طی هفته گذشته، دهانه عمده رواق‌های بیرونی مدرسه علمیه امام صادق (ع) یا همان مدرسه ثبت ملی شده‌ی چهارباغ، حفاظ گذاری شده و حالا معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی صنایع‌دستی و گردشگری استان اصفهان می‌گوید این اداره کل، هیچ مجوزی برای این اقدام صادر نکرده است.
کد خبر: ۷۷۸۴۳۲
تاریخ انتشار: ۱۶ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۴ 07 September 2019
ناصر طاهری اظهار کرد: چندی پیش نامه‌ای از سوی مدیریت مدرسه چهارباغ برای ما ارسال شد که در آن اعلام‌شده بود این مدرسه می‌خواهد برای پوشاندن رواق‌های بیرونی خود از حفاظ شیشه‌ای استفاده کند. دلیلشان هم این بود که اینجا مدرسه علمیه است و حریم و شأنی دارد، اما غروب‌ها، دخترها و پسرها روی لبه این رواق‌ها می‌نشینند و شأن مکان به‌ درستی رعایت نمی‌شود.
 
وی ادامه داد: ما با این درخواست موافقت نکردیم و به آن‌ها گفتیم اجازه بدهند که نتیجه مکاتبه با تهران در این خصوص مشخص شود، بعد اگر اقدامی لازم بود انجام بدهید، اما گویا آن‌ها منتظر نتیجه نمانده‌اند و کاری که مد نظرشان بوده انجام داده‌اند.
 
معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان اصفهان، خاطرنشان کرد: این اداره کل برای حفاظت از نقاشی‌های عالی‌قاپو از حفاظ شیشه‌ای استفاده کرد، اما در محل مدرسه چهارباغ نیازی به حفاظ شیشه‌ای نبود، چون رواق‌ها بخشی از ساختار این بنا هستند و حفاظ شیشه‌ای، منظره آن را مخدوش می‌کند.
 
وی افزود: باید در نظر داشت که امکان نظافت برگ‌هایی که پشت این شیشه‌ها جمع می‌شود سخت است و ضرورتی برای انجام این کار وجود نداشته اما به‌هرحال آن‌ها هم دلایلی دارند که از دید خودشان این کار را حفاظتی محسوب و سپس توجیه‌پذیر می‌کند ولو اینکه از دید میراث فرهنگی این اقدام حفاظتی به شمار نرود.
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار