کد خبر: ۷۷۸۴۶۶
تاریخ انتشار: ۱۶ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۸:۳۴ 07 September 2019

رئیس اداره تبلیغات اسلامی ایرانشهر در جنوب سیستان و بلوچستان گفت: ١٠۵ روحانی و مبلغ دینی در مراسم‌های عزاداری عاشقان امام حسین(ع) در سطح شهر و روستاهای این شهرستان حضوری فعال دارند.

حجت‌الاسلام مهرالله محمودزاده روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: اقامه نماز جماعت، سخنرانی در آیین‌های عزاداری اباعبدالله الحسین (ع)، اجرای برنامه‌های مختلف فرهنگی و مذهبی از عمده فعالیت‌های روحانیان و مبلغان دینی در ایام محرم است.

وی با اشاره به بیانیه «گام دوم انقلاب» ادامه داد: یکی از فرصت‌های ارزشمند که می‌توانیم در مقابل هجمه‌های دشمنان ایستادگی کنیم، ایام محرم و صفر است.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی ایرانشهر بیان کرد: هیات‌های مذهبی، بقاع متبرکه و مساجد از جمله مراکزی هستند که ظرفیت‌های بالایی برای انجام برنامه‌های متنوع فرهنگی و مذهبی دارند. 

وی بیان کرد:مراسم عزاداری و سینه زنی،قرائت زیارت عاشورا و سخنرانی مذهبی از شب نخست ماه محرم به مدت ۱۰ شب بعد از نماز مغرب و عشا در اکثر مساجد و حسینیه‌های ایرانشهر برپا می‌شود.

حجت الاسلام محمودزاده‌گفت: ۵۰ هیات مذهبی در سطح شهرستان‌های ایرانشهر،بمپور و شهر بزمان در ایام محرم فعال هستند.

وی بیان کرد: با توجه به ظرفیت‌های فرهنگی ایرانشهر در تلاش هستیم محرم و صفر امسال پرشورتر از سال‌های گذشته برگزار شود چرا که مراسم‌های مهمی همچون عزاداری سرور و سالار شهیدان امام حسین(ع)، مراسم شیرخوارگان حسینی در محرم و صفر پتک محکمی بر پیکره دشمنان اسلام و انقلاب است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار