رئیس مجمع شهرک های صنعتی اهواز:
رئیس مجمع شهرک های صنعتی اهواز با اشاره به ابلاغ بخشنامه تهاتر بدهی های مالیاتی در مقابل مطالبات شرکت ها از دولت، گفت: با وجود پیگیری ها برای اجرایی شدن این بخشنامه در استان خوزستان، هنوز اقدامی در رابطه با آن به ویژه برای صنایع کوچک استان انجام نشده است.
کد خبر: ۷۷۸۵۱۲
تاریخ انتشار: ۱۶ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۹:۳۷ 07 September 2019

سید علیرضا طباطبایی اظهار داشت: عمده مشکلات صنایع کوچک استان خوزستان، بحث مطالبات از صنایع مادر به خصوص شرکت‌های نفتی و شرکت ملی حفاری ایران است.

وی با اشاره به اینکه صنایع کوچک به امید صنایع بزرگ در استان خوزستان شکل گرفته اند، افزود: متاسفانه طی ۲ سال گذشته بخش خصوصی فعال در صنایع به دلیل پرداخت نشدن مطالبات با بی‌مهری‌های بسیار زیادی رو به رو شده است.

این فعال اقتصادی در استان خوزستان تصریح کرد: همانطوری که بخش خصوصی از دولت مطالباتی دارد، سازمان امور مالیاتی به عنوان نماینده دولت نیز پیگیر دریافت مطالبات خود از بخش خصوصی است.

تهاتر بدهی ها در هاله ای از ابهام

طباطبایی بیان داشت: دولت مطالبات خود از صنایع کوچک را دنبال می کند و جریمه های ۱۶ تا ۱۸ درصد در زمینه های بانکی، مالیاتی و بیمه ای اعمال کرده ، درحالی که هنوز بعد از ۲ سال صنایع وابسته به دولت در استان، مطالبات ما را پرداخت نکرده اند.

رئیس مجمع شهرک های صنعتی اهواز با تاکید بر اینکه ابلاغ ۲ هفته پیش بخشنامه جدید تهاتر می تواند این مشکل را برطرف کند، گفت: با وجود پیگیریهای بسیار زیادی که از سوی "شورای گفت وگوی دولت و بخش خصوصی استان خوزستان" صورت گرفته، اما اجرایی شدن و تحقق اهداف دستورالعمل تهاتر همچنان در هاله ای از ابهام است.

طباطبایی یادآور شد: بر اساس این بخشنامه قرار است دولت از مطالبات بخش خصوصی که در دستگاه های اجرایی، شرکت ها و یا حتی اشخاص حقیقی تلنبار شده، تحت عنوان مالیات برداشت کند ولی تاکنون اقدام عملی در این راستا صورت نگرفته است.

وی ادامه داد: سازمان امور مالیاتی در قبال مطالبات خود به جای این که حساب ها یا اموال فعالان بخش خصوصی را مسدود و یا مصادره کند، می تواند بخشی از دیون موجود را از از شرکتی مانند ملی حفاری برداشت و تسویه کند.

 

واحدهای تولیدی یا انبار بنکداران؟

رئیس مجمع شهرک های صنعتی اهواز با تاکید بر اینکه در صورت تداوم  روند موجود، صنایع کوچک دیگر توانی برای پرداخت مالیات و حقوق دولت را ندارند، افزود: با وجود اینکه همه زیرساختهای مورد نیاز در شهرک های صنعتی استان فراهم است، اما در نهایت برای اینکه فعالان اقتصادی بتوانند مطالبات مالیاتی و بیمه ای خود را پرداخت کنند یک به یک مجبور هستند واحدهای تولیدی خود را به بنکداران کرایه بدهند.

وی با تاکید بر اینکه تبدیل واحدها به انبار بنکداران امری خلاف قوانین شهرک های صنعتی است، یادآور شد: در حال حاضر صنایع کوچک تعدیل نیروهای خود را آغاز کرده اند و به اجبار در آستانه تعطیلی قرار دارند.

بر اساس این گزارش، مردادماه امسال شیوه نامه اجرایی بند «و» تبصره (۵) ماده‌واحده قانون بودجه سال ۱۳۹۸ کل کشور مبنی بر تسویه و تهاتر بدهی‌های دولت به اشخاص حقیقی و حقوقی غیردولتی یا بدهی اشخاص یادشده به دولت یا بانک‌ها و مؤسسه‌های اعتباری غیربانکی ابلاغ شد.

در همین راستا نیز معاون وزیر اقتصادی و دارایی و رییس سازمان امور مالیاتی کشور در سفر پنجشنبه۳۱ مرداد به استان خوزستان با حضور در بین فعالان اقتصادی استان ازحل مشکل بدهی مالیاتی فعالان بخش خصوصی از طریق بخشنامه جدید تهاتر خبر داد و گفت: افراد بدهکار می‌توانند با معرفی دستگاه دولتی و یا شرکت‌هایی که نزد آنها مطالباتی دارند، از این شیوه جدید تهاتر استفاده کنند.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار