نمایندگان مجلس شورای اسلامی صبح امروز (سه‌شنبه‌ 12 شهریو) بررسی صلاحیت 2 وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش و میراث فرهنگی و گردشگری را در دستور کار داشتند که بررسی صلاحیت وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش با حواشی همراه بود.

** پس از سخنرانی حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهور، محمد علی وکیلی عضو هیئت‌رئیسه مجلس اعلام کرد که نادر قاضی‌پور نماینده ارومیه اولین مخالف وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش نطق خواهد کرد.

نماینده ارومیه در مجلس پس از بیان مطالبی در مخالفت با وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش،  پس از اینکه تعدادی از نمایندگان در کنار صندلی  وزرا و معاون اول گرد آمده بودند تا با آنها گپ و گفتی داشته باشند، نماینده ارومیه با فریاد اعلام کرد  آقای روحانی که از مجلس " در رفت" بگذارید آقای جهانگیری به اظهارات بنده گوش بدهد.

پس از اینکه همهه‌ای در کنار میز وزرا و معاون اول رئیس‌جمهور ایجاد شد، نماینده ارومیه نطق خود را قطع کرد و گفت "آقای روحانی در مجلس  برای خود دکان باز کرده است" که علی لاریجانی پس از این اظهارات قاضی‌پور به نمایندگان تذکر داد تا بر روی صندلی خود قرار گیرند.

نادر قاضی‌پور برای اینکه قسمتی از زمان 10 دقیقه‌ای خود برای مخالفت با وزیر پیشنهادی را به محمود نگهبان سلامی بدهد در برخی از مواقع ریتم نطق خود را تند کرده بود که برخی از نمایندگان به وی اعلام کردند"آرام به قرآن نمی‌فهمیم"

پس از تذکر علی لاریجانی برای قرار گرفتن نمایندگان بر روی صندلی‌های خود باردیگر قاضی‌پور نطق خود را قطع و خطاب به احمد همتی نماینده سمنان گفت: آقای همتی پشت خود را به ناطق مجلس نکنید، به دولت پشت کنید.