رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: عدم پرداخت بدهی های میلیاردی سازمان های بیمه گر به علوم پزشکی خدمات درمانی را به مرز نامطلوب رسانده است.
کد خبر: ۷۸۰۴۵۹
تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۵ 16 September 2019

به گزارش تابناک اصفهان به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، طاهره چنگیز اظهار داشت: بیش از پنج هزار میلیارد ریال بدهی سازمان های بیمه گر به دانشگاه علوم پزشکی اصفهان است.
وی بیان داشت: انباشت مطالبات دانشگاه علوم پزشکی اصفهان از سازمان تامین اجتماعی در وضعیت فوق بحرانی قرار گرفته است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان ادامه داد: نپرداختن این مبلغ در روند ارائه خدمات درمانی به مردم تاثیر نامطلوب خواهد گذاشت.
وی گفت: دانشگاه در تلاش است که گرفتاری های ناشی از عدم ایفای تعهدات سازمان تامین اجتماعی به مردم و قشر کارگری تسری پیدا نکند.
چنگیز اضافه کرد: بدهی سازمان های بیمه گر به دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با وجود پیگیری و تاکید مسئولان بر رفع این مساله، همچنان ادامه دارد.
وی ادامه داد: آنچه دانشگاه علوم پزشکی اصفهان از بیمه ها طلب دارد بابت خدماتی است که اسناد آن به سازمان های بیمه گر تحویل داده شده و آنها تحقق این خدمات را تایید کرده اند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: در سال ۹۵ بدهی سازمان‌های بیمه‌گر به این دانشگاه بیش از 4800 میلیارد ریال اعلام شده که این امر باعث بروز مشکلات و محدودیت هایی در بخش های مختلف درمان و بهداشت اصفهان و پرداخت کارانه پزشکان و پرستاران شده است.
وی گفت: ۲۵ درصد از مطالبات مربوط به دارو و تجهیزات است که در واقع، پولی است که دانشگاه پیش از این، هزینه و پرداخت کرده است.
چنگیز گفت: پس از آن بود که دانشگاه علوم پزشکی اصفهان اول بهمن سال ۹۵ اعلام کرد که به دلیل بدهی سازمان تامین اجتماعی به این دانشگاه، قرارداد خود با بیمه تامین اجتماعی را بطور موقت تعلیق می کند و تعرفه های درمانی در برخی بیمارستان های دولتی اصفهان از دوم بهمن برای بیماران غیر اورژانسی و کلینیک ویژه، بصورت آزاد ( با تعرفه دولتی) محسوب می شود.
وی اظهار داشت: به دنبال این تصمیم، جلسه ای در استانداری اصفهان با حضور استاندار وقت اصفهان و رئیس دانشگاه علوم پزشکی و مدیران برخی از سازمان های بیمه گر اصفهان تشکیل و توافق شد که سازمان تامین اجتماعی بدهی خود به دانشگاه علوم پزشکی اصفهان را در چند مرحله در بهمن همان سال پرداخت کند و پس از آنکه درصدی از این بدهی در مرحله نخست واریز شد، به تبع آن موضوع پذیرفته نشدن بیمه تامین اجتماعی در بیمارستان های تابعه دانشگاه علوم پزشکی اصفهان نیز اجرایی نشد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار