عملیات تکمیل طرح گازرسانی به شهرک صنعتی خرمشهر با اعتباری بالغ بر ۱۵ میلیارد ریال آغاز شد.
کد خبر: ۷۷۷۲۷۶
تاریخ انتشار: ۱۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۹ 04 September 2019

مدیر توسعه نواحی صنعتی منطقه آزاد اروند اظهار داشت: با اجرای پروژه تکمیل ایستگاه (TBS) گازرسانی ۱۰هزار مترمکعبی سایت صنعتی ۱۶۰ هکتاری واقع در خرمشهر ۳۴ واحد صنعتی مستقر در شهرک صنعتی خرمشهر از گاز بهره مند می شوند.

رضا صلبوخی افزود: بخشی از شبکه گازرسانی به شهرک صنعتی خرمشهر آماده شده و بخش دیگر مستلزم نصب ایستگاه (TBS) گازرسانی ۱۰هزار مترمکعبی است.

وی افزود: در بازدید انجام شده و تقاضای ۱۰ واحد صنعتی بزرگ برای گازرسانی به این شهرک مقرر شد تا این ایستگاه برای تکمیل زیرساخت های گازرسانی نصب و راه اندازی شود.

 پیشرفت ۹۸ درصدی پروژه گازرسانی به شهرک صنعتی آبادان

مدیر توسعه نواحی صنعتی منطقه آزاد اروند با اشاره به طرح گازرسانی به شهرک صنعتی آبادان نیز گفت: طرح گازرسانی به شهرک صنعتی آبادان با پیشرفت فیزیکی ۹۸ درصدی به زودی بهره برداری می شود.

صلبوخی اعتبار این پروژه را ۳۳ میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: پروژه گازرسانی به شهرک صنعتی آبادان که  ۲ سال پیش آغاز شده وضعیت ناپایدار و نامناسب داشت که با توافق شرکت شهرک های صنعتی خوزستان، شرکت گاز و منطقه آزاد اروند این پروژه با اعتباری بالغ بر ۳۳ میلیارد ریال آماده بهره برداری است.

وی اظهار داشت: طی یک ماه آینده واحدهای صنعتی بزرگ از جمله چهار واحد کارخانه آسفالت آبادان ، ۲ واحد تولید ایزوگام و یک واحد قیرسازی که خوراک آنها  گازوئیل و مازوت با آلودگی زیاد است از سوخت جایگزین گاز بهره مند می شوند.

صلبوخی توسعه زیرساخت های شهرک های صنعتی آبادان و خرمشهر را از برنامه های آتی سازمان منطقه آزاد اروند بیان کرد و گفت: توسعه شبکه آب و فاضلاب و پروژه نگهداری تصفیه خانه فاضلاب ۶۰ هکتاری اروند، تکمیل جاده دسترسی واحدهای صنعتی منطقه آزاد اروند با تعامل شرکت شهرک های صنعتی استان خوزستان در برنامه آینده قرار دارند.

وی وسعت سایت صنعتی منطقه آزاد اروند را ۹ هزار و ۲۰۰ هکتارعنوان کرد و گفت: در حال حاضر سایت صنعتی منطقه آزاد اروند در سه نقطه از جمله شهرک صنعتی آبادان با ۸۸ واحد، شهرک صنعتی خرمشهر و سایت صنعتی اروند خرمشهر با ۳۴ واحد در منطقه آزاد اروند  فعالیت دارند.

منطقه آزاد اروند با مساحت ۳۷ هزار و ۴۰۰ هکتار در شمال غربی خلیج فارس شامل شهرهای آبادان، خرمشهر و مینوشهر (جزیره مینو) می‌باشد که در محل تلاقی دو رودخانه اروند و کارون واقع است.

این منطقه در همجواری با کشورهای عراق و کویت با داشتن ظرفیت‌های مناسب نظیر حمل و نقل جاده‌ای، ریلی، دریایی و هوایی از اهمیت ویژه ای در زمینه تجارت، صنعت و نیز گردشگری برخوردار است.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار