نایب رییس هیات سوارکاری استان اصفهان گفت: حدود ۲۶۰ سوارکار زن در این خطه اصفهان فعالیت دارند اما در تیم ملی سوارکاری هیچ سهمی ندارند.
کد خبر: ۷۷۸۶۹۵
تاریخ انتشار: ۱۷ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۸ 08 September 2019

سمیرا شریفی افزود: تنها حدود ۶ نفر از بانوان استان اصفهان در مسابقات کشوری رده‌های مختلف سنی حضور می‌یابند که از آن‌ها می‌توان از موژان شیرانی در رشته پرش رده نونهالان و ماهدیس میرزاجانی در رشته پرش رده سنی نوجوانان نام برد.

نایب رییس هیات سوارکاری استان اصفهان سوارکاری را دارای رشته‌های مختلفی از جمله پرش، استقامت و دُرساژ دانست و ادامه داد: اغلب بانوان سوارکار اصفهان در رشته پرش با اسب فعالیت دارند.

وی درباره باشگاه‌های فعال در این رشته در اصفهان اظهارداشت:  اکنون ۶ باشگاه به صورت رسمی در این رشته فعال هستند اما در شهرستان‌های مختلف استان باشگاه‌های زیادی هستند که به‌صورت شخصی و یا غیررسمی فعالیت می‌کنند.

شریفی با اشاره به اینکه هیات سوارکاری در همه شهرستان‌های استان فعال است بیان کرد: آران و بیدگل از فعال‌ترین شهرستان‌های استان در رشته پرش است.

وی فعالیت در ورزش سوارکاری را نیازمند جسارت دانست و گفت : افراد بین ۶ تا ۱۴ سال می‌توانند با اسب‌های پونی کلاب به سوارکاری بپردازند و افراد بالای ۱۴ سال نیز با اسب‌های معمولی سوارکاری کنند.

نایب رییس هیات سوارکاری استان اصفهان با اشاره به اجرای طرح‌های استعدادیابی برای سنین نونهال و ارسال دعوت‌نامه ویژه مدارس برای آشنایی با این رشته خاطرنشان کرد: ورودی به رشته سوارکاری بهتر است از رده سنی نونهالی باشد تا در بزرگسالی به پیشرفت‌های مناسبی در این رشته دست یابند.

وی خاطرنشان کرد: این رشته در سطح مقدماتی هزینه زیادی نیاز ندارد ولی در سطوح پیشرفته به دلیل هزینه‌های نگهداری اسب و داشتن اسب شخصی هزینه‌بر است و در وضعیت اقتصادی موجود برای همه در دسترس نیست.

شریفی همچنین درمورد وضعیت مربیگری سوارکاری استان در بخش بانوان افزود: هم اینک هشت مربی زن  دارای کارت مربیگری در استان مشغول فعالیت هستند و ۲ بانوی دیگر نیز مردادماه موفق به قبولی در آزمون مربیگری شدند.

وی درباره مسائل مالی هیات نیز اشاره کرد: به دلیل اینکه سوارکاری به ورزش متمولان معروف است بنابراین فدراسیون و اداره کل ورزش استان بودجه قابل توجهی به این هیات اختصاص نمی‌دهند ولی رییس هیات همواره بخش زیادی از هزینه‌های مورد نیاز به ویژه مخارج مسابقات کشوری را شخصا پرداخت می‌کند.

نایب رییس هیات سوارکاری استان اصفهان گفت: ۲ بانوی اصفهانی در مسابقات قهرمانی کشور سوارکاری در رشته پرش که از ۲۵ تا ۲۹ شهریورماه امسال در رده‌های سنی نونهالان، نوجوانان و جوانان به میزبانی استان همدان برگزار می‌شود حضور خواهند داشت.

وی با اشاره به میزبانی‌های مکرر اصفهان در مسابقات بین‌المللی و رقابت‌های کشوری جام نقش‌جهان تصریح کرد: امسال نیز قرار بود میزبان مسابقات بین‌المللی سوارکاری در اصفهان باشیم که  به‌دلیل ثبت نام نکردن به‌موقع شرکت‌کنندگان و تعداد کم آن‌ها، این مسابقات برگزار نشد.

شریفی همچنین در باره مسابقات برون مرزی گفت : برخلاف اینکه هر ورزشکار باید با اسب خود در مسابقات برون‌مرزی حضور یابد ولی بسیاری از کشورها با قرنطینه‌های ایران مشکل داشته و آن را قبول ندارند و به‌همین دلیل حضور در مسابقات برون‌مرزی برای سوارکاران ایرانی سخت است ولی در چندسال گذشته برخی ورزشکاران توانستند با اسب‌های خود حضور یابند.

نایب رییس هیات سوارکاری استان اصفهان تاکید کرد: هم اینک فقط چهار نفر از مردان عضو تیم‌ملی سوارکاری کشور هستند که اغلب از استان تهران بوده و استان اصفهان هیچ عضوی در تیم ملی این رشته ندارد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار