دبیر دومین جشنواره ملی رسانه ای معلولان گفت:برخی مسؤولان از معلولان تنها می‌خواهند به عنوان تندیس استفاده کنند درحالی که قانون به استخدام‌گیری 3 درصدی از معلولان در ادارات را رعایت نمی‌کنند.
کد خبر: ۷۷۷۴۷۸
تاریخ انتشار: ۱۲ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۱ 03 September 2019

به گزارش خبرنگار تابناک اصفهان، منصور گلناری در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: از ۳ سال گذشته فعالیت باشگاه خبرنگاران معلولان پایه گذاری شد که در زمینه های مختلف از جمله خبر نویسی، مصاحبه، گزارش نویسی و مقاله و نقد فیلم و غیره به معلولان آموزش داده میشود.
وی با بیان اینکه با راه اندازی پایگاه خبری توان نگار ویژه معلولان بدنبال راهی برای اشتغالزایی و کسب درآمد برای این افراد هستیم، اضافه کرد: در باشگاه خبرنگاران معلول انواع معلولیت ها اعم از جسمی و حرکتی و ناشنوایان و نابینایان را تحت پوشش قرار دادیم .
گلناری گفت: هم اکنون نگاه مسولان به معلولان تغییر کرده است و دیگر نگاه ناتوان به این قشر را ندارند.
وی افزود: در جامعه با قشر معلول آن طور که صلاح هست برخورد نمی‌‎شود که این موضوع هم از طرف مسؤولان و هم مردم و حتی خود معلولان با خودشان خوب رفتار نمی‌کنند.
دبیر دومین جشنواره ملی رسانه‌ای معلولان تصریح کرد: معلولیت‌ها دلایل مختلفی دارد که طبق آمار جهانی حدود 10 درصد از هر جامعه معلولان تشکیل می‌دهند و فاصله افراد عادی با معلولان گاها یک لحظه است.
وی بیان داشت: هدف از برگزاری این جشنواره این است که نگاه فرهنگی جامعه را نسبت به معولان تغییر دهیم؛ موضوع پیشگیری‌ها با ما نیست و دستگاه‌های دیگری در این حوزه مسؤول هستند ولی حداقل می‌توانیم نگاه جامعه را نسبت به معلولان تغییر دهیم.
گلناری ادامه داد: بهترین راه برای اینکه نگاه نسبت به معلولان را تغییر دهیم این است که خودشان به میدان بیایند و توانایی‌هایشان را نشان دهند؛ برخی مسؤولان از معلولان تنها می‌خواهند به عنوان تندیس استفاده کنند درحالی که قانون به استخدام‌گیری 3 درصدی از معلولان در ادارات را رعایت نمی‌کنند.

وی افزود:  بدنبال راه اندازی باشگاه خبرنگاران معلول در اصفهان اقدام به راه اندازی جشنواره پایگاه خبری توان نگار کردیم.

مسولان اقدامی برای معلولان انجام ندهند خود قلم میزنیم
رئیس هیئت مدیره انجمن روشن بین اصفهان گفت: مسولان اقدامی برای معلولان انجام ندهند معلولان خبرنگار قلم میزنند.
محمد جواد خادمی در این نشست افزود: جشنواره ملی رسانه ای معلولان با این هدف برگزار می‌شود تا صدای ما به گوش همه برسد و بگوییم که اگر این قوانین اجرا نشود خودمان قلم می‌زنیم و صدایمان را بلند می‌کنیم تا این قوانین اجرا شود؛ صدای ما باید بلند شود تا همه بدانند معلولان هم هستند.
وی بیان داشت: هدف از این جشنواره این است تا بگوییم معلولان مشکلاتی زیادی دارند و علی‌رقم تمام مسائلی که در موردشان مطرح می‌شود و قوانینی که در مورد آن‌ها تصویب می‌شود ولی با این قانون‌ها سلیقه‌ای برخورد می‌شود.
عضو دبیرخانه و رئیس هیأت مدیره انجمن روشن‌بین اصفهان افزود: در قانون آمده که حمل و نقل عمومی برای معلولان رایگان است درحالی که دوستان شورای شهر می‌گویند رئیس جمهور هزینه آن را پرداخت کند تا ما رایگان کنیم و یا قانون 3 درصد استخدام معلولان اجرا نمی‌شود.
وی گفت: امروزه سعی می‌شود با آمارپردازی اطلاعات در مورد معلولان به اشتباه به رسانه‌ها اعلام شود که این نشان می‌دهد ما باید خودمان در صحنه باشیم تا بقیه معلولان هم توجیه شوند که خودشان باید حضور پیدا کنند و صدایشان را به گوش همه برسانند.

خبر از عاطفه قلع ریز 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار