تفاهم‌نامه همکاری بین اتاق بازرگانی اصفهان و وزارت جهاد کشاورزی امضا شد.
کد خبر: ۷۷۸۳۴۶
تاریخ انتشار: ۱۶ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۳ 07 September 2019

به گزارش تابناک اصفهان به نقل از روابط عمومی اتاق بازرگانی اصفهان، این تفاهم نامه‌ همکاری میان مشاور معاون وزیر جهاد کشاورزی و مجری طرح گیاهان دارویی کشور به نمایندگی از وزارتخانه و رییس کمیسیون کشاورزی به عنوان نماینده اتاق بازرگانی اصفهان منعقد شد.

این تفاهم‌نامه همکاری به منظور ایجاد حرکتی جهادی در صنعت کشاورزی این استان مبنی بر مشارکت اعضای اتاق بازرگانی اصفهان در سرمایه‌گذاری بر روی طرح کشت گیاهان دارویی و فرآوری آنها، ارائه تسهیلات کم بهره به منظور تدوین طرح‌های توجیهی، اقتصادی و فنی برای گیاهان دارویی و راه اندازی بورس اقتصادی محصولات کشاورزی در اصفهان با حمایت وزارت جهادکشاورزی و صاحب امتیازی اتاق بازرگانی اصفهان در منطقه مرکزی ایران امضا شد.

رییس کمیسیون کشاورزی و محیط زیست اتاق بازرگانی اصفهان، مشکلات عدیده کشاورزان بویژه کشاورزان شرق اصفهان را متاثر از خشکسالی‌های اخیر و کم‌آبی در حوضه زاینده رود دانست و گفت: با ایجاد این تفاهم نامه منتخبان فعالان اقتصادی در صدد هستند تا گام‌های مؤثری در زمینه رفع مشکلات کشاورزی استان و کمک به توسعه پایدار این بخش بردارند بطوریکه افزایش مطالبه گری در این بخش می تواند نقش موثری در احقاق حقوق کشاورزان داشته باشد.

محمدصادقی خواستار جلوگیری از واردات گیاهان دارویی قابل تولید در داخل شد و تاکید کرد: واردات محصولاتی که در کشور تولید می‌شود، ضربه اقتصادی بالایی به تولید داخل وارد خواهد کرد.

 مشاور معاون وزیر جهاد کشاورزی و مجری طرح گیاهان دارویی کشور در اصفهان، یکی از عوامل مشکل آفرین در توسعه و صادرات محصولات کشاورزی را بالا نبودن کیفیت محصولات در مقایسه جهانی دانست و تاکید کرد: ایجاد ردیف مستقل اعتباری برای گیاهان دارویی، ایجاد ساختاری متمرکز، تخصیص ارز دولتی مناسب براي واردات ماشین آلات و تجهیزات به‌روز و پیگیري مباحث فرادستی ازجمله برند ملی، از جمله الزامات در زمینه گیاهان دارویی است.

حسین زینلی، تمرکز هر استان بر روی دو یا سه محصول را در تولید پایدار محصولات کشاورزی مؤثر دانست و تاکید کرد: افزایش تولید گیاهان دارویی با نگاه ویژه به کشاورزی مبتنی بر قرارداد، در کاهش آسیب دیدن کشاورزان همچنین، توسعه این محصولات نقش مؤثری خواهد داشت.

وی ورود گیاهان دارویی به بورس کالا را یکی از اقدامات مهم در زمینه استانداردسازی محصولات کشاورزی دانست و گفت:در استان اصفهان با حمایت اتاق بازرگانی ، انبارهای کالاهای بورسی راه اندازی شود که توجه به آن در رعایت استانداردها نقش مهمی خواهد داشت.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار