رئیس کل دادگستری استان اصفهان مطرح کرد؛
رئیس کل دادگستری استان اصفهان با اعلام اینکه تعداد ۵۵ شعبه دادگاه تجدید نظر در استان اصفهان به صورت مصوب وجود دارد اضافه کرد: تنها۳۱ شعبه از این تعداد فعال است؛ جابجایی های انجام شده و با انتخاب ۲۰ قاضی با تجربه در سطح استان اصفهان به زودی تعداد ۱۰ شعبه دیگر نیز فعال خواهد شد.
کد خبر: ۷۷۹۴۴۵
تاریخ انتشار: ۲۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۸ 12 September 2019
به گزارش تابناک اصفهان، محمدرضا حبیبی در مراسم تکریم و معارفه رئیس دادگستری و دادستان عمومی و انقلاب اردستان، اظهار کرد: : همه مسئولان باید با یک کار جهادی در جهت رفع مشکلات مردم قدم بردارند. استقلال قوا هیچ مشکلی با یکدیگر ایجاد نمی کند و ضمن اینکه وظایف خود را انجام می دهند باید همکار و همپوشانی یکدیگر در دستگاه های کشور باشند.
 
رئیس کل دادگستری استان اصفهانبا بیان اینکه کمبود نیروهای اداری یکی از مشکلات قضایی استان است، افزود: در موضوع قضایی بیش از 70 درصد دستگاه قضایی استان تکمیل است، اما کمبود نیروی اداری دستگاه قضایی به علت مشکلات مالی است. در سال 96 آزمون برگزار شده و بیش از 6 هزار نفر نیز در آن شرکت کردند، اما به دلیل مشکلات مالی جذب نشدند. در استان اصفهان حدود 500 نفر سهمیه در بخش اداری در نظر گرفته شده که امیدواریم این مشکل برطرف شود.
 
حبیبی با بیان اینکه امروز قوه قضاییه در کشور و به مراتب استان با اتحاد بالا در رفع مشکلات مردم فعالیت می کند، گفت: گاهی مواقع یک اتفاقی در گوشه کشور می افتد و دختر خانمی اقدام به خودسوزی می کند که باعث می شود هجمه زیادی به قوه قضاییه وارد شود. از کسانی که در بیرون کشور هستند توقعی نداریم، چرا که نان این را می خورند که بدبینی و ناامیدی را به کشور تزریق کنند، اما از کسانی که در داخل کشور هستند و گاها مسئولیت هم دارند توقع داریم که این چنین ندانسته هجمه به دستگاه قضاییه وارد نکنند.
 
وی گفت: با وجودی که برخی از شهرستان های استان از جمله اردستان کمبود اطاله دادرسی معرکه بدوی را نداریم و پرونده ها در کوتاه ترین زمان ممکن به نتیجه می رسد، گفت: در مرکز استان به دلیل اینکه به تناسب افزایش ورودی محاکم تجدید نظر در فعال کردن شعب اقدام مناسبی نشده است و شاید دست آنها از نظر نیروی انسانی خالی است که موجب تراکم پرونده را در محاکم تجدیدنظر استان شده است. 
 
حبیبی توضیح داد: گاه پرونده ای در شهرستان به نتیجه رسیده و رای آن صادر شده است، اما بیش از 2 سال در دادگاه تجدیدنظر منتظر مانده است. البته این موضوع به دلیل کم کاری همکاران ما نیست و شاید ناشی از کمبود شعب تجدید نظر است که در حال افزایش این شعب هستیم.
 
رئیس کل دادگستری استان اصفهان با بیان اینکه هم اکنون 31 شعبه تجدید نظر فعال در استان در حال فعالیت هستند، گفت: برای اینکه بتوانیم هشت شعب تجدید نظر را راه اندازی کنیم و حدود 20 قاضی را آزاد کنیم برای گزینش آنان بیش از 200 جابجایی انجام دادیم. قطعا فعال شدن شعب تجدیدنظر از حجم پرونده هایی که از زمان رسیدگی آنها گذشته، کم خواهد شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار