مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی از اهداء خمره سفالی مربوط به دوره ساسانی توسط فردی از روستای جیریا به میراث فرهنگی خبر داد
کد خبر: ۷۷۷۲۷۳
تاریخ انتشار: ۱۲ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۰:۰۱ 03 September 2019

اهداء خمره سفالی  دوره ساسانی به میراث فرهنگی استان مرکزی

علیرضا ایزدی اظهار کرد: خمره سفالی مربوط به دوره ساسانی توسط فردی اهل و ساکن روستای جیریا که مدت ۴۶ سال در منزل خود نگهداری کرده بود، به میراث فرهنگی اهدا شد.

وی گفت: این خمره سفالی سالم با کاربری نگهداری غلات مربوط به دوره ساسانی توسط فردی به نام رمضان جیریایی اهل و ساکن روستای جیریا از توابع شهر ساروق بوده که مدت ۴۶ سال در منزل خود نگهداری کرده است.

ایزدی تصریح کرد: یگان حفاظت اداره کل میراث فرهنگی با برگزاری جلسات آموزشی و توجیهی مستمر در حوزه مشارکت مردمی به منظور گروه‌های هدف  بالاخص دهیاران و اعضای شورا‌های اسلامی برگزار شده موجب افزایش سطح آگاهی مردم و شناخت جایگاه و ارزش آثار و ابنیه تاریخی استان شده است که یکی از دستاورد‌های این حوزه، اهداء  این اثر تاریخی با ارزش بوده است.  

وی در ادامه افزود: خمره سفالی اهدا شده با تنظیم صورتجلسه تحویل عوامل  یگان و امین اموال اداره کل شد و در پایان با قدردانی از این روستایی فرهنگ دوست خمره یاد شده جهت نگهداری به موزه چهارفصل شهرستان اراک انتقال شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار