مدیرعامل ورییس هیات مدیره منطقه ازاد ارس اعلام کرد:
کد خبر: ۷۷۹۱۲۹
تاریخ انتشار: ۲۰ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۴ 11 September 2019

محسن نریمان رییس هیات مدیره ومدیرعامل منطقه ازاد ارس گفت : با تایید صلاحیت منطقه آزاد ارس به عنوان مبادی شناسایی و معرفی شرکت ها و افراد خلاق توسط ستاد توسعه فناوری های نرم و هویت ساز معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری،  از این پس این منطقه می تواند این گونه شرکت ها را شناسایی و جهت اخذ گواهی خلاق معرفی شد

مدیرعامل منطقه آزاد ارس با اعلام این خبر افزود: توجه به موضوع صنایع خلاق فرهنگی و هنری و اقتصاد فرهنگ و هنر در دستور کار این سازمان قرار دارد و در همین راستا و پیرو تفاهم نامه دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد با ستاد فناوری های نرم و هویت ساز معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، ارس به عنوان اولین منطقه صلاحیت لازم را برای شناسایی و معرفی شرکت های خلاق به این ستاد کسب کرد.
این مقام مسوول اظهار داشت: این دستاورد که ناشی از دیرینه و توانمندی خاص مردم منطقه در حوزه های مربوط به صنایع فرهنگی و هنری از جمله صنایع دستی و همچنین برگزاری جشنواره های تخصصی متعدد در سطح ملی و بین المللی مانند تئاتر خیابانی، نقاشی و طراحی دارد، زمینه ساز توسعه سرمایه گذاری ها در حوزه صنایع خلاق خواهد شد و از طرفی ظرفیت ایجاد شده از راه اندازی مرکز رشد ارس که در سالهای اخیر فعالیت چشم گیری در حوزه جذب و حمایت از شرکت های دانش بنیان و فناور داشته نویدبخش فراهم شدن زمینه توسعه و تعالی فعالین حوزه صنایع خلاق می باشد.

مدیرعامل منطقه ازادارس خاطرنشان کرد: با رویکرد جدید معاونت فرهنگی، گردشگری و صنایع خلاق دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد در توسعه صنایع خلاق که نشانه ای از تحول صنعت فرهنگی است، معاونت فرهنگی منطقه آزاد ارس با همکاری مرکز رشد ارس نیز اقدامات مناسبی در ارائه مشوق های لازم به منظور توسعه صنایع خلاق از جمله صنایع دستی منطقه انجام داده است.
مدیرعامل منطقه ازادارس افزود: با شناسایی و معرفی شرکت ها و افراد خلاق به ستاد فناوری های نرم و هویت ساز از طریق سامانه مربوطه در مرکز رشد واحدهای فناور ارس، گواهی خلاق صادر شده و این شرکت ها از مزایای دانش بنیانی بهره مند خواهند شد.
این مقام مسوول گفت: مطابق آئین نامه ابلاغی، شرکت های فعال در حوزه های کسب و کار های دیجیتال و فضای مجازی، صنایع دیداری و شنیداری، میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، هنر های تجسمی و هنر های نمایشی، بازی، اسباب بازی و سرگرمی، طراحی و معماری، نشر، چاپ و کتابخانه، گیاهان داروئی و طب سنتی می تواننددر صورت احراز صلاحیت به عنوان شرکت خلاق مشمول حمایت های مرکز شوند.
وی تصریح کرد: افراد و شرکت های فعال در این زمینه ها می توانند برای بهره مندی از مشوق ها و حمایت های مرکز رشد ارس به مرکز رشد یا معاونت فرهنگی اجتماعی و گردشگری ارس مراجعه نمایند.

 

منطقه ازاد ویژه اقتصادی ارس درراستای اقتصاد مقاومتی

مدیر دفتر فنی و آماده سازی منطقه آزاد ارس گفت: برای تامین برق مورد نیاز شرکت های مسقر در سایت صنایع سنگین ارس قرارداد ایجاد پست ۱۳۲ کیلو ولت امضاء شد.

مدیر دفتر فنی و آماده سازی منطقه آزاد ارس گفت: برای تامین برق مورد نیاز شرکت های مسقر در سایت صنایع سنگین ارس قرارداد ایجاد پست ۱۳۲ کیلو ولت امضاء شد.

سید مرتضی حسینی، افزود: برق ۷ مگاواتی موجود در این سایت پاسخگوی نیاز صنایع سنگین نیست و با اجرای پروژه جدید ظرفیت برق این سایت به ۱۲۰ مگاوات افزایش می یابد.

حسینی گفت: پروژه پست ۱۳۲ کیلوولت سایت صنایع سنگین پنج ماه آینده به اتمام می رسد و نیاز ۱۰ سال آینده این سایت تامین خواهد شد.

 


* افتتاح شرکت تولید صنایع روشنایی درمنطقه ازاد ارس

تولید سالیانه 60 هزار عدد چراغ های خیابانی، معابر و بزرگراه ها، 60 هزار عدد چراغ پارک ها و فضای سبز، 60 هزار عدد چراغ های پروژکتور، 250 هزار عدد چراغ های اضطراری، 200 هزار چراغ های ال ای دی دار، 50 هزار عدد چراغ های تزئینی و 25 هزار عدد لامپ ال ای دی توان این شرکت در فاز اول است. 

با افتتاح صنایع روشنایی سایان الکتریک، تولید انواع چراغ های شهری و چراغ های تزئینی داخلی و خارجی منازل در منطقه آزاد ارس آغاز شد.

،صنایع روشنایی سایان الکتریک با هدف ارائه تولیدات مرتبط با روشنایی منازل و شهری در فاز یک صنعتی منطقه آزاد ارس افتتاح شد.
این شرکت تولیدی در فاز اول فعالیت خود برای 18 نفر به صورت مستقیم اشتغال ایجاد کرده است. 
تولید سالیانه 60 هزار عدد چراغ های خیابانی، معابر و بزرگراه ها، 60 هزار عدد چراغ پارک ها و فضای سبز، 60 هزار عدد چراغ های پروژکتور، 250 هزار عدد چراغ های اضطراری، 200 هزار چراغ های ال ای دی دار، 50 هزار عدد چراغ های تزئینی و 25 هزار عدد لامپ ال ای دی توان این شرکت در فاز اول است. 
صنایع روشنایی سایان الکتریک با سرمایه ثابت 35 میلیارد و 729 میلیون ریالی و سرمایه در گردش 74 میلیارد ریالی احداث شده است. 
ارزش ماشین آلات خارجی استفاده شده در این کارخانه 280 هزار یورو است. 
صنایع روشنایی سایان الکتریک عرضه محصول به بازارهای داخلی و خارجی را به طور همزمان در برنامه های خود قرار داده است.

خط فوق توزیع 132 کیلوولت دو مداره جهت نیرو رسانی به صنایع و واحد های تولیدی مستقر در سایت صنایع سنگین ارس با استفاده از دکل های خود ایستای تک پایه بتنی در حال اجراست.
سرپرست معاونت فنی و زیربنایی سازمان منطقه آزاد ارس گفت: خط فوق توزیع 132کیلوولت دو مداره جهت نیرورسانی به صنایع و واحدهای تولیدی مستقر در سایت صنایع سنگین ارس با استفاده از دکل های خود ایستای تک پایه بتنی در حال اجراست.

* تنها شرکت صلاحیت دار از سوی شرکت توانیر برای تولید هر سه نوع دکل (خود ایستای بتنی، تلسکوپی فولادی و مشبک فولادی) در منطقه ویژه ارس فعالیت می کند

حبیب زمانی گفت: این خط نیرو رسانی از پست 20/132/400 کیلوولت گلفرج شروع و با طی مسیری در حدود 8 کیلومتر، تمامی 5 پست فوق توزیع در نظر گرفته شده، تا با نیرو رسانی سایت صنایع سنگین را تغذیه کند.
او گفت: هدف از پروژه، احداث خطوط فوق توزیع 132 کیلوولت، برای تامین برق 365 مگاواتی مورد نیاز سایت صنایع سنگین جلفا می باشد.
سرپرست معاونت فنی و زیربنایی اظهار داشت: این پروژه شامل 36 دکل خود ایستای تک پایه بتنی است که به طول مسیر 7.7 کیلومتر از اواسط بهمن ماه سال 97 آغاز شده است.

سایت صنایع سنگین ارس با وسعتی معادل 1400 هکتار در جنوب غربی منطقه آزاد ارس، در مدخل ورودی به این منطقه، در کنار جاده ی ارتباطی جلفا به مرند و در جنوب غربی شهر جلفا قرار دارد.

شایان ذکر است شرکت پارس ساختار به عنوان پیمانکار این پروژه با بیش از سه دهه سابقه ی فعالیت در صنعت برق کشور و به عنوان تنها شرکت صلاحیت دار از سوی شرکت توانیر برای تولید هر سه نوع دکل (خود ایستای بتنی، تلسکوپی فولادی و مشبک فولادی) شناخته شده است و مسئولیت این پروژه مهم را به عهده دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار