مدیر کل میراث فرهنگی استان اصفهان گفت: گونه گردشگری ادبی نقشی ویژه در رونق گردشگری در استان اصفهان ایفا می کند.
کد خبر: ۷۷۷۹۹۰
تاریخ انتشار: ۱۴ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۰:۲۴ 05 September 2019

به گزارش تابناک اصفهان به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی استان اصفهان؛ فریدون الهیاری در نشست توسعه گردشگری ادبی استان که در دانشگاه اصفهان برگزار شد، اظهار کرد: بدون شک گونه های مختلف گردشگری امروز نقش مهمی در توسعه این صنعت ایفا می کنند.

وی افزود: با نگاهی به پیشینه تاریخی و فرهنگی فلات مرکزی ایران در می یابیم که امروزه، فرهنگ های بومی و محلی به ویژه گویش های محلی و پرداختن به شخصیت های علمی و فرهنگی که در جای جای این استان، این فرهنگ ها را پدید آورده و یا در امتداد آنها کوشیده اند، نقش مهمی در توسعه گردشگری در مناطق مختلف ایفا می کند.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان، گفت: شناسایی این آثار و پرداختن به یادمان های آنها از یک سو و برنامه ریزی برای معرفی بهینه آنها به گردشگران فرهنگی، نقش مهمی در توسعه گردشگری استان اصفهان در منظر گردشگری ادبی دارد و باید جایگاه گردشگری ادبی در تقویم گردشگری استان اصفهان ثبت شود.

در ادامه این نشست سید علی صالح درخشان- معاون سرمایه گذاری وگردشگری اداره کل میراث فرهنگی استان اصفهان با استقبال از راه اندازی گردشگری ادبی در استان، گفت: امروز ما با ماموریت بزرگی در استان در قالب معرفی فرهنگ و شخصیت های فرهنگی خود مواجه هستیم و این در حالی است که پیش از این، این حرکت ارزشمند فرهنگی مغفول واقع شده بود.

وی تصریح کرد: امروز گردشگری با بیش از 50 گونه فعالیت می تواند نقش مهمی در توسعه توامان اقتصادی و فرهنگی مناطق مختلف استان ایفا کند، با توسعه گردشگری ادبی در استان البته با ترتیبی مشخص و گام به گام تلاش می کنیم تا جایگاه گردشگری ادبی در تقویم گردشگری استان ثبت شود تا از آن طریق بتوانیم به توسعه استان بیندیشیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار