تابناک / استاندار گیلان در یادداشتی با عنوان “گیلان؛ گذرگاه عبور از تحریم” به بیان فرصت‌ها و ظرفیت‌های گیلان و نیز دستاوردهای دولت تدبیر و امید به ویژه در هفته دولت پرداخت.
کد خبر: ۷۷۷۳۸۲
تاریخ انتشار: ۱۲ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۶ 03 September 2019

گیلان؛ گذرگاه عبور از تحریم

 

تابناک / استاندار گیلان در یادداشتی با عنوان “گیلان؛ گذرگاه عبور از تحریم” به بیان فرصت‌ها و ظرفیت‌های گیلان و نیز دستاوردهای دولت تدبیر و امید به ویژه در هفته دولت پرداخت.

متن یادداشت دکتر ارسلان زارع استاندار گیلان که در روزنامه ایران، پایگاه اطلاع‌رسانی دولت و وزارت کشور نیز منتشر شد، به این شرح است:

 هفته دولت هر سال یادآور فداکاری ‏های فرزندان پاک نهاد و گرانقدر انقلاب و احیا کننده روزهای پرشور خدمتگزاری شهیدان رجائی و باهنر است که با خون خویش، مسیر خدمت صادقانه  را معنا بخشیدند و پرچم پرافتخار کشورمان را در مسیر انقلاب برافراشتند تا امروز در گذار وزیدن نسیم تدبیر و امید، با صلابت و اقتدار در اهتزاز باشد.

بی‌تردید ایام هفته‌ دولت به عنوان نمادی از وحدت مردم و دولت اسلامی، بهترین زمان برای بیان دستاوردها، خدمات و تلاش‌های دولتمردان با تأسی از ویژگی های اخلاقی و رفتاری شهیدان والامقام و نیز تحکیم و تقویت همدلی و انسجام میان ملت و دولت است.

در این میان؛ نگاه ویژه دولت تدبیر و امید برگرفته از منویات رهبر معظم  انقلاب و هدایت های رئیس جمهوری محترم با مشارکت همه جانبه مردم، دولتمردان، تشکل‌های مردم نهاد، احزاب و به ویژه بخش خصوصی درساختن ایرانی سربلند، فرصتی ‌است تا طلایه‌داران عرصه تلاش و خدمت، افق‌های جدیدی از پیشرفت و توسعه را در راستای اقتصاد مقاومتی، رونق و تولید طراحی و به منصه ظهور برسانند.

استان گیلان در هفته دولت امسال با مشارکت و همکاری مردم شریف استان‌ و با تلاش و کوشش دستگاه‌های اجرایی و مشارکت فعالانه بخش خصوصی شاهد بهره‌برداری از یک هزار و ۲۶ پروژه با اعتباری بالغ بر یک هزار و ۵۳۶ میلیارد تومان بود.

استان گیلان باتوجه به وجود موهبت های الهی ظرفیت‌های بسیاری در بخش کشاورزی برای توسعه و اشتغال دارد که تولید محصولات با کیفیتی همچون برنج، چای، ابریشم، فندق و مرکبات ما را ملزم می‌کند تا توسعه صنایع تبدیلی، بسته‌بندی و فرآوری را در استان مدنظر قرار دهیم و بستر ورود به بازارهای جهانی را بیشتر از وضعیت  کنونی با مشتری پسندکردن تولیدات فراهم نماییم.

ظرفیت های اقتصادی گیلان نیز جزو معدود استان هایی است که بسیاری از ظرفیت ها را  همزمان در خود جای داده و می توان از آنها برای توسعه و اشتغالزایی بهره گرفت.

پیشینه صنعت در گیلان نیز به بیش از یک قرن می‌رسد و به سبب وجود مواد اولیه در حوزه صنایع چوب و سلولزی، منسوجات و پوشاک همواره قطب بوده ولی به دلیل مشکلاتی که در دهه گذشته اتفاق افتاده؛ تعدادی از صنایع، راکد و یا تعطیل شده بودند.

دولت تدبیر و امید با اعتقاد راسخ برای حمایت از بنگاه‌های تولیدی و تولید داخلی تلاش کرده تا از واحدهای تولیدی و فعالیت آنها حمایت کند و  این اقدامات دولت بمنظور جلوگیری از آسیب در کنار درمان آسیب های گذشته است و در همین راستا طی سال گذشته تاکنون، بیش از ۳۰۰ واحد تولیدی با حمایت دولت و با همت بلند فعالان بخش خصوصی به چرخه تولید بازگردانده شدند.

صنعت گردشگری در استان گیلان نیز به عنوان یکی از ظرفیت‌های بسیار خوب توانسته زمینه‌های ایجاد اشتغال را فراهم کند که در این مسیر نیز با پرداخت تسهیلات در بخش روستایی و حمایت‌های همه‌جانبه اهتمام داریم از همه ظرفیت های ساحلی، جلگه ای و جنگل در گیلان به نحو شایسته استفاده کنیم تا شاهد رونق این بخش و جذب بیشتر گردشگران داخلی و خارجی باشیم.

برخی اقدامات زیربنایی دولت در استان همچون احداث راه آهن تاثیر زیادی در توسعه هم از لحاظ گردشگری و هم صنعتی خواهد داشت ضمن اینکه با استفاده بیشتر از فناوری های روز، گیلان را با سرعت بیشتری در مسیر توسعه یافتگی قرار می دهیم.

دولت تدبیر و امید مصمم است بر اساس اولویت بندی خود، پروژه‌های عمرانی و زیر بنایی ناتمام را به اتمام برساند و در اختیار مردم قرار دهد و در این راستا اهتمام داریم تا سال ۱۴۰۰ پروژه‌های اولویت‌دار از جمله هشت کیلومتر باقی مانده آزادراه قزوین – رشت که عمدتاً تونل و پل است و اتصال راه آهن رشت انزلی و کاسپین که تکمیل کننده بخشی از کریدور شمال – جنوب است و در شرایط تحریم نیز ظرفیت‌ خوبی برای استان به شمار می رود را به اتمام برسانیم.

وفاق، همدلی و وحدت بین مردم و مسئولان در این استان نیز موضوعی حائز اهمیت است چراکه اقوام  و مذاهب مختلف در گیلان همواره در کنار هم با مودت و دوستی به شایستگی زندگی می کنند که این ظرفیت، عاملی موثر و زمینه ساز حضور سرمایه گذاران داخلی و خارجی برای فعالیت های اقتصادی است .

همکاری، مشارکت و همدلی خوبی که بین مردم استان وجود دارد منجر به ایجاد نظم، امنیت و آرامش اجتماعی در گیلان شده و باتوجه به اینکه مهمترین هدف دشمنان، ناامیدکردن مردم از دولت، نظام و ایجاد تفرقه در کشور است بر این اساس رسانه ها باید بین شهروندان امیدآفرینی و امیدافزایی کنند تا ملت ایران از این دوران نیز همچون مقاطع دیگر، با سربلندی و سرافرازی عبور کنند.

امیدواریم بتوانیم با همدلی و همراهی همه ی مسئولان، نیروهای مختلف نظامی، انتظامی، امنیتی و اجرایی در رسالت خطیر خدمتگزاری به مردم بعنوان ولی نعمتان و پشتیبانان حقیقی خادمان خود در نظام مقدس جمهوری اسلامی، گام های موثری برداریم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار