نظارت بهداشتی و شرعی بر ذبح دام و تهیه و توزیع فرآورده های خام دامی در ایام محرم بویژه تاسوعا و عاشورای حسینی(ع) در استان اصفهان تشدید می‌شود.
کد خبر: ۷۷۷۹۸۷
تاریخ انتشار: ۱۴ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۹:۴۴ 05 September 2019

رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی اداره کل دامپزشکی استان اصفهان  ۳۶ اکیپ ثابت و ۳۵ اکیپ سیار، نظارت بهداشتی دامپزشکی ویژه ایام تاسوعا و عاشورا با حضور ۳۸ دامپزشک، ۷۲ بازرس بهداشتی گوشت و ۲۳ ناظر ذبح شرعی ‌در راستای ارتقای سطح بهداشت عمومی و حفظ سلامت عزاداران، به رسم هر سال، ساماندهی شده است.

وحیدرضا خامسی پور تاکید کرد: شهروندان باید دام خود را از میادین و مکان‌های مجاز عرضه دام زنده تحت نظارت دامپزشکی تهیه کنند.

وی با اشاره به اهمیت توجه به بیماری تب کریمه کنگو تصریح کرد: همه شهروندان و مسوولان هیات های مذهبی باید گوشت قربانی را پس از نگهداری به مدت حداقل ۲۴ ساعت در یخچال(دمای صفر تا چهار درجه)  برای طبخ غذا استفاده کنند.

رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی اداره کل دامپزشکی استان اصفهان  از شهروندان خواست فرآورده‌های خام دامی مورد نیاز خود را از مراکز معتبر و تحت نظارت دامپزشکی تهیه کنند و در صورت مشاهده هرگونه تخلف بهداشتی، مراتب را با سامانه پاسخگویی سراسری دامپزشکی به شماره ۱۵۱۲ در میان گذارند.  

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار