مسول آموزش اتحادیه نانوایان اصفهان گفت: نمایشگاه بین المللی نان بهترین فرصت برای معرفی نان کامل است که امروز جای خالی آن را در سفره خانوارها مشاهده میکنیم.
کد خبر: ۷۷۸۴۹۶
تاریخ انتشار: ۱۶ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۱:۰۵ 07 September 2019

محمد رضا خواجه در گفت و گو با خبرنگار تابناک اظهار داشت: این نمایشگاه با هدف آشنایی با تازه ترین دستاوردهای علمی و فنی در حوزه آرد و نان برگزار میشود که اصفهان به عنوان پرچم دار پخت نان سبوس دار درکشور در این نمایشگاه اقدام به پخت نان‌سالم و شیرینی سالم با آرد کامل خواهد کرد.
وی بیان داشت: منظور از نان کامل نانی است که با ارد ۴ یا ۷ درصد تولید و در مرحله آسیاب فیبر، املاح. ویتامینها وجوانه گندم را جدا نمی کند که پخت نان به این شیوه در پیشگیری از بسیاری از بیماری های غیر واگیردار موثر است.
نایب رئیس انجمن علوم وفنون غلات اصفهان با بیان اینکه هدف ما ازحضور دراین رویداد بزرگ فرهنگ سازی و توجیه مسئولان غله و وزارت بازرگانی برای حمایت از تولید کنندگان آرد کامل یا ۷درصد است، اضافه کرد: اثبات راههای ساده وارزان قیمت برای حذف ضایعات نان جلوی چشم مسئولان ومردم یکی از اهداف در نمایشگاه بین المللی نان است.
وی با بیان اینکه احیا نان کامل واصلاح معایب نانهای سنتی مهمترین هدف از حضور در این نمایشگاه است، ادامه داد: رنگ آرد هر چه سفید تر باشد از مواد مغذی فقیر تر و هرچه کامل تر باشد این آرد زرد رنگ تر و از مواد مغذی غنی تر است .
وی گفت: بهتر است به جای غنی سازی نان با آهن و ویتامین دی در آسیاب سبوس گیری را حذف ومانع تهی سازی آرد شویم.
خواجه خواستار اجرای تحقق سیاستهای معوق مانده انستیتو تحقیقات تغذیه کشور شد و ادامه داد: ما سالانه حدود یک ونیم میلیون تن سبوس را از آرد جدا میکنیم که ضربه بزرگی به سلامتی مردم واستقلال اقتصادی کشور زده است .
وی تصریح کرد : نان سبوس دار با سبوس مال فرق دارد و تزریق مصنوعی سبوس بر روی چانه کار درستی نیست که اصلاح این فرهنگ عزم عمومی میخواهد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار