رئیس دفتر تخصصی سینما گفت: پس از منتفی شدن طرح ادغام کتابخانه اختصاصی سینما با کتابخانه تخصصی هنر، این کتابخانه مجدداً راه‌اندازی شده و هم‌اکنون در دسترس علاقه‌مندان است.
کد خبر: ۷۷۸۴۴۰
تاریخ انتشار: ۱۶ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۷:۲۴ 07 September 2019
مصطفی حیدری اظهار کرد: سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری‌های سرتاسر کشور دارای دفاتر تخصصی سینما هستند و مرجعیت علمی و مرجعیت عملی دو موضوعی است که همواره مدنظر این دفاتر بوده است.
 
وی ادامه داد: بحث مرجعیت علمی با این هدف مورد توجه قرارگرفته که دفاتر تخصصی سینما، حوزه اختصاصی خود را بیش از گذشته تقویت کنند و به همین خاطر نیز دفتر تخصصی سینمای اصفهان سال گذشته پیشنهاد تأسیس کتابخانه اختصاصی سینما را مطرح کرد که خوشبختانه مورد موافقت قرار گرفت و در نیمه دوم سال 97 آغاز به کار کرد.
 
رئیس دفتر تخصصی سینما گفت: آنچه هم در زمان تأسیس و هم در زمان راه‌اندازی مجدد کتابخانه تخصصی سینما مورد اهمیت بوده، به‌روز بودن کتاب‌های کتابخانه است و اگرچه هزینه خرید کتاب در سال اخیر افزایش چشمگیری داشته، دفتر تخصصی سینما تلاش کرده تا به‌روزترین کتاب‌های این حوزه را تهیه کند.
 
حیدری تصریح کرد: در حال حاضر این کتابخانه بیش از 800 عنوان کتاب دارد و مکاتباتی را نیز با مدیریت نهاد کتابخانه‌های اصفهان مبنی بر انتقال کتاب‌های حوزه سینما از سایر کتابخانه‌های شهر به این کتابخانه تخصصی حوزه سینما انجام داده است. در آینده‌ای نه‌چندان دور نیز قرار است همه کتاب‌های تخصصی سینما که به کتابخانه‌های اصفهان اهدا می‌شود به این کتابخانه انتقال پیدا کند.
 
وی، تنها مشکل این کتابخانه را بهای بالای کتاب‌های تخصصی سینما دانست و اظهار کرد: با توجه به بودجه محدود یک و نیم میلیون تومانی که به‌صورت فصلی از طرف سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی اصفهان برای خرید کتاب در اختیار این دفتر قرار می‌گیرد، امکان خرید همه کتاب‌های مورد نیاز آن وجود ندارد و به همین دلیل اولویت ما برای خرید کتاب‌ها، کتاب‌های به‌روز و مرجع در حوزه سینماست بااین‌وجود تقریباً می‌توانیم ادعا کنیم که اغلب کتاب‌های مرجع و لاتین حوزه سینما در این کتابخانه وجود دارد.
 
رئیس دفتر تخصصی سینما با اشاره به علت تعطیلی این کتابخانه و راه‌اندازی مجدد آن گفت: در برهه‌ای از زمان قرار شد که کتابخانه این دفتر با کتابخانه تخصصی هنر در حوزه تجسمی ادغام شود، اما طی بررسی‌هایی که سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان انجام داد و همچنین با تأکید دفتر تخصصی سینما بر فعالیت مجزای این کتابخانه، طرح ادغام منتفی شد و این کتابخانه پس از یک تعطیلی موقت دوباره راه‌اندازی شد.
 
حیدری خاطرنشان کرد: استفاده از امکانات کتابخانه اختصاصی سینما برای همه افرادی که کارت عضویت در سایر کتابخانه شهر را داشته باشند بلامانع است و خوشبختانه تاکنون استقبال خوبی نیز از آن شده است.
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار