مدیر امور دام جهاد کشاورزی استان مرکزی گفت:
مدیر امور دام جهاد کشاورزی استان مرکزی گفت: طرح ملی هویت دار کردن دام‌های سبک و سنگین از ابتدای مهرماه در استان اجرایی خواهد شد
کد خبر: ۷۷۸۲۸۰
تاریخ انتشار: ۱۶ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۵ 07 September 2019
جواد فراهانی اظهار کرد: عملیات اجرایی طرح هویت دار کردن دام سبک و سنگین در استان از اوایل مهر ماه آغاز می‌شود. طبق این طرح تمام اطلاعات مربوط به دام در سامانه ثبت می‌شود.

وی افزود: شناسایی دام و جلوگیری از قاچاق دام (ورودی و خروجی از کشور)، سهولت در کنترل بهداشتی و عرضه محصولات سالم با هماهنگی دامپزشکی، هماهنگی با صندوق بیمه بانک کشاورزی جهت بیمه دام، شناسایی دام جهت اصلاح نژاد دام و سهولت در ارائه خدمات دامپروری و تسهیلات بانکی از جمله مهمترین اهداف این طرح است.

مدیر امور دام جهاد کشاورزی استان مرکزی تصریح کرد: با هویت دار کردن دام‌ها فرایند اصلاح نژاد بهبود می‌یابد و امکان توسعه بیمه دام نیز فراهم می‌شود که نتیجه آن رونق بیشتر این صنعت است.

فراهانی بیان کرد: با توجه به اینکه بخش عمده‌ای از دام‌ها در واحد‌های روستایی بوده و هزینه کار بر عهده دامدار است، در نتیجه متقاعد کردن این افراد برای هویت دار کردن دام‌ها کار دشواری است، اما اگر این اقدام صورت گیرد شاهد گام بزرگی در صنعت دام خواهیم بود.

وی ادامه داد: عامل اجرایی این طرح اتحادیه‌ها و تشکل‌ها هستند و هیچگونه اعتبار دولتی نیز برای آن وجود ندارد. در طرح هویت دار کردن دام هر دام دارای یک پلاک است که مانند کد ملی عمل می‌کند، این کد مختص به هر دام بوده و تکرار ندارد.

مدیر امور دام جهادکشاورزی استان مرکزی خاطرنشان کرد: طبق این طرح تمامی مالکان دام زنده موظف هستند آمار و اطلاعات دام‌های خود را مطابق با زمانبندی و ساز و کار اعلامی وزارت جهاد کشاورزی به صورت مستمر در سامانه‌های مربوط ثبت، پلاک‌گذاری و تغییرات آن را به روز کنند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار