مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق غرب مازندران گفت که طی ۲ سال گذشته با همکاری دولت و بخش خصوصی ۲۴۱ میلیارد تومان برای توسعه زیرساخت‌های برق شهرستان‌های گردشگرپذیر غرب استان سرمایه‌گذاری شده است.
کد خبر: ۷۷۸۲۶۱
تاریخ انتشار: ۱۶ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۶ 07 September 2019

 عبارت: کیوان فرحزاد افزود: از این میزان اعتبار ۱۸۸ میلیارد توسط دولت و ۵۳ میلیارد تومان دیگر هم از سوی بخش خصوصی تامین و پرداخت شده است.

وی ، توسعه و احداث شبکه توزیع ، اصلاح و بهینه سازی تاسیسات شبکه ، توسعه و اصلاح شبکه روشنایی معابر ، برق رسانی به روستاهای بدون برق ، تعویض کنتور ، برقدار کردن چاه های آب کشاورزی ، مرمت و بهسازی روستایی و منابع انسانی و نیز ایجاد تاسیسات برای برق دار کردن واحدهای مسکونی جدید را از جمله اقداماتی دانست که در این مناطق هزینه شده است.

مدیر عامل شرکت توزیع برق غرب مازندران اظهار داشت : از کل اعتبار صرف شده ، بیشترین یعنی رقمی معادل حدود ۸۶ میلیارد تومان در زمینه توسعه ، احداث شبکه و نیز اصلاح و بهینه سازی تاسیسات شبکه هزینه شده است.

فرح زاد ، شبکه گذاری فشار ضعیف به طول حدود ۷۶۸ کیلومتر ، فشار متوسط ۳۳۵ کیلومتر،خریداری و نصب ترانسفورماتور هزار و ۳۴۴ دستگاه ، خریداری چراغ و تامین روشنایی به تعداد چهار هزار و ۱۰ مورد و نیز افزوده شدن مشترکان به تعداد ۶۲ هزار و ۴۸ مشترک را به عنوان مصداق روشنی از خدمات انجام گرفته طی این مدت در این دولت در مناطق گردشگرپذیر معرفی کرد.

کاهش تلفات انرژی و بازگشت سالانه حدود ۲۷ میلیارد تومان به خزانه دولت

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق غرب مازندران گفت که برای کاهش تلفات انرژی الکترونیکی سعی شد به تبع از دستورالعمل سیاست های ابلاغی طرح جهاد کاهش تلفات انرژی مربوط به سال ۱۳۹۴ در بخش فنی و غیرفنی اقداماتی نظیر تعویض کنتورهای مکانیکی به دیجیتالی ، اصلاح شبکه های فرسوده ، جایگزینی کابل خودنگهدار به جای سیم با هدف حذف برق های غیرمجاز، نصب ترانس در مرکز ثقل بار ، تست وبازرسی کنتور ، اصلاح تابلوهای سنجش ، استفاده ازتبلت جهت افزایش دقت قرائت کنتور ها انجام گرفت.

فرح زاد افزود : مساله مهم تر آنکه نصب کنتور برای واحدهای مسکونی فاقد انشعاب (اتصال موقت ) براساس تصویب لایحه دولت در مجلس شورای اسلامی در خرداد ماه سال ۹۶ تا امروز شاهد کاهش تلفات انرژی از ۲۱.۲ درصد سال ۱۳۹۵ به ۱۶.۹ درصد در سال ۹۷ باشیم و ارزش ریالی سالانه این میزان انرژی کشف شده حدود ۲۷ میلیارد تومان بوده که به خزانه دولت برگشت داده شد.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در خرداد ماه سال ۹۶ کلیات لایحه نحوه برخورد با استفاده کنندگان غیرمجاز از آب ، برق ، تلفن ، فاضلاب و گاز را به تصویب رساندند.

براساس این مصوبه ، فردی اگر بدون دریافت انشعاب قانونی آب ، برق ،‌گاز ، شبکه فاضلاب و اشتراک خدمات ارتباطی و فناوری اطلاعات از این خدمات استفاده کند برابرقانون ملزم به پرداخت بهای خدمات مصرفی ، جبران خسارت و سایر حقوق مربوط به این بخش ها خواهد بود ضمن اینکه جریمه نیز می شود

این مقام مسئول ،گفت که برهمین اساس طی ۲ سال گذشته تاکنون سامانه ای با عنوان درخواست کنندگان کنتور ساختمان های فاقد مجوز در شرکت توزیع برق غرب مازندران راه اندزای شده که به تبع آن آن دسته از متقاضیان بناهای بدون کنتور می توانند با ثبت مشخصات هویتی و موقعیت مکانی سکونتگاه غیر رسمی خود اقدام کنند و در صورت برخورداری از شرائط لازم به آنها انشعاب برق غیردائم داده می شود.

فرح زاد افزود : برهمین اساس ساختمان های بدون پروانه تاسه سال می توانند از برق غیردائم استفاده کنند تا در این مدت با پیگیری امور از سوی متولیان ، مشکل مجوزهای قانونی ملک خود را برطرف کنند.

به گفته او، تاکنون از زمان اجرایی شدن مصوبه دولت و نیز راه اندازی این سامانه ، نزدیک به ۱۵ هزار انشعاب غیرمجاز برق جمع آوری شد و هم اکنون با نصب کنتور به نام شرکت توزیع برق از انشعاب غیردائم بهره مند شدند .

غرب مازندران به علت برخورداری از موقعیت‌های ممتاز گردشگری نظیر دریا، جنگل، روستاهای بکر و سرسبز از دیرباز تاکنون مورد اقبال شمار زیادی از مسافران، گردشگران داخلی و خارجی بوده بنابراین ارائه خدمات رفاهی به این دسته از مهمانان ناخوانده با زیرساخت های موجود و امکانات کم در ابعاد مختلف بویژه در زمینه تامین برق مطمئن و پایدار بسیار دشوار است.

شرکت توزیع برق غرب مازندران عهده دار تامین برق دست کم ۶۱۴ هزار مشترک در شهرستان های گردشگردپذیر محمود آباد ، نور ، نوشهر ، چالوس ، کلاردشت ، عباس آباد ، تنکابن و رامسر است./ ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار