کد خبر: ۷۸۰۱۶۴
تاریخ انتشار: ۲۴ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۱ 15 September 2019

 

خبرگزاری مهر: به نقل از یورونیوز، یکی از منابع نزدیک به «جان بولتون»، مشاور پیشین کاخ سفید ابعاد جدیدی از اخراج او از تیم ترامپ را افشا کرده است.

به گفته این منبع که نامش فاش نشده، اخراج جان بولتون از دولت آمریکا پس از جدال لفظی شدیدش با دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا بر سر موضوع تحریم‌های ایران صورت گرفته است.

روایتی از مشاجره بولتون با ترامپ درباره ایران

در این ارتباط گفته شده پس از آن که «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا در جلسه‌ای در کاخ سفید اعلام کرد که ممکن است برخی تحریم‌ها علیه ایران به عنوان مشوقی به تهران جهت آمدن بر سر میز مذاکره تعلیق شود، این موضوع با مخالفت شدید بولتون روبرو گردید و موجب بالا گرفتن تنش لفظی ترامپ و بولتون شد.

این منبع ناشناس اعلام کرده بولتون به شدت با این پیشنهاد ترامپ مخالفت کرد و روز بعد نیز خبر اخراجش اعلام شد.

کمتر از یک هفته پیش، دونالد ترامپ در حساب کاربری خود توئیتر اعلام کرد: شب گذشته به جان بولتون اطلاع دادم که دیگر در کاخ سفید به خدمات او نیاز نیست. من و همین‌طور برخی از افراد دیگر در دولت با بعضی از پیشنهادهای او به شدت مخالف بودیم، بنابراین از جان خواستم استعفایش را تقدیم کند که صبح امروز تحویل من شد. از جان بابت خدماتش بسیار متشکرم. هفته آینده مشاور امنیت ملی جدیدی معرفی خواهم کرد.

اخراج جان بولتون در شرایطی انجام شد که پیش از این نیز بسیاری از منابع نزدیک به کاخ سفید از اختلاف نظرهای شدید ترامپ با مشاور امنیت ملی خود، بولتون خبر داده بودند.

همچنین منابع آمریکایی پیشتر از اختلاف نظرها و تنش‌ها در روابط بولتون و پمپئو نیز خبر داده بودند و مایک پمپئو پس از اخراج جان بولتون در واکنش به این موضوع، تنها به این اظهار نظر بسنده کرد که از اخراج بولتون تعجب نکرده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار