نماینده فریدن، فریدونشهر، چادگان، بوئین و میاندشت در مجلس شورای اسلامی گفت: با مطرح کردن مسئله تغییر مرزهای استان اصفهان نباید مردم استان‌های مختلف را در مقابل هم قرار بدهیم و آرامش کشور را بر هم بزنیم.
کد خبر: ۷۷۷۱۳۰
تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۶ 02 September 2019

اکبر ترکی یکی از مشکلات اساسی کشور و استان‌های مختلف را مسئله آب کشاورزی و شرب دانست و گفت: این نقد وجود دارد که عدالت از طرف مسئولان ارشد بین شهرستان‌های اصفهان و حتی خود استان اصفهان با دیگر استان‌ها در مسئله تأمین آب رعایت نمی‌شود.

نماینده فریدن، فریدونشهر، چادگان، بوئین و میاندشت در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اکنون مناطق بالا دست حوزه زاینده رود که به قولی سرچشمه هستند امکان برداشت از زاینده رود را ندارند اما در جاهای دیگه شاهد اتفاقات متفاوتی هستیم.

وی با اشاره به مسئله تغییر مرزهای استان اصفهان، تاکید کرد: با مشکلات آبی و بی عدالتی در مسئله آب، مطرح کردن مسائل تغییر مرزهای استان اصفهان با دیگر استان‌ها مشکلات امنیتی و اجتماعی را به دنبال خواهد داشت.

ترکی با بیان این مطلب که نمی‌دانیم چرا وزارت کشور پیگیر این طرح است؟ هشدار داد: تغییر مرز استان اصفهان یک سم مهلک برای آرامش در کشور است، مسائل این چنینی باعث تنش خواهد شد.

نماینده فریدن، فریدونشهر، چادگان، بوئین و میاندشت در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: مرزهای استان از قبل معلوم بوده و هئیت دولت هم مصوبه ای جدیدی در این راستا نداشته بنابراین طرح مسائل این چنینی یک امر غیرقانونی است.

وی تغییری را که باعث خدشه دار شدن نیاز اولیه مردم استان اصفهان یعنی آب آشامیدنی شود را طرحی خطرناک دانست و تاکید کرد: با مطرح کردن این طرح نباید مردم استان‌های مختلف را در مقابل هم قرار بدهیم و آرامش کشور را بر هم بزنیم.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار