشمول بخشودگی صد درصدی جرایم قابل بخشودگی خواهند شد و در صورت عدم پرداخت، بدهی مالیاتی قطعی شده این امکان در سال آینده فراهم نخواهد بود.  
 
مهدلو شناسایی بیش از 6 هزار میلیارد تومان فرار مالیاتی و اقدام جهت وصول آن را یکی دیگر از فعالیت های اداره امور مالیاتی استان اعلام کرد. 
 
وی همچنین از جلوگیری از ایجاد شرکت های صوری طی هشت ماه گذشته در استان اصفهان ابراز خرسندی کرد و افزود: سازمان امور مالیاتی در جایگاهی قرار گرفته است که می تواند ظرف چند روز به شفاف سازی فعالیت شرکت های مختلف بپردازد. 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار