امام‌جمعه شیراز ادامه داد: کسی نیست در این وانفسا بگوید که الماس کوه نور بر تاج ملکه انگلیس چکار می‌کند؟ آن‌ها امکانات ملت‌های اسلامی را برای ساختن کاخ‌های خود غارت کردند اما انقلاب اسلامی دست آن‌ها را قطع کرد و دلیل ناراحتی آن‌ها از نظام نیز همین است.
کد خبر: ۷۷۹۵۷۴
تاریخ انتشار: ۲۲ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۲ 13 September 2019

تابناک فارس به نقل از فارس:آیت‌الله لطف‌الله دژکام در خطبه‌های نماز جمعه با تشریح چهره حقیقی استکبار و دلایل دشمنی آن‌ها با نظام اسلامی، اظهار داشت: دشمن مسائل حاشیه‌ای را بزرگ می‌کند تا مسائل اصلی کشور رو به فراموشی رود.

وی با اشاره به خلق‌وخوی غارتگرانه استکبار جهانی بیان داشت: آن‌ها 300 سال منابع کشور را خوردند و بردند؛ حالا که نظام اسلامی دست آن‌ها را از این منابع قطع کرده، فریاد اعتراضشان بلند شده و ابراز ناراحتی می‌کنند.

امام‌جمعه شیراز ادامه داد: کسی نیست در این وانفسا بگوید که الماس کوه نور بر تاج ملکه انگلیس چکار می‌کند؟ آن‌ها امکانات ملت‌های اسلامی را برای ساختن کاخ‌های خود غارت کردند اما انقلاب اسلامی دست آن‌ها را قطع کرد و دلیل ناراحتی آن‌ها از نظام نیز همین است.

دژکام افزود: مستکبران گداهایی هستند که همه عمر خود از نفت و جیب ما و کشورهای اسلامی خورده‌اند و حالا هم می‌خواهند ما را به جان هم بیندازند یعنی تفرقه بیندازند و حکومت کنند.

وی با اشاره به دستگاه دروغ‌پراکن رسانه‌ای استکبار نیز گفت: آن‌ها در تحقق نیت غارتگری خود، از دستگاه‌های رسانه‌ای عجیبی نیز برخوردارند که مدام اخبار کذب خود را پخش می‌کنند.

امام‌جمعه شیراز خاطرنشان کرد: در دستگاه رسانه‌ای مستکبران، مسئله اصلی کشور، فرعی و مسئله فرعی، اصلی می‌شود و گاهی خود ما نیز به این وضعیت دامن می‌زنیم.

دژکام افزود: در روزهای اخیر بحث خودسوزی دختری در فضای مجازی مطرح شد که باید قاضی در مورد آن حکم کند که حقیقت مطلب چه بوده است.

وی ادامه داد: مسئله اصلی کشور تولید و اشتغال است؛ تولید باید رونق بگیرد تا جوان‌ها شاغل شوند و زندگی خوبی داشته باشند.

امام‌جمعه شیراز خاطرنشان کرد: این کشور اگر می‌خواهد مستقل شود باید اشتغال و آب‌ونان مردم فراهم شود تا محتاج بیگانه نباشیم.

دژکام تأکید کرد: نکته مهم در کسب استقلال آن است که در امتداد مسیر انقلاب، مقاومت خود را در برابر استکبار ادامه دهیم اما مثل‌اینکه برخی رسانه‌ها متوجه این امر نیستند.

وی با اشاره به پیشنهاد جدید کشورهای مذاکره‌کننده با ایران در بحث برجام و مذاکرات هسته‌ای نیز اظهار داشت: می‌گویند آن‌ها می‌خواهند به ما وام دهند اما نمی‌گویند که پرداخت آن را مشروط به مذاکرات موشکی کرده‌اند.

امام‌جمعه شیراز افزود: دشمن بداند که نسل انقلاب فریاد می‌زند که در مقابل مستکبران ذلت نمی‌پذیرد و فریاد ما همواره «هیهات منا الذلت» است.

دژکام با اشاره به عاقبت نافرجام اعتماد به دشمن در مذاکرات نیز گفت: تاریخ نشان داده که ذلت در مذاکرات را هر کسی پذیرفت، عاقبت سوء آن را نیز مشاهده کرد.

وی خاطرنشان کرد: ما به حکم آنکه شیعه امام حسین (ع) هستیم، نمی‌توانیم ذلت را بپذیریم اما هرگاه در مذاکرات، رابطه ما رابطه صحیح و انسانی شد مذاکره قابل پذیرفتن است.

*انفاق نخستین نشانه ایمان به خدا

امام‌جمعه شیراز در خطبه نخست نیز با اشاره به روایتی از پیامبر اسلام (ص) در باب ویژگی‌های انسان با ایمان، «انفاق» را نخستین این ویژگی‌ها دانست و گفت: کسی که در حال تنگدستی برای خدا خرج کند، کارش ارزشمند و نشانه این است که وی واقعاً به خدا ایمان دارد.

دژکام با بیان اینکه انقاق در راه خدا ضایع نمی‌شود، سرسلسله کسانی که چنین در راه خدا از مال و جان انفاق کردند، وجود مقدس امیر المومنین علی بن ابی طالب (ع) دانست و گفت: روزی علی (ع) از خانه بیرون می‌آید و با اینکه حضرت مبلغی را قرض کرده تا متاعی برای خانواده خود تهیه کند، مقداد بن اسعد را می‌بیند که در کوچه نشسته؛ حال او را جویا می‌شود و مقداد به او می‌گوید در خانه چیزی نبود لذا آمدم اینجا نشستم که صدای ناراحتی فرزندانم را نشنوم؛ حضرت بلافاصله دست در جیب کرده و آن پول را به مقداد می‌بخشد.

وی ادامه داد: حضرت در این واقعه حتماً به یقین رسیده بود که چنین رفتاری از خود نشان می‌دهد.

*انصاف دومین نشانه ایمان

امام‌جمعه شیراز دومین ویژگی انسان با ایمان ازنظر پیامبر گرامی اسلام را «انصاف نسبت به دیگران» عنوان کرد و افزود: انصاف یعنی اینکه انسان خود را جای دیگری قرار دهد و همان رفتاری را انتظار داشته باشد که خود از دیگران انتظار دارد.

دژکام در تشریح انصاف به بحث مالک و مستأجران اشاره کرد و گفت: در روزهای اخیر صاحب‌خانه‌های باانصافی را دیدیم که هوای مستأجر خود را داشته و قیمت ها را افزایش نداده بودند؛ اجرشان با امام حسین (ع) و خوشا به حال اینان و بدا به حال کسانی که در اوج گرفتاری مردم، به دنبال تیغ زدن آن‌ها بودند.

وی خاطرنشان کرد: بنگاه‌دارهای متدینی که این حرکت‌های منصفانه را انجام دادند، کارشان بسیار ارزشمند بود کسانی که صاحب‌خانه‌ها را راضی می‌کردند تا نرخ‌ها را بالا نبرند مبادا جوانی که تازه زندگی خود را شروع کرده، دچار مشکل شود.

*بذل دانش سومین نشانه ایمان

امام‌جمعه شیراز سومین ویژگی انسان با ایمان را «بذل علم و دانش» عنوان کرد و گفت: یک نمونه بذل علم یعنی مدیر مرکز آموزشی برای کسانی که گرفتاری مالی دارند، کاری کند تا آن‌ها نیز از علم بهره‌مند شوند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار